Connect with us

Dünya Gündemi

ÜLKER’DEN GIDA İSRAFIYLA MÜCADELEYE DESTEK

Birleşmiş Milletler’in (BM) Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları arasında yer alan “Gıda kayıp ve israflarının 2030 yılına kadar yüzde 50 azaltılması” hedefini gerçekleştirmek için başlatılan ve Dünya Kaynak Enstitüsü’nce (World Resources Initiative-WRI) yönetilen “10x20x30” adlı projeye Ülker de destek verecek. Ülker, paydaşlarıyla girişime katılan iş ortağı Migros’la gıda kayıp ve israfını azaltmaya çalışacak.

 

BM Gıda ve Tarım Örgütü verileriyle dünyada üretilen gıdanın üçte birinin israf edildiği gerçeğinin bilinciyle uzun yıllardır gıda israfının engellenmesi için çeşitli projeler hayata geçirdiklerini belirten Ülker CEO’su Mete Buyurgan, “10x20x30 girişimine destek vererek sürdürülebilirlik vizyonumuz doğrultusunda önemli bir adım daha attığımıza inanıyoruz. Umarız ki bu iş birliğinden doğan güçle Türkiye’de gıda israfının engellenmesi konusunda örnek bir model ortaya koymayı başarırız.” dedi.

Mete Buyurgan-Ülker CEO’su

“SIFIR KAYIP HEDEFİYLE ÇALIŞIYORUZ”
Buyurgan, Ülker’in zaten “dünya standartlarında kabul gören sürekli iyileştirme yöntemlerini” kullanarak “sıfır kayıp” hedefiyle faaliyet gösterdiğini ifade etti: “Operasyonel mükemmellik yaklaşımımızla tedarik zincirimizi uçtan-uca ele alıyor ve sürekli gelişim döngüsü içinde kayıplarımızı azaltıyoruz. İsrafsız üretim kültürümüzle, ilk seferde hedeflenen kalitede üretiyor ve kayıpları kaynağında önlemeyi amaçlıyoruz.”

“HAMMADDEYİ ÜRÜNE ÇEVİRMEDE YÜZDE 98.9’A ULAŞTIK”
2019 yılında toplam atıkların yüzde 91’ini geri dönüştürdüklerini açıklayan Buyurgan, hammaddeyi ürüne çevirmede yüzde 98,9 oranına ulaşarak “dünya genelinde en iyiler arasına” adlarını yazdırdıklarını kaydetti. Buyurgan ayrıca hızlandırdıkları tedarikçi geliştirme programıyla kayıpların kaynağında önlenmesine verdikleri desteği sürdüreceklerini dile getirdi.

10x20x30 girişiminde AEON, Ahold Delhaize, Carrefour, IKEA Food, Kroger, METRO AG, Migros, Pick n Pay, The Savola Group, Sodexo, Tesco ve Walmart yer alıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir