Seat, geçmişten bugüne şehir içi otomobil mobilite standartını belirlemesiyle tanınan bir otomotiv firması. 1957’de piyasaya sunduğu Seat 600’le “600’ün İspanyası” diye adından söz ettirmişti. Marbella ve Mii Electric modellerleriyle de doğru zamanda doğru araçlara imza attığını ispatladı. Seat Mii Electric, uygun fiyatla elektrikli otomobil deneyimi yaşatıyor.
Seat, zor otomobil sahibi olunabilen 1950’li yıllarda İspanya’nın kalkınmasına fayda sağlayacak bir modelle otomotiv sektörüne merhaba dedi. Seat 600; kapıları, tavanı ve ısıtmasıyla kişisel kullanım rahatlığı açısından hayli iyi bir modeldi. Üstelik uygun fiyatla lüks deneyim fırsatı sunuyordu.

SEAT 600 ÜRETİMİ 1970’LERE KADAR SÜRDÜ
Seat 600, 1963’e dek 600N şekliyle normal versiyon olarak üretildi. Ardından dört silindirli arka motorun hacmi 633 cc’den 767 cc’ye çıkarılan Seat 600D piyasaya sürüldü. 1970’e kadar devam eden Seat 600 üretimi, özel seri 600 L’nin başlamasıyla son buldu.
1973 PETROL KRİZİ SEAT 133’Ü DOĞURDU
1973’teki petrol krizinin etkisiyle “daha az benzin kullanan araç” arayışı Seat 133’ün doğmasına zemin hazırladı. Boyutu Seat 600’e benzese de bu modelde sürücüye daha fazla alan ayrılmış ve yük taşıma imkanı verilmişti. Bir yıl sonra motor gücü 44hp’ye yükseltilen model, çift kelebekli karbüratöre ve önde bir set disk frenine kavuştu. Güvenlik, Seat133’ün geliştirdiği en önemli unsurdu ve otomobilde çift devreli fren sistemi, emniyet kemerleri ve mafsallı bir direksiyon mili mevcuttu. O dönem 190 binden fazla satılan model, ihraç da edildi.

SEAT PANDA’YLA ŞEHİR ARABASI KONSEPTİ DEĞİŞTİ
1980’de üretilmeye başlayan Seat Panda, şehir arabası konseptini tamamen değiştirdi. Motor öne yerleştirilirken stepne ön kaputun içinde kaldı. Yıkanabilir döşemesi ve katlanarak yatak haline dönüşebilen arka koltuğu şehir konseptinin değişiminde çok önemli rol oynadı. Model, daha cüsseli ve ağır araçlara özgü arka süspansiyonla da fark oluşturdu. Büyük yüklerle kırsal bölgelerde ve engebeli yollarda kolaylıkla seyredebiliyordu.
PANDA’YLA MARBELLA’NIN TEMELLERİ ATILDI
Panda Marbella, Seat Panda’nın bir versiyonu niteliğiyle 1982’de sektöre dahil oldu. Kadife döşemeli koltukları, sis farları, beş vitesli şanzımanı ve dijital devir sayacıyla dönemin iyi donanımları araçlarından biriydi. Metalik boya ve ayırt edici bir ızgarayla da zenginleştirilmişti. Bu basit ve iyi donanımlı şehir otomobili konsepti 1986’da görücüye çıkan Seat Marbella’nın temeli oldu. Seat teknisyenleri, “egzoz gazlarını temizlemek için yüksek maliyetli enjeksiyona gerek kalmadan katalizör kullanılmasına izin veren” bir elektronik karbüratör sistemi geliştirdi. 903 cm3 motor, 30 yıla yakın varlığını sürdürmeyi başardı. 11 yılı aşkın üretilen Seat Marbella macerası 7 Nisan 1998’de sona erdi.

UYGUN FİYATLA ELEKTRİKLİ OTOMOBİL DENEYİMİ
Geçmişten bugüne “en uygun şehir otomobili deneyimi yaşatan” Seat, bu sene piyasaya sürdüğü Mii Electric modeliyle kullanım maliyetini hayli azaltıyor. 260 km’ye varan menzili şehir içinde 10 saatten fazla sürüşe eşdeğer. 40kW hızlı şarj olanağı, bir saat içinde yüzde 80 şarja izin veriyor. Araç dışarıda oldukça küçük bir yer kaplıyor. Gürültü oranı ve egzoz gazı salınımı ölçüldüğünde sürücüye ve çevreye avantaj sağlıyor.
