Connect with us

Dünya Gündemi

“HÜKÜMETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR HAVACILIK YAKITLARI İÇİN HAREKETE GEÇMELİ”

Küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü oluşturan yaklaşık 300 havayolunu temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) Genel Müdürü Willie Walsh, “Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları (SAF) üretiminin 2022 yılında üç kat artarak yaklaşık 300 milyon litreye (240.000 ton) ulaştığını ve potansiyel SAF üretimine yönelik proje duyurularının hızla çoğaldığını” söyledi. “Hükümetlerin sürdürülebilir havacılık yakıtların üretimden adil pay alabilmeleri için harekete geçmeleri” gerektiğini ifade eden Walsh, “Bu da ilk etapta havacılığın enerji dönüşümünü desteklemek için üretim teşvikleri anlamına geliyor.” dedi.

 

“Toplam yenilenebilir yakıt üretiminin 2028 yılına kadar en az 67 milyar litre (54 milyon ton) kapasiteye ulaşmasını beklediklerini” açıklayan Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Genel Müdürü Willie Walsh, “2050 yılında ihtiyaç duyulan karbon azaltımının yaklaşık yüzde 62’si sürdürülebilir havacılık yakıt kullanımıyla sağlanacak.” dedi.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Genel Müdürü Willie Walsh, “Hükümetlerin sürdürülebilir havacılık yakıtların üretimden adil pay alabilmeleri için harekete geçmeleri” gerektiğini belirterek “Bu da ilk etapta havacılığın enerji dönüşümünü desteklemek için üretim teşvikleri anlamına geliyor.” dedi.

“HAVACILIĞIN ENERJİ DÖNÜŞÜMÜ TEŞVİK EDİLMELİ”
“Hükümetlerin sürdürülebilir havacılık yakıtların üretimden adil pay alabilmeleri için harekete geçmeleri” gerektiğini ifade eden Walsh, şunları söyledi: “Bu da ilk etapta havacılığın enerji dönüşümünü desteklemek için üretim teşvikleri anlamına geliyor. Ve SAF üretimi için mevcut yöntemlerin ve ham maddelerin daha fazla çeşitlendirilmesi için sürekli onaya ihtiyacımız var. Bu iki tedbirin başarıyla uygulanmasıyla, 2028’de beklenen üretim seviyelerinin yakın zamanda yayınladığımız 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna yönelik yol haritalarımızla gerçekçi bir şekilde uyumlu olacağından emin olabiliriz.”

30 ÜLKEDE 130’DAN FAZLA YENİLENEBİLİR YAKIT PROJESİ…
Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları (SAF) üretiminin 2022 yılında üç kat artarakyaklaşık 300 milyon litreye (240.000 ton) ulaştığını ve potansiyel SAF üretimine yönelik proje duyurularının hızla çoğaldığını kaydeden Walsh, şu bilgileri paylaştı: “IATA’ya gelen bilgiler arasında 30 ülkede 85’ten fazla üretici tarafından duyurulan 130’dan fazla yenilenebilir yakıt projesinin olduğu yönünde. Bu projelerin her biri, daha geniş yenilenebilir yakıt ürün yelpazesi içinde SAF üretme niyetini ya da taahhüdünü açıklamıştır. Tipik olarak, bir projenin duyurulması ile ticarileşme tarihi arasında 3 ila 5 yıllık bir gecikme süresi vardır. Bu, 2030 yılına kadar daha fazla yenilenebilir yakıt kapasitesinin önümüzdeki yıllarda da duyurulabileceği anlamına gelmektedir.

“2030’A KADAR 30 MİLYAR LİTRE SAF ÜRETİMİNE ULAŞILABİLİR”
Yenilenebilir enerji üretiminin 2028 yılına kadar 67 milyar litreye, 2030 yılına kadar 100 milyar litreye (80 milyon ton) ulaşması öngörülüyor. Bunun sadece yüzde 30’u SAF olması durumunda, sektör 2030 yılına kadar 30 milyar litre (24 milyon ton) SAF üretimine ulaşabilir. Bu yeni ve kapasitesini genişleten tesislerden gerekli SAF yüzdesi çıktısına ulaşılacağı kesin değil. Ancak dünya genelinde hükümetlerin ICAO’da 2050 yılına kadar net sıfıra ulaşmayı hedefleyen uzun vadeli bir hedef (LTAG) üzerinde mutabık kalmasıyla birlikte, artık havacılığın karbonsuzlaştırılması konusunda sorumluluğu paylaşıyorlar. Bu da havacılığın SAF’ta yenilenebilir enerji üretiminden gereken payı almasını sağlayacak bir politika çerçevesi oluşturmak anlamına geliyor.

Mevcut sürdürülebilirlik kriterleri çerçevesinde çeşitlendirmenin gerekliliğinin önemi artıyor. Şu anda, önümüzdeki beş yıl içinde gelecekteki SAF hacminin yüzde 85’inin, atık yağ, yağ ve gres ham maddeleri (FOG’ler, endüstri tarafından ikinci nesil hammadde olarak kabul edilmektedir) gibi ham maddelerin sınırlı bulunabilirliğine bağlı olan HEFA olmak üzere dokuz sertifikalı yoldan sadece birinden elde edilmesi beklenmektedir.

Küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü oluşturan yaklaşık 300 havayolunu temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) Genel Müdürü Willie Walsh, “Sürdürülebilir Havacılık Yakıtları (SAF) üretiminin 2022 yılında üç kat artarak yaklaşık 300 milyon litreye (240.000 ton) ulaştığını ve potansiyel SAF üretimine yönelik proje duyurularının hızla çoğaldığını” söyledi.

SÜRDÜRÜLEBİLİR YAKITLARININ ÇEŞİTLENDİRİLMESİNDE ÜÇ ANA YOL…
SAF çeşitlendirmesine ulaşmak için şu üç ana yol var:
1. Alkolden Jete (AtJ) ve Fischer-Tropsch (FT) gibi halihazırda onaylanmış diğer SAF yollarını ölçeklendirmek.
2. Halihazırda geliştirilmekte olan yeni SAF üretim yollarının hızlı bir şekilde izlenmesi ve ticarileştirilmesi .
3. Yeni hammadde dönüştürme teknolojisinin hızlı bir şekilde izlenmesi ve ticarileştirilmesi.”

IATA, küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü oluşturan yaklaşık 300 havayolunu temsil ediyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir