Connect with us

Araştırma ve Raporlar

EKONOMİDEKİ BELİRSİZLİKLERE RAĞMEN LÜKS TÜKETİM PAZARI BÜYÜYOR…

Lüks tüketim pazarının 2023’te 360 ila 380 milyar avroya erişmesi bekleniyor. 2030’a kadar 2020’dekinin iki katından fazlasına çıkarak 530-570 milyar avroyu bulacağı öngörülüyor. Türkiye lüks pazarının önem kazanmaya devam ettiği; 2022 yılı büyüme sıralamasında İtalya ve Fransa gibi bölgedeki diğer lider pazarların hemen arkasında geldiği belirtiliyor.

 

Bain & Company ile Altagamma’nın gerçekleştirdiği “2023 İlkbahar Küresel Lüks Tüketim Araştırması”, 2022 yılında rekor kıran kişisel lüks tüketim pazarının ekonomideki belirsizliklere rağmen 2023’te yüzde 5-12 büyüyeceğini ortaya koyuyor. 2022’de 345 milyar avroya ulaşan pazar büyüklüğünün 2030’a kadar 2020’dekinin iki katından fazlasına çıkarak 530-570 milyar avroyu bulacağı öngörülüyor.

ABD’DA YAŞAŞLAMA, AVRUPA’DA ARTIŞ…
2023’ün ilk çeyreğinde 2022’nin aynı dönemine göre yüzde 9-11 büyüme kaydedilen lüks tüketim; ekonomik belirsizlikler sebebiyle ABD’de yavaşlarken, turizmin itici gücüyle Avrupa’da artıyor. Bu tablonun 2023’ün ikinci yarısında değişebileceği ifade ediliyor.

2022’de 345 milyar avroya ulaşan kişisel lüks tüketim pazarı büyüklüğünün 2030’a kadar 2020’dekinin iki katından fazlasına çıkarak 530-570 milyar avroyu bulacağı öngörülüyor.

SAATLER VE MÜCEVHERAT BAŞI ÇEKİYOR…
Lüks tüketimde saatler ve mücevherat başı çekiyor. Müşteriler “az ama daha iyi” satın almalara yöneliyor. İkonik çantaların giderek daha değerli varlıklar olarak algılanması lüks harcamayı körüklüyor. Ayakkabılar Asya’da patlama yaşıyor. Güzellik alanındaki lüks tüketim; kokularda niş tekliflerin desteği ve gümrük vergisi iadesinin (duty-free) geri dönüşüyle büyüyor.

Lüks tüketim pazarının 2023’te 360 ila 380 milyar avroya erişmesi bekleniyor.

İYİMSER VE GERÇEKÇİ SENARYO…
Lüks tüketim pazarının 2023’te 360 ila 380 milyar avroya erişmesi bekleniyor. Araştırmada iki senaryodan söz ediliyor. İyimser senaryoya göre; 2023’te Çin toparlanacak ve Avrupa ile ABD’deki büyüme devam edecek. Kişisel lüks eşya pazarındaki satışlar 2022’ye kıyasla yüzde 9 ila 12 arasında artacak. Gerçekçi senaryoya göreyse; küresel gelişmiş pazarlardaki yavaşlamadan daha ciddi etkilenecek. Çin’deki toparlanma daha yavaş seyredecek. Lüks tüketim müşterileri harcamalarını bir miktar kısacak. Kişisel lüks eşya pazarındaki satışların artışı yüzde 5 ila yüzde 8 olacak.

Araştırmada, lüks markaların önümüzdeki üç yıl içerisinde dekarbonizasyonuna odaklanma baskısıyla karşı karşıya kalacağının altı çiziliyor.

Claudia D’Arpizio

BAŞARILI OLMAK İSTEYEN MARKALAR…
Bain & Company ortağı, Küresel Lüks Tüketim ve Moda sektör lideri ve raporun başyazarı Claudia D’Arpizio “Lüks sektörü Covid-19 pandemisi sonrasındaki büyümesinin ardından, kazananlar ve kaybedenleri belirleyen dayanıklılık faktörleriyle yeni bir aşama yaşıyor. Başarılı olmak isteyen markaların tüketicilere bütünsel olarak odaklanması; aktif oldukları coğrafyaları dengelemesi, geniş ölçekte müşteri portföyü ve deneyimsellik ile yüksek bir değer önermesi sunması, ayrıca ikonik, zamansız ve dikkatleri üzerine çeken örneklere odaklanması gerekiyor.” diyor.

Armando Guastella

TÜRKİYE LÜKS PAZARI ÖNEM KAZANIYOR…
Bain & Company ortaklarından Armando Guastella ise şunları söylüyor: “Türkiye lüks pazarı önem kazanmaya devam ediyor ve 2022 yılı büyümesi açısından, İtalya ve Fransa gibi bölgedeki diğer lider pazarların hemen arkasında geliyor. Ülkedeki lüks tüketim, Türkiye’nin lüks perakende açısından yüksek potansiyelli bir coğrafya haline gelmesiyle birlikte, 2022 yılının son ayları itibariyle artmaya başladı. Görece yüksek enflasyona rağmen burası, dinamikliği ile çeşitli iyimser gelecek senaryoları barındıran çok umut verici bir coğrafya.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir