Connect with us

Dünya Gündemi

ELEKTRİKLİ OTOMOBİL BATARYALARINDA İKİNCİ BAHAR!…

Otomotiv devlerinden Audi, elektrikli otomobillerinde kullanım süresi biten lityum iyon bataryaların ikinci ömürlerinde de işe yaramasını sağlayacak enerji depolama tesisini hizmete açtı. Enerji alanında yeni bir döneme işaret eden proje, RWE Generations iş birliğiyle hayata geçti. Bataryaların bu ikinci ömürleri, sabit güç depolama sistemleri için son derece uygun. Hangi şekilde ve ne amaçla kullanıldıklarına bağlı olarak, 10 yıl kadar daha istifade edilebiliyor.

 

Audi, e-tron model elektrikli araçlara air bataryaların ikinci ömürlerini, bir enerji depolama tesisinde kullanmaya başladı. RWE Generations firması iş birliğiyle gerçekleştirilen projede, ilk ömürlerinden sonra hala yüzde 80’i aşan miktarda artık kapasitesi bulunan bataryalar değerlendiriliyor.

ÖNCE OTOMOBİLLERDE, ARDINDAN DEPOLAMADA KULLANIM…
RWE’nin Henstey Gölü’nde yerleşik pompajlı depolamaya sahip elektrik santralinde inşa edilen depolama tesisinde, 60 bataryadan oluşan sistem sayesinde, yaklaşık 4,5 megavat saat elektrik geçici olarak depolanabilecek. Böylelikle bataryalar önce elektrikli otomobillerde ardından da elektrik depolamada fonksiyon görecek.

PERİYODİK BAKIMLARDA GÜÇ ŞEBEKESİNİ DESTEKLEYECEK
RWE, Herdecke’deki elektrik santrali sahasında, yaklaşık 700 kilogram ağırlığındaki 60 pil modülü için 160 metrekarelik bir alan inşa etti. Buradaki akü sistemlerinin montajı Ekim 2021’de tamamlandı. Bireysel bileşenler de kasımda devreye girdi. Depolanan ikinci ömürlü bataryalar öncelikle, periyodik bakımlarda güç şebekesini destekleyecek. Sonraki dönemlerde kullanım sahası genişleyecek.

İKİNCİ ÖMÜR 10 YILI BULABİLİYOR…
Bataryaların sıfırdan üretimleri yüksek maliyet ve karbon salımına sebep oluyor. Bu yüzden sabit güç depolama sistemleri için çok müsait olan ikinci ömürlerinin değerlendirilmesi son derece önemli. Hangi şekilde ve ne amaçla kullanıldıklarına bağlı olarak, bu pillerden 10 yıl kadar daha istifade edilebiliyor.

Oliver Hoffmann-Audi AG Teknik Geliştirmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi 

“SÜRDÜRÜLEBİLİR MOBİLİTENİN GELİŞİMİNİ İLERLETİYORUZ”
Audi AG Teknik Geliştirmeden sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Hoffmann, konuya ilişkin şunları kaydetti: “2025 yılına kadar 20’den fazla tamamen elektrikli modeli pazara sunma planımız bu yönde önemli bir adım. Ancak arzularımız otomobilin çok ötesinde. Bu nedenle enerji endüstrisinden ortaklarla iş birlikleri yaparak, sürdürülebilir mobilitenin gelişimini ilerletiyoruz. RWE ile olan işbirliğimiz de bunlardan biri. Amacımız, yüksek voltajlı bataryaların ikinci ömürlerinde kaynak dostu kullanımını sağlamak ve bunların geleceğin elektrik şebekelerine entegrasyonu için var olan olasılıkları ortaya koymak. Bunun yanısıra, ikinci kullanım aşamasından sonrasını da düşünüyor ve bu bataryaların etkin bir şekilde geri dönüştürülmesini sağlamak adına da çalışmalarımıza hız veriyoruz.”

Roger Miesen-RWE Generation SE CEO’su

“ESNEK DEPOLAMA TEKNOLOJİLERİNE İHTİYAÇ VAR”
RWE Generation SE CEO’su Roger Miesen ise şu bilgileri aktardı: “Yenilenebilir enerjideki kısa vadeli dalgalanmaları telafi etmek ve şebekeyi stabilize etmek için esnek depolama teknolojilerine ihtiyaç var. Pil depolama sistemleri bu amaç için ideal. Audi ile birlikte Herdecke’de, elektrikli otomobillerin kullanım ömrü sona ermiş yüksek voltajlı bataryaları kullanıyoruz. Birbirine bağlandıklarında nasıl sabit enerji depolama cihazları gibi davrandığını test ediyoruz. Bu tür ‘ikinci ömür’ depolamanın sürekli kullanımı, yeni bataryalara sürdürülebilir bir alternatif. Bu projeden edindiğimiz deneyim, bu tür akü sistemlerini en verimli şekilde kullanabileceğimiz uygulamaları belirlemek konusunda bize yardımcı olacak.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir