Connect with us

Finans & Ekonomi

“AVRUPA’YA ÇİN’İN ALTERNATİFİ OLDUĞUMUZU GÖSTERDİK”

Türkiye’nin Covid-19 pandemisi döneminde Uzak Doğu ülkelerinin yaşadığı tedarik sorununu krize çevirmeyi başardığını ifade eden Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, “Özellikle ana pazar olan Avrupa’ya yakınlığımız ve esnekliğimiz sayesinde Çin’e önemli bir alternatif olduğumuzu gösterdik.” dedi. Otomotiv tedarik sanayinin 2021 yılında 1,5 milyar dolar civarında yatırıma imza attığını açıklayan Saydam, tutarın 2022’de üçte bir oranında artarak 2 milyar dolara yükseleceğini belirtti.

 

Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam, otomotiv sektörünün 2021 yılındaki performansını değerlendirdiği açıklamasında “tedarik sanayisindeki son durumu ve sektöre ilişkin gelecek öngörülerini” dile getirdi.

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Albert Saydam: “Türkiye otomotiv sanayisi ve özellikle tedarik sanayii önemli global adımlar attı. Çin’in bu dönemde özellikle lojistik sorunları sebebiyle Avrupa tarafından daha az tercih edilir hale gelmesi, Türkiye’nin tedarik sanayisinin ihracat konusunda bir adım öne çıkmasını sağladı.”

“TÜRKİYE TEDARİKTE BİR ADIM ÖNE ÇIKTI”
Otomotiv sektörünün 2021’de Covid-19 pandemisinin sebep olduğu pek çok krizle karşı karşıya kaldığını belirten Saydam, şunları kaydetti: “Yaşanan bütün olumsuz gelişmelere rağmen, 2021 yılı dünyada, yüzde 1’lik büyümenin olduğu bir yıl oldu. Avrupa’da da yüzde 5 oranında bir küçülme vardı ancak 2022’de yine olumlu öngörülerle yıla başlıyoruz. Türkiye otomotiv sanayisi ve özellikle tedarik sanayii önemli global adımlar attı. Çin’in bu dönemde özellikle lojistik sorunları sebebiyle Avrupa tarafından daha az tercih edilir hale gelmesi, Türkiye’nin tedarik sanayisinin ihracat konusunda bir adım öne çıkmasını sağladı.

Albert Saydam-Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı 

“SORUNLARIMIZI 2022’YE TAŞIMAK DURUMUNDA KALDIK”
Türkiye otomotiv sanayisi olarak da sorunları tamamen geride bırakmış değiliz. Önümüzdeki haftalarda da iki ana sanayimizin çeşitli nedenlerle, tedarikteki sorunlardan dolayı duruş yaşaması kuvvetle muhtemel olduğunu görüyoruz. Yani 2022’ye başlarken 2021’i tamamen geride bırakamadık. Sorunlarını 2022’ye de taşımak durumunda kaldık.”

“OTOBÜS VE MİNİBÜSTEKİ OLUMSUZ SEYİR DEVAM EDİYOR”
Saydam; kamyon ve kamyonet üretimi ve satışlarında iyileşme gözlenmesine rağmen, turizm ve seyahat kısıtlamaları dolayısıyla otobüs ve minibüsteki olumsuz seyrin devam ettiğinin altını çizdi: “Geçen seneye göre otobüste, zaten 2021 yüzde 14’lük bir küçülme vardı, Türkiye’deki üretiminde, şu an onun üzerine yüzde 30’luk bir küçülme daha geldi.” Evden çalışmayla birlikte gıda tüketiminin ve tarıma yönelik ihtiyacın artığını vurgulayan Saydam, “bu yüzden traktör satışlarının son iki senede üst üste yüzde 59 ve yüzde 46 büyüdüğüne” işaret etti.

“YATIRIMLAR HIZ KESMİYOR”
Otomotivde hem ana hem de tedarik sanayi yatırımlarının hız kesmediğini söyleyen Saydam, şu bilgileri aktardı: “Otomotiv tedarik sanayimiz için yatırımlar 2021 senesinde yaklaşık 1,5 milyar dolar mertebesinde iken bu sayı 2022’de 2 milyar dolar olacaktır. Üyelerimizin yatırımları çeşitli belirsizliklere veya olumsuz risk tablolarına rağmen devam etmekte ve bu olumlu bir gelişme. 2021’in olumlu konulardan bir tanesi de ana sanayi açısından da ciddi yatırımlar anons edilmesi oldu. Ayrıca TOGG’un yatırım programına uygun bir şekilde adımlarını atması, en sonda CES Fuarı’nda bayrağımızı dalgalandırması ve orada tüm Türkiye’yi temsil etmesi tabii ki hepimizi gururlandırdı. Bunun yanı sıra Ford Otosan’ın yatırım anonsunu yaptığı yeni ticari aracı, Toyota’nın 2 bin 500 kişilik istihdam arayışında olduğuna dair açıklamaları, bunlar hep bu senenin 2021’i bitirirken 2022’ye ve daha sonrasına olumlu bakmamızı sağlayan haberler oldu.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir