Connect with us

Eğitim

TÜRKİYE’YE ÖRNEK BİR PROJE: DİYARBAKIR KÜLTÜR ELÇİLERİ…

Diyarbakır Kültür Elçileri adlı proje, “eğitimde fırsat eşitliği” ve “kız çocuklarındaki potansiyelin anlaşılması” açısından büyük öneme sahip. Projenin mimarı Tarih Öğretmeni Ferda Salık, “kız çocuklarının doğru bilgi ve birikimle donatıldıklarında önce kendilerini sonra çevrelerini değiştirecekleri” düşüncesini pratiğe dönüştürmeyi başarıyor.

 

Biraz sonra detaylarını okuyacağınız sıra dışı ve örnek hikaye; Sabancı Vakfı Fark Yaratanlar Programı’nın 13’üncü sezonunda “Fark Yaratan” seçilen Ferda Salık’ın yaklaşık 10 yıl önce Diyarbakır’ın ilçelerinden Kayapınar’daki Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’ne tarih öğretmeni atanmasıyla başlıyor.

Ferda Salık- Tarih öğretmeni, Diyarbakır Kültür Elçileri Projesi’nin mimarı

20 KARDEŞİN 15’İNCİSİ…
Diyarbakır’da dünyaya gelen Salık, 20 kardeşin 15’incisi. Zor şartlarda eğitim görüyor. Doğduğu topraklarda tarih öğretmeni atandıktan sonra hikâyesinden yola çıkarak “kız çocuklarının doğru bilgi ve birikimle donatıldıklarında önce kendilerini sonra çevrelerini değiştirecekleri” yönündeki düşüncesini pratiğe dönüştürmek için harekete geçiyor.

ÖDEV SÜRECİ 2016’DA PROJEYE DÖNÜŞTÜ…
Öğrencilerinin “şehirlerindeki tarihi mekânlar ile kültürel öğelerden haberdar olmadıklarını ve geleceklerine dair bir beklentileri bulunmadığını” fark eden Ferda Salık, onlara “Diyarbakır’ın tarihi mekânlarını araştırma” ödevi veriyor. Ödevlerini hazırlarken yaptıkları gözlemlerini “adeta bir kültür elçisi” kimliğiyle akranlarına iletenler yıllar içinde çoğalıyor. Bu ödev süreci, gönüllü öğrencilerin de katılımıyla 2016 yılından itibaren bir projeye dönüşüyor.

HER AY DİYARBAKIR’I KEŞFE ÇIKIYORLAR…
Diyarbakır Kültür Elçileri projesi kapsamında kız öğrenciler, “belirlenen tema doğrultusunda her ay Diyarbakır’ı keşfe çıkıyor” ve hazırladıkları video içeriklerini internet üzerinden farklı okullardaki akranlarıyla paylaşıyor. Şimdiye kadar proje kapsamında bine yakın kültür elçisi yetişiyor. Proje, Diyarbakır’la birlikte Türkiye’nin 9 ilinde ve aynı zamanda Polonya’da da uygulanıyor. Projeye dahil olanların sayısı on binlere ulaşıyor.

Diyarbakır Kültür Elçileri adlı proje, “eğitimde fırsat eşitliği” ve “kız çocuklarındaki potansiyelin anlaşılması” açısından büyük öneme sahip. Projenin mimarı Tarih Öğretmeni Ferda Salık, “kız çocuklarının doğru bilgi ve birikimle donatıldıklarında önce kendilerini sonra çevrelerini değiştirecekleri” düşüncesini pratiğe dönüştürmeyi başarıyor.

KIZ ÇOCUKLARI LİDERLİĞİNDE FARKINDALIK…
“Yüksek özgüvene sahip kız çocukları yetiştirmeyi” amaçlayan Ferda Salık; başlattığı projeyle “farklı ülkelerden ve şehirlerdeki kültür elçileri vasıtasıyla kültürel miras öğelerinin tanıtılmasını” ve “bu çalışma aracılığıyla kız çocukları liderliğinde farkındalık oluşmasını” hedefliyor.

Nevgül Bilsel Safkan- Sabancı Vakfı Genel Müdürü 

EĞİTİMDE FIRSAT EŞİTLİĞİ SAĞLANDIĞINDA…
Sabancı Vakfı Genel Müdürü Nevgül Bilsel Safkan, Diyarbakır Kültür Elçileri projesinin, “eğitimde fırsat eşitliği sağlanması halinde kız çocuklarının neler yapabileceğinin kanıtı olduğunu” söylüyor. Sabancı Vakfı’nın yarım asra yakın bir süredir toplumsal gelişim için çalışmalar yürüttüğünü ve 2009 yılından beri sürdürdüğü Fark Yaratanlar Programı’yla “Türkiye’de toplumsal gelişmeye katkıda bulunan bireylerin oluşturdukları olağanüstü etkileri görünür kılmayı ve topluma ilham vermeyi” amaçladığını belirten Safkan, şunları dile getiriyor: “Toplumsal gelişimin sağlanmasında da ana etkenlerden birinin eğitimde fırsat eşitliği ve bu kapsamda da özellikle kız çocuklarının desteklenmesi olduğunu düşünüyoruz. Diyarbakır’la başlayan bu projenin daha fazla şehirde uygulanması, model alınması en büyük temennimiz. Ferda Öğretmen’in, bu anlamda pek çok kapıyı araladığını düşünüyorum. Bu çok değerli projeye destek vermekten ötürü büyük bir gurur ve mutluluk duyuyoruz.”

Ferda Salık’ın hikayesi:
https://www.youtube.com/watch?v=XSQnEAvX3l8&ab_channel=FarkYaratanlar

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir