Connect with us

Dünya Gündemi

GÖRÜŞMELERİ YÜZDE 90 İSABETLE ÖZETLEYEN YAPAY ZEKA GELİŞTİRİLDİ…

Mitsubishi Electric Corporation, sözlü görüşmeleri isabetli özetleyen otomatik bir sistem geliştirdi. Yapay zekâ markası MAISART®* temelli görüntü özetleme teknolojisi, Mitsubishi Electric’in Mart 2021’den bu yana kurum içinde gerçekleştirdiği testlere göre “çalışanların çağrı raporu hazırlarken harcadığı süreyi” yarıya yarıya azalttı.

 

Mitsubishi Electric’in geliştirdiği “sözlü görüşmeleri yüzde 90’a varan oranlarda isabet kaydederek özetleyen ve çağrı merkezlerinin işlerini hayli kolaylaştıran” yapay zeka teknolojisinin özellikleri şöyle:

YAZILI KAYITLARI OTOMATİK OLUŞTURUYOR
Genellikle geleneksel konuşma tanıma teknolojisiyle kayıt altına alınan çağrı merkezi görüşmeleri; “anlaşılmayan sözler veya kopuk konuşmalar içerdiğinden” bir yazılım tarafından tam isabetle yazıya aktarılamıyor. Mitsubishi Electric’in yeni teknolojisi, “günlük konuşma dili ve eş anlamlı ifadeler de dâhil” anlamları doğru belirlemek için “diyalog bağlamlarını” öğreniyor. Geçmiş raporlardaki verileri kullanarak “kopuk konuşmalar, dil bilgisi hataları ve kelime tercihlerini topluyor” ve “tam ve doğal cümlele” oluşturuyor. Geçmiş raporlardan en benzer ve en kısa cümleleri çıkararak özet yazılı kaydı tamamlıyor. Şirket içi testlerde söz konusu yeni teknolojinin “Japonca metin hacmini büyük oranda azalttığı ve metnin yaklaşık yüzde 90’ının kullanılabilir hale getirdiği” görüldü. Geleneksel teknolojideki oran yüzde 30 civarında. Sistem çağrı merkezi raporlarının manuel hazırlama süresini yüzde 50’ye indiriyor.

ZAMANLA MANUEL DÜZELTMELERİ DE ÖĞRENİYOR
Geleneksel yazılımlar “benzeri konuları kapsayan çağrı geçmişlerine ve geçmiş raporlara” başvuramıyor. Bu yüzden görüşmelerin isabetli kayıtları otomatik oluşturulamıyor. Mitsubishi Electric’in yeni yapay zekâ teknolojisi; çalışanların kopuk söz dizimleri, gündelik jargonu veya eş sesli sözcükleri “daha doğal bir dile manuel olarak nasıl dönüştürdüklerini öğrenmek için” son düzenlenmiş raporlara başvuruyor ve bilgisini sürekli güncelliyor.

 

Görüşme işleme yöntemi Performans
Yeni MAISART, yazılı kayıt oluşturmak amacıyla çağrı geçmişlerinden ve geçmiş raporlardan öğreniyor ve manuel hazırlanmış geçmiş raporlardan en benzer ve en kısa cümleleri bularak özetlenmiş doğal cümlelerden kısa kayıtlar oluşturuyor. Oluşturulan kaydın yaklaşık yüzde 90’ı son raporlarda kullanılabiliyor.
Geleneksel Yapay zekâ, uçtan uca makine öğrenmesiyle sözlü cümlelerin özet cümlelere nasıl dönüştürüleceğini öğreniyor. Oluşturulan kaydın yaklaşık yüzde 30’u son raporlarda kullanılabiliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir