Connect with us

Finans & Ekonomi

EKONOMİ DÜNYASINA COVID-19 BALANSI…

Yeni nesil araştırma ve perakende teknolojileri şirketi REM People’a göre Koronavirüs sonrası üretim, istihdam, ithalat ve perakende satış stratejileri ve uygulamaları değişecek. Çin Pazarı güç kaybedecek, stok eğilimi artacak, yerel üretim öne çıkacak, dijital toplantılar yaygınlaşacak, evden çalışma sistemi ağırlık kazanacak ve acil eylem planları sürekli güncel tutulacak.

 

 

Dünyayı saran Covid-19 (Koronavirüs), ekonomiyi de dönüştürüyor. 43 ülkede perakende analitiği hizmeti veren REM People’ın CEO’su Bülent Peker, Koronavirüs sonrası dünyada ve Türkiye’de köklü değişiklikler meydana geleceğini öngördüklerini belirtti.

Peker üretim, istihdam, ithalat ve perakendede gerçekleşmesi muhtemel gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

 

REM People CEO’su Bülent Peker

ÇİN PAZARI GÜÇ KAYBEDECEK
Çin geçtiğimiz 20 yılda dünyada hemen her şeyin lider tedarikçisi oldu. Ancak Koronavirüs sonrası birçok üretici karantina nedeniyle kapandı. Dünyanın büyüme motoru iki aylık bir uykuya daldı. Bu durum birçok kuruma Çin pazarının ne kadar öngörülemez olabileceğini gösterdi. Koronavirüs sonrası üretimle ilgili birçok alanda Çin pazarı liderliğini korusa bile bazı yerel alternatiflerine (rakiplerine) karşı güç kaybedeceğine kesin gözle bakılıyor.

STOK EĞİLİMİ ARTACAK
Modern şirketlerin övündüğü en önemli eğilim ‘tam zamanında’ ürün politikasıydı. Yani ihtiyaçları karşılamak için mümkün olan en düşük stoku muhafaza etmekti. Ancak karantina gibi tedarik zincirindeki olası sorunlar bu sistemi çökertiyor. Artık kurumlar, belirsizliklere karşı envanterlerini yeniden ayarlayacak ve daha fazla stok tutma eğiliminde olacaklar.

 

 

YEREL ÜRETİM ÖNE ÇIKACAK
Uluslararası nakliye ve seyahat kısıtlamaları insanlar gibi ürünlerin de bir noktadan diğerine ulaşmasını engelliyor. Bu durum bağlantılı küresel bir ekonomide büyük sıkıntılar yaratabiliyor. Koronavirüs sonrasında ürünlerin satılacağı ülke içinde üretilmesine dikkat edilmesi bekleniyor.

DİJİTAL TOPLANTILAR YAYGINLAŞACAK
Dünyada hemen hemen her yerde büyük toplantıların yılın ikinci yarısına kadar erteleneceği bir gerçek. Ancak şirketlerin satış ziyaretleri, küçük toplantılar, seminerler ve sunumlar dijital iletişim kanallarına kaymaya devam edecek. Koronavirüs salgını bitse bile uzaktan çalışma (remote work) ve dijital platformlarda gerçekleşen toplantılar artık hayatın daha büyük bir parçası haline gelecek.

 

EVDEN ÇALIŞMA DÖNEMİ
Evden (uzaktan) çalışma sisteminin verimliliği üzerindeki tartışmalar uzun süredir devam ediyor. Bu dönem evden çalışmanın gerçekten mümkün olup olmadığını ya da verimliliğini tüm şirketlere göstermek üzere. Salgın sonrası dönemde birçok şirket ofis alanlarına yapılan yatırımların ne kadar anlamlı olduğunu sorgulamaya devam edecek. Özellikle evden/uzaktan çalışma konusunda yepyeni bir dönemin başlangıcında olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.

 

ACİL EYLEM PLANLARI
Koronavirüs pandemisi son 100 yılın en önemli olayları arasında yerini aldı bile. Bundan sonraki süreçte başta devletler olmak üzere, birçok kamu ve özel kurumun benzer olaylara karşı acil eylem ve alternatif kaynak yönetim planının olması gerekecek.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir