Connect with us

Reel Sektör

OTOKAR, İETT İÇİN YERLİ METROBÜS ÜRETECEK…

Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar’a İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri  (İETT) Genel Müdürlüğü’nün açtığı 100 adetlik metrobüs ihalesinin sözleşmeye davet mektubu iletildi. Davetin ardından Otokar, İstanbul’un toplu ulaşımında üst düzey konfor sunmak için milli tasarım ve yerli üretim metrobüs üreteceğini duyurdu. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, “İETT tarafından tekrar İstanbul’a hizmet etmek üzere görevlendirilmek bize mutluluk veriyor. İstanbul şartları için en ideal metrobüsü geliştirdik.” dedi. 

 

Toplam değeri 606 milyon TL olan 21 metre uzunluğunda ve 200 yolcu kapasiteli KENT XL için Otokar, İETT’ye 3 yıl boyunca satış sonrası hizmeti de sunacak. Teslimatların 2022 yılı içinde partiler halinde tamamlanması planlanıyor.

Serdar Görgüç-Otokar Genel Müdürü

Serdar Görgüç-Otokar Genel Müdürü

“İSTANBUL’UN ZORLUKLARINI BİLİYORUZ”
Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, mevcut yol şartlarına uygun ürün geliştirdiklerini belirttiği İstanbul’da halihazırda 2012 yılından bu yana imal ettikleri 1000’den fazla şehir içi otobüsünün İETT bünyesinde başarıyla hizmet verdiğini söyledi: “Türkiye’nin otobüs üreticisi olarak mega kent İstanbul’un şartlarını, yollarını, toplu taşımadaki zorlukları çok iyi biliyoruz. İstanbul’un toplu ulaşımında alınacak sorumluluğun farkındayız. Bu deneyimimizi ürün geliştirme çalışmalarımıza da yansıttık. Bu doğrultuda Türkiye’de ve dünyanın dört bir yanında her gün milyonlarca yolcuya güvenli hizmet veren KENT’in 21 metrelik metrobüs versiyonunu geliştirdik.”

 

“SATIŞ SONRASI HİZMETLERİMİZ İŞLETME MALİYETLERİNİ AZALTIYOR”
Sundukları satış sonrası hizmet sayesinde işletme maliyetlerinin azaldığını ifade eden Görgüç, konuyu şöyle detaylandırdı: “Geçmişte kazandığımız ihaleler kapsamında İETT bünyesindeki araçlarımıza 5 yıl boyunca satış sonrası hizmeti sunmuş; işletme maliyetlerinin de azaltılmasına katkı sağlamıştık. O dönemde kurulan alt yapı sayesinde otobüslerin servise verilme oranı, periyodik bakımlar dahil tutulduğunda bile yüzde 99 oranında gerçekleşmişti. Yani KENT otobüsleri o dönemde de hiçbir aksama yaşamadan her gün servislerine düzenli olarak çıktı, vatandaşlarımıza hizmetine kesintisiz devam etti.”

“İSTANBUL İÇİN EN İDEAL METROBÜSÜ GELİŞTİRDİK”
Metropolde hizmet vermenin yerli üreticiler için önemli bir referans kaynağı olduğunu kaydeden Görgüç, “Türk firmalarının yurtdışındaki rekabet gücü de artıyor. İstanbul, Avrupa’da pek çok ihalede bizim gururla başarı örneği olarak anlattığımız, en büyük referansımız oldu. İETT tarafından tekrar İstanbul’a hizmet etmek üzere görevlendirilmek bize mutluluk veriyor. İstanbul şartları için en ideal metrobüsü geliştirdik. Ulaşımdaki standartları yükseltmeyi hedeflediğimiz araçlarımızın satış sonrası hizmetleri için de her daim İstanbul’un yanında olacağız.” dedi.

KENT XL'ın yüksek ısı ve ses yalıtımı, dayanıklılığı, düşük yakıt tüketimi, üst seviyede emniyet ve konfor sunuyor.

KENT XL’ın yüksek ısı ve ses yalıtımı, dayanıklılığı, düşük yakıt tüketimi, üst seviyede emniyet ve konfor sunuyor.

ÜST DÜZEY EMNİYET VE KONFOR
Tüm dünyada ve Türkiye’de şehir içi taşımacılıkta kullanılan Kent otobüslerinden elde edilen tecrübeyle geliştirilen KENT XL; yüksek ısı ve ses yalıtımı, dayanıklılığı, düşük yakıt tüketimi ve üst seviyede emniyet ve konforuyla öne çıkıyor.  Geniş, güvenli ve dışa açılan kapıları yolcuların hızlı bir şekilde metrobüse binmesine ve inmesine imkan tanıyor. Basamaksız tasarımı ve kolay ulaşılabilir koltuklarıyla toplu taşımada engelleri ortadan kaldıran araç;  yüksek tavan yapısına, ferah iç hacmine ve güçlü klima sistemine sahip.

YAKIT TÜKETİMİNİ DÜŞÜRÜYOR
Yeni nesil uygulamalarıyla yüksek motor gücü ve torku sunan araçtaki Super Eco sürüş modu, vites geçiş aralıklarını optimize ederken aynı zamanda yakıt tüketimini düşürüyor. Farklı şehirlerdeki rampa, yol yapısı ve hava koşulları gözetilerek geliştirilen KENT XL’de; sürüş esnasında çevresini tarayan, yaya ve bisiklet algılayan, kör noktaları tespit edip tehlike anında şoförü ikaz eden uyarı sistemleri var. Bağımsız 4’üncü aks araca yüksek yolcu kapasitesi ve geniş iç hacim kazandırıyor.  Ayrıca direksiyonlanabilir bağımsız süspansiyonlu 4’üncü aks yapısıyla “düşük dönüş yarıçapı ile BRT hattı yol güzergahına uyumlu yüksek manevra kabiliyeti” elde ediliyor. Dönüş esnasında savrulmayı engelleyen, motorun gücünü ve torkunu otomatik limitleyen elektronik körük yönetim sistemi de araca yüksek güvenlik sağlıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir