Connect with us

Araştırma ve Raporlar

GÜNDE 6,2 MİLYON ONLINE SİPARİŞ VERİYORUZ…

Alışveriş sitesi avantajix.com’un Ticaret Bakanlığı verileri doğrultusunda aktardığı bilgilere göre, 2019’da günlük 3 milyon 726 bin kaydedilen e-ticaret sipariş adedi, 2020’de yüzde 68’lik büyümeyle 6 milyon 273’e ulaştı. Kargo şirketlerince sağlanan toplam gönderiler arasında, e-ticaret gönderilerinin payı ise yüzde 60’a yükseldi.

Covid-19 nedeniyle alışveriş alışkanlıklarında e-ticaret lehine yaşanan değişimlere işaret eden Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, dijital pazarlarda faaliyet gösteren işletme sayısının yüzde 275’lik artışla 256 bin 861’e ulaştığını söyledi.

Güçlü Kayral-Avantajix.com Kurucu Ortağı

Güçlü Kayral-Avantajix.com Kurucu Ortağı

“TÜRK İNSANI E-TİCARETİ SEVDİ”
Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, Türkiye’nin e-ticareti benimsediği görüşünde: “Covid-19 etkisiyle alışveriş alışkanlıklarında yaşanan değişime paralel, dijital pazarlarda faaliyet gösteren işletme sayısı 68 bin 457’den yüzde 275’lik artışla 256 bin 861’e ulaştı. Türk insanı e-ticaretin kolaylığını ve konforunu sevdi. Avantajlarını da keşfetmeye başladı. Fırsat siteleri, fiyat kıyaslama siteleri yoğun şekilde kullanılıyor, kampanyalara rekor katılım oluyor. Bu değişim bizim rakamlarımıza da yansıyor.”

EN ÇOK PAZARTESİ GÜNLERİ ALIŞVERİŞ YAPILIYOR
Avantajix’in araştırmasına göre, yıllık 2,29 milyar adet sipariş karşılığı 226 milyar liralık pazar büyüklüğüne ulaşan e-ticarette, en fazla alışveriş Pazartesi günleri yapılıyor. Tüm siparişler içinde yüzde 20’lik paya sahip Pazartesi’yi, yüzde 16’yla Salı ve Perşembe izliyor. Çarşamba ve Cuma günü yapılan alışverişin payı yüzde 14’ken; Cumartesi yüzde 12, Pazar yüzde 9’luk payla en az online alışverişin yapıldığı günler olarak sıralanıyor.

AYLIK BAZDA KASIM AYI ZİRVEDE
Aylık bazda ise en fazla alışveriş global kampanyaların düzenlendiği Kasım ayında gerçekleşiyor. 27,2 milyar liralık siparişin verildiği Kasım ayının ardından, 26,2 milyar liralık siparişle Aralık geliyor. En sakin aylar ise Nisan (13,1 Milyar TL) ve Mart (13,7 Milyar TL).

İSTANBUL İLK SIRADA
İnternet üzerinden en fazla mal ve hizmet siparişi veren iller arasında zirvenin sahibi İstanbul.  Yüzde 35’lik payla her 3 siparişten birinin adresi İstanbul’u yüzde 11’le Ankara, yüzde 6’yla İzmir takip ediyor. Bursa ve Antalya yüzde 3’er, Kocaeli, Adana, Konya, Mersin ve Gaziantep ise yüzde 2’şer payla, e-ticaretin en yoğun olduğu diğer iller sıralamasında yer alıyor.

 

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir