Connect with us

Araştırma ve Raporlar

TÜKETİCİLERİN YÜZDE 84’Ü YENİ ÜRÜN DENEMEYİ SEVİYOR

Pazarlama ölçümleme firması Nielsen’ın “Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında yaptığı araştırmaya göre, Türk tüketicilerin yüzde 84’ünün piyasaya çıkan yeni ürünleri denemeyi sevdiği ortaya çıktı. Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 80’inin ise piyasaya çıkan yeni bir ürünü satın alırken, ürün fiyatının alma kararını etkilediği yönünde oy kullandı.

Nielsen’ın İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Bursa, Gaziantep, Samsun, Malatya, Kayseri, Tekirdağ, Trabzon ve Erzurum’da 18-55 yaş aralığındaki 4.012 tüketiciyle gerçekleştirdiği çalışmaya atılanların yüzde 87’si yeni çıkan ürünleri denemeye açık olduklarını ifade ederken, bu oran erkeklerde yüzde 81 olarak kaydedildi.

18-24 YAŞ GRUBU DAHA İSTEKLİ
Araştırma kapsamında; 18-24 yaş grubundaki tüketicilerin yeni ürünleri denemekte diğer yaş gruplarına kıyasla daha istekli davrandığı tespit edildi.

Ürün güvenilirliği tüketiciler için ilk sırada geliyor.

ÜRÜN GÜVENİLİRLİĞİ İLK SIRADA
Türk tüketicilerin yenilikçi ürünlerden beklentileri incelendiğinde; hızlı tüketim ürünlerinde ürün güvenilirliği ilk sırada yer aldı. Tüketici bunun yanı sıra; “ürün fiyatının uygunluğunu” ve “beklentileri karşılamasını” dikkate aldığını söyledi. Ayrıca “Yılın Seçilmiş Ürünü” logolu ürünün tüketiciye daha fazla güven verdiği ve ürüne dair satın alma eğilimini artırdığı aktarıldı.

DİJİTAL MECRALAR YENİ ÜRÜNLERİ ALDIRIYOR
Araştırmayla tespit edilen bir diğer önemli nokta ise dijital mecralar. Dijital mecralar, yeni ürünler hakkında farkındalık yaratmada en etkin rolü üstlendi. Dijital mecraların ardından aile, iş ve arkadaş çevresinin de tüketici farkındalığını etkilediği belirlendi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir