Connect with us

Araştırma ve Raporlar

İNTERNET REKLAMCILIĞI GELİRİ 2027’DE 2,3 MİLYAR DOLARA ULAŞACAK

PwC’nin “Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 Raporu’na” göre, Türkiye eğlence ve medya sektörü pazarının 2022’deki büyüklüğü 5,5 milyar dolar. Bunun 1,6 milyar doları internet reklamcılığından elde edildi. Sektörün global geliri 2022’de 2,3 trilyon dolara ulaştı. PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Murat Çolakoğlu, “Covid-19 pandemisinin ardından ciddi bir artış gösteren sektördeki büyüme hızının gelecek beş yıl içinde düşme eğilimine gireceğinin öngörüldüğünü” belirterek “Bu durum, şirketleri mevcut ve gelecekteki sektör ve tüketici trendlerini de dikkate alarak yepyeni stratejiler geliştirmeye zorluyor.” dedi.

 

Danışmanlık, denetim ve vergi alanlarında yaklaşık 330 bin çalışanıyla 152 ülkede faaliyet gösteren PwC’nin “Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 Raporu’na” göre, sektörün toplam geliri 2022 yılında yüzde 5,4 artarak 2,3 trilyon dolara ulaştı. Covid-19 pandemisi sonrasında ekonomilerin toparlanmaya başladığı 2021’deki büyüme oranı yüzde 10,6’ydı.

Bu yıl 24’üncüsü hazırlanan rapordaki verilerle, Türkiye eğlence ve medya sektörü pazarının 2022’deki büyüklüğü 5,5 milyar dolar. Bunun 1,6 milyar doları internet reklamcılığından elde edildi.

PwC’nin 53 bölgedeki 13 eğlence ve medya segmentini kapsayan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 araştırmasında, “reklamverenler ve tüketicilerin medya harcamalarıyla ilgili analizler” ve “gelecek 5 yıla ilişkin öngörüler” yer alıyor.

Murat Çolakoğlu- PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri 

“BÜYÜME HIZI DÜŞME EĞİLİMİNE GİRECEK”
PwC Türkiye Eğlence ve Medya Sektörü Lideri Murat Çolakoğlu rapora yansıyan araştırma bulgularını şöyle değerlendirdi: “Rapor, eğlence ve medya sektöründe beklentilerin nasıl yeniden şekilleneceğine yönelik derinlemesine bir bakış açısı sunarken büyümenin nasıl bir seyir izleyeceğini de ortaya koyuyor. Pandeminin ardından ciddi bir artış gösteren sektördeki büyüme hızının gelecek beş yıl içinde düşme eğilimine gireceği öngörülüyor. Bu durum, şirketleri mevcut ve gelecekteki sektör ve tüketici trendlerini de dikkate alarak yepyeni stratejiler geliştirmeye zorluyor.

“İNTERNET REKLAMCILIĞI BÜYÜMENİN KATALİZÖRÜ”
Araştırmanın Türkiye bulgularına baktığımızda 2022’de toplam 5,5 milyar dolara ulaşan sektör büyüklüğünün 2,4 milyar dolarının internet erişimi segmentinin ürettiği gelir olduğunu görüyoruz. Bu gelirin yaklaşık yüzde 77’si mobil internet erişiminden elde ediliyor. E-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen sürenin artması nedeniyle, internet reklamcılığı büyümenin güçlü bir katalizörü. Bu segmentin gelirlerinin 2027’ye kadar yüzde 8,6 CAGR (Yıllık Bileşik Büyüme Oranı) ile artarak 2,3 milyar dolara ulaşması öngörülüyor.

“PODCAST SEGMENTİ DE GELİŞMEYE DEVAM EDİYOR”
Diğer yandan dünyada olduğu gibi halen Türkiye’de de önemini koruyan TV reklam pazarı, Covid-19 krizinden bu yana 2021’de yüzde 36 ve 2022’de yüzde 35 daha büyüyerek 448 milyon dolara ulaştı. Araştırmaya göre büyüme yavaşlayacak ancak segmentin yüzde 3,8’lik bir Bileşik Büyüme Oranıyla 2027’de 539 milyon dolara ulaşması bekleniyor. Ayrıca, Türkiye’de podcast segmenti de gelişmeye devam ediyor. 2022’de aylık dinleyici sayısının yüzde 13,8 artarak 11 milyona ulaşması, sektörün ne kadar dinamik bir potansiyele sahip olduğunun bir göstergesi.”

RAPORDA ÖNE ÇIKAN ANALİZ VE İSTATİSTİKLER…
●E-ticaret ve dijital platformlarda geçirilen süre artıyor. Önümüzdeki yıllarda tüm dünyada şirketler satın alma ve karar aşamalarında tüketicilere ulaşabilmek için çok daha fazla harcama yapacak. Reklamcılığın 2025 yılında en büyük kategori olarak tüketici harcamalarını geride bırakacağı öngörülüyor.
●İnternet reklamcılığı kategorisi, 2022’de yüzde 8,1 büyüyerek sektörün genel büyümesinde güçlü bir katalizör oldu. Küresel reklamcılık gelirleri 2022-2027 arasında 763,7 milyar dolardan 952,6 milyar dolara yükselerek yaklaşık yüzde 4,5’lik yıllık bileşik büyüme oranına ulaşacak. Reklamcılık, yıllık geliri 1 trilyon dolara ulaşan üç ana eğlence ve medya kategorisi içinde ilk kategori olma yolunda. Üçüncü ana kategori internet erişiminin 2026 yılında tüketici harcamalarını geride bırakacağı tahmin ediliyor.
●Tüketicinin eğlence ve medyaya yönelik harcamalarının genel harcamalar içerisindeki payı azalacak. Kişi başına tüketici harcaması 2023’te ortalama kişisel gelirin yüzde 0,53’ünü oluşturdu. Oran 2027’de yüzde 0,45’e gerileyecek.
●Tüketici harcamalarının eğlence ve medya ürün ve hizmetlerine yönelik etkisi azalırken reklamcılığın etkisi artıyor. Şartları değiştiren bu trend, sektör liderlerinin kapsamlı bir yeniden değerlendirme yapmasını ve değişimi zorunlu kılıyor. PwC’nin 26’ncı Küresel CEO Araştırması’na göre, eğlence ve medya sektörü CEO’larının yüzde 40’ı mevcut iş modellerinin on yıl içinde sürdürülebilir olmayacağı görüşünde.
●Türkiye’deki internet reklamcılığı pazarı 2022 yılında 1,6 milyar dolara ulaştı. Bu gelirlerin 2027’ye kadar yüzde 8,6 yıllık bileşik büyüme oranıyla artarak 2,3 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
●2023’te 227 milyar dolar olan toplam oyun gelirinin 2027’de yüzde 7,9’luk CAGR ile 312 milyar dolara yükseleceği öngörülüyor. Güvenin arttığı oyun sektöründeki reklamcılık gelirleri 2022-2027 arasında yaklaşık iki katına çıkacak; 2025’te ise 100 milyar dolara erişecek.
●2019 yılında 66,6 milyar dolar seviyesinde olan canlı deneyim gelirleri 2027’ye kadar yüzde 9,6’lık CAGR ile artacak. Bu, toplam tüketici gelirleri için tahmin edilen yüzde 2,4’lük beklentinin dört katına karşılık geliyor.
●Türkiye’nin toplam video oyunları ve e-spor geliri 2022 yılında 455 milyon dolar oldu. 2027 yılına kadar yüzde 16,8’lik CAGR ile 990 milyon doları aşacağı tahmin ediliyor. Etkileyici CAGR değeri Türkiye’yi, Avrupa’da “en hızlı büyüyen video oyunları pazarı”, dünyada ise Pakistan ve Hindistan’ın ardından “en hızlı büyüyen üçüncü Pazar” konumuna getiriyor.
●Türkiye’de podcast sektöründe de güçlü bir büyüme yaşanıyor. 2021’de 9,7 milyon olan aylık dinleyici sayısı 2022’de yüzde 13,8 artışla 11 milyona erişti.
●Türkiye müzik, radyo ve podcast pazarı, 2021 yılında 79 milyon dolar iken 2022’de 125 milyon dolara ulaştı. Toplam gelirin tahmin dönemi boyunca yüzde 11,6 CAGR ile artarak 2027 yılında 217 milyon dolara erişmesi bekleniyor.

PwC Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2023-2027 Raporu’nun linki:
https://www.pwc.com.tr/kuresel-eglence-ve-medya-sektorune-bakis-2023-2027?utm_source=duyuru&utm_medium=basin-bulteni&utm_campaign=kuresel-eglence-ve-medya-sektorune-bakis-2023-2027&utm_id=kuresel-eglence-ve-medya-sektorune-bakis-2023-2027

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir