Connect with us

Araştırma ve Raporlar

ÇİP KRİZİNİN AVRUPA OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNE FATURASI 100 MİLYAR EURO…

Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, Avrupa’daki otomotiv endüstrisinin çip krizi sebebiyle uğradığı zarara ilişkin şu bilgileri artardı: “Hesaplamalarımıza göre 2021 yılında 50 milyar euronun üzerinde bir kayıp var; bu da bölge GSYH’sinin yüzde 0,4’üne eşit. Avrupa’da otomotiv üretiminin 2022 yılında bir kez daha yüzde 1 azalacağını varsayarsak 47 milyar euroluk bir kayıp daha yaşanabilir ve toplam kayıp 98 milyar euroya ulaşabilir.”

 

Allianz Trade’in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, global boyutta kendini gösteren yarı iletken (çip) krizinden en fazla otomotiv endüstrisi negatif etkilendi. Çip sıkıntısının küresel otomotiv sektöründe 18 milyon adedi aşan miktarda üretim kaybına sebep oldu. Söz konusu problemin Avrupa’ya maliyeti 2021 ve 2022 yıllarında toplamda 100 milyar euroyu bulacak.

OTOMOTİV ÜRETİMİ 13 MİLYONA KADAR GERİLEDİ
Covid-19 pandemisi sürecinde çip üreticilerin kapasitelerini talebin hızla arttığı bilgisayar ve veri merkezleri pazarına kaydırması yüzünden otomotiv fabrikaları mağduriyet yaşadı. Çip yetersizliği dolayısıyla 2020’deki otomobil üretimi 2019 seviyesinin çok altına düştü. Üretim 2021’de 13 milyona kadar geriledi. Toparlanmaya çabalayan otomotiv sektörünü bu defa Çin’deki yeni karantina kapanmaları ve Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle ortaya çıkan ek tedarik zinciri aksaklığı sekteye uğratmakta.

Ahmet Ali Bugay- Allianz Trade Türkiye CEO’su 

“EN BÜYÜK DARBEYİ ALMANYA ALDI”
Allianz Trade Türkiye CEO’su Ahmet Ali Bugay, çip krizinin otomotiv endüstrisine vurduğu darbeyi şöyle anlattı: “Hesaplamalarımıza göre 2021 yılında 50 milyar euronun üzerinde bir kayıp var; bu da bölge GSYH’sinin yüzde 0,4’üne eşit. Avrupa’da otomotiv üretiminin 2022 yılında bir kez daha yüzde 1 azalacağını varsayarsak 47 milyar euroluk bir kayıp daha yaşanabilir ve toplam kayıp 98 milyar euroya ulaşabilir. Otomotiv sektörü toplam katma değerin daha büyük bir payını temsil ettiği için Almanya, 2021 ve 2022’de 47.5 milyar euro katma değer kaybıyla en büyük darbeyi aldı. İşin iyi yönünden bakılırsa, perakendecilerdeki tarihi düşük stok seviyeleri göz önüne alındığında, üretimin 2023 yılında yeniden hareketlenmesi yukarı yönlü büyük bir potansiyel yaratabilir.”

MAKUL HEDEFLERE DÖNÜK ACİL TEDBİRLER GEREKİYOR
Problemin çözüme kavuşması için Avrupa’da acil tedbirler alınması ve bunların makul hedeflere odaklanarak hayata geçirilmesi gerektiğini belirten Bugay, “2021 yılında dediğimiz gibi, Avrupa’nın yarı iletkenler konusunda özerklik kazanması düşük bir ihtimal. Ancak politika yapıcılar, teşvikleri tüketici elektroniğinden ziyade otomotive odaklayarak, yerli üretimi teşvik ederek ve ortak girişimler başlatarak krizin çözümü için doğru yönde adım atabilirler.” dedi.

Allianz Trade’in gerçekleştirdiği araştırmaya göre, global boyutta kendini gösteren yarı iletken (çip) krizinden en fazla otomotiv endüstrisi negatif etkilendi. Çip sıkıntısının küresel otomotiv sektöründe 18 milyon adedi aşan miktarda üretim kaybına sebep oldu. Söz konusu problemin Avrupa’ya maliyeti 2021 ve 2022 yıllarında toplamda 100 milyar euroyu bulacak.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir