Connect with us

Araştırma ve Raporlar

2021’DE EN FAZLA E-TİCARET SEKTÖRÜ ŞİKAYET EDİLDİ…

Ayda ortalama 18 milyon ziyaretin gerçekleştiği Şikayetvar’a (sikayetvar.com) 2021 yılında en fazla şikayet 415 bin 145 adetle e-ticaret sektörü hakkında yapıldı. Siteye iletilen 3 milyon 53 bin 73 şikayet konusunun 408 bin 575’i çözüme kavuşturuldu. En çok şikayet mayıs ayında ve pazartesi günü bildirildi.

 

2020’de 6 milyon 194 bin 993 olan üye sayısı 2021’de 7 milyon 683 bin 504’e yükselen Şikayetvar adlı internet platformu (sikayetvar.com), ayda ortalama 18 milyon 353 bin 551 defa ziyaret ediliyor. Kayıtlı marka sayısı son bir yılda 120 binden 150 bin 185ְ’e çıkan platforma geçtiğimiz yıl 3 milyon 53 bin 73 şikayet iletildi. Bunların 408 bin 575’i çözüldü.

Şikayetvar’ın açıkladığı 2021 yılı istatistikleri şöyle:

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN ENLERİ…
-Müşterisini en çok dinleyen ve memnuniyet oranı en yüksek olan sektör yüzde 59’la anne-bebek-çocuk ürünleri. Emlak-inşaat sektörü yüzde 52’yle ikinci, cep telefonu sektörü de yüzde 49’la üçüncü sırada yer aldı.

EN ÇOK FİNANS SEKTÖRÜ ZİYARET EDİLDİ…
-Sitede 24 milyon 125 bin 775 adetle en çok finans sektörü ziyaret edildi. Onu 23 milyon 689 bin 165’le e ticaret ve 18 milyon 61 bin 18’le internet izledi. Bu sektörlerin ardından cep telefonu, sağlık ve beyaz eşya gelmekte.

ŞİKAYET SAYISINDA E-TİCARET YİNE LİDER…
-415 bin 145 adetle en çok şikayet (2020’de olduğu gibi yine) e-ticaret hakkında yapıldı. 322 bin 523 şikayetle finans ikinci, 262 bin 385’le internet üçüncü, kargo 221 bin 892’yle kargo dördüncü ve 155 bin 694’le alışveriş sektörü beşinci durumda. Bu sektörlerin peşinden iletişim, kamu, giyim, beyaz eşya ve cep telefonu sıralanmakta. İnternet sektörüne dair şikayet bildirimlerinden aslan payı servis sağlayıcılarda.

PAZARYERİ SİTELERİ BAŞI ÇEKTİ…
-E-ticaret şikayetlerinde pazaryeri siteleri 207 bin 420’yle birinci. Gıda ve yemek siteleri bu sektörde en çok şikayet edilen bir başka kategori. Pazaryeri siteleriyle ilgili birincil şikayet teslimatların zamanında yapılmaması.

FİNANSTA EN ÇOK BANKALAR ŞİKAYET EDİLDİ…
-Finans sektöründe tüketiciler en çok bankaları şikayet etti. Kripto para şikayetlerinde de belirgin bir artış söz konusu. Finans sektörünün en çok şikayet alan kategorisi bankalarda kart aidatları tüketicinin canını sıkmaya devam ediyor.

EN ÇOK ARANAN MARKALAR…
-Şikayetvar’da geçen yıl sayfası en çok aranan markalar 3 milyon 465 bin 275 sayfa görüntülenmesiyle Türk Telekom, 3 milyon 351 bin 305’le Trendyol, 2 milyon 941 bin 590’la Ziraat Bankası ve 2 milyon 547 bin 742’yle Xiaomi. Güvenlik sorunu dolayısıyla Instagram da 2 milyonun üzerinde sayfa görüntülenmesiyle en çok merak edilen markalardan biri.

EN FAZLA KARŞILAŞTIRILAN MARKALAR…
-2021’de en çok Paribu ve Binance markaları karşılaştırıldı. Tüketicilerin en çok karşılaştırdığı diğer iki markaysa Turkcell ve Türk Telekom. Btcturk ve Paribu üçüncü sırada. Onları ininal Kart ve Papara izledi. Karşılaştırmaya en çok dahil edilen markalarsa Paribu, Binance ve Turkcell oldu.

İLLERE GÖRE ŞİKAYET DAĞILIMI…
-Nüfus ortalamasına göre 2021’de bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında 67.8 şikayet yoğunluğuyla en çok şikayet eden şehir İstanbul. Onu Ankara, Antalya ve İzmir takip etti. 2020’deki gibi 2021’de de en az şikayet bildiren il Muş. Adıyaman, Hakkari ve Kars da şikayet bildirimi listesinin en alt sıralarında.

EN FAZLA ŞİKAYET MAYISTA BİLDİRİLDİ…
-2021’de en fazla şikayet 300 bin 151 adetle mayıs ayında iletildi. En çok şikayet gerçekleşen gün pazartesi, saat ise 14:00.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir