Connect with us

Araştırma ve Raporlar

“UZUN ÖMÜR İSTEYEN” İŞLETMELERE 7 SIR…

Araştırmalara göre Türk şirketlerinin ortalama yaşı 34. Yeni kurulan işletmelerin büyük bir bölümü 10’uncu yılını doldurmadan faaliyetlerini sonlandırıyor. Peki uzun ömürlü şirketler arasında yer alabilmenin sırrı ne? Sorunun cevabı, Generali Sigorta’nın konuya ilişkin açıklamasında.

Şirketler uzun süre faaliyetlerini sürdürebilir ve ayakta kalabilirler. 150 yıllık geçmişe sahip Generali Sigorta; bunu başarmanın 7 önemli değeri önemsemekten ve bunların gereklerini yerine getirmekten geçtiğini belirtiyor. İşte o değerler:

ORTAK AKILA ÖNCELİK…
İşletmelerin büyük bir kısmında, patron veya yönetici tek başına karar alıyor. Bu şirkete bazen olumlu bazen de olumsuz yansıyor. Çalışanları ile alanında uzman isimleri ortak akıl süreçlerine dahil eden firmalar uzun süre ayakta kalıyor.

ŞİRKETİN ANAYASASI BELİRLENMELİ
İşletmeleri iflasa götüren en önemli nedenlerinden biri de ortaklar arasındaki uyumsuzluk ve iletişimsizlik. Uyum ve iletim için şirket anayasalarının ortaya konulması ve bunlara riayet edilmesi gerekiyor. Fakat belirlenen anayasa kuralları; işletme faaliyetlerini sınırlandırıcı nitelik taşımamalı; şirketlerin ömrünü uzatan esasları içermeli.

YENİLİKLER VE GELENEKLER BÜTÜNLEŞTİRİLMELİ
“İşletmelerin kurulduğu günden itibaren kazandığı birikimleri, yazılı kuralları ve ilkeleri benimseyen; aynı zamanda sektör, finans, teknoloji ve müşteri gibi değişkenlere uyum sağlayabilen” yönetici yapısı başarıya işaret ediyor. Bu özelliği taşıyan yöneticiler, şirketlerin mevcut koşullara uyumunu ve ayakta kalmalarını sağlıyor.

MERKEZE HER DAİM PAZARLAMA ALINMALI
İşletmenin ürettiği ürün veya sunduğu hizmet kaliteli olsa bile, sektördeki rakip markalar arasında öne çıkmada ve “doğru hedef kitlelere doğru yöntemle ulaşmadaki” en önemli unsur pazarlama. Pazarlamaya gider yerine gelir kalemi gözüyle bakan işletmeler uzun sureli olabiliyor.

İŞ GÜCÜ DE ÇOK ÖNEMSENMELİ
İş gücü; o işletmenin en kuvvetli yönlerinden biri. Yıllarca hayatta kalmayı düşünen işletme sahipleri; yalnızca ürün ve hizmetlerin üretimine ve satışına değil, çalışan iş gücünün verimliliğine ve motivasyonuna da odaklanmalı.

EGO VE KİŞİSEL ÇIKARLAR TERK EDİLMELİ
Ekip halinde çalışma zorluğu, işletmelerde en sık karşılaşılan problemlerin başında geliyor. Ekibin çıkarlarını kişisel çıkar ve egonun önünde tutan işletmeler kazanıyor.

BİRİNCİ KURAL: MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
İşletmeler müşteri ilişkilerini nasıl yönetecekleri hususunda her dönemde zorluklar yaşıyor. Unutulmamalı ki memnuniyetsizlik mevcut müşterilerden bir bölümünün kaybedilmesine sebep olabiliyor. Müşteri memnuniyetini önemseyen işletmeler varlığını devam ettirebiliyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir