Connect with us

Araştırma ve Raporlar

KADIN YÖNETİCİLERDEN “HIZLA DEĞİŞİKLİKLERE ADAPTE” VURGUSU…

52 ülkeden 41’i Türkiye’den bin 100’ün üzerinde kıdemli kadın yöneticinin katıldığı KPMG 2019 Küresel Kadın Liderler Araştırması’na göre kadın yöneticilerin yüzde 69’u rekabeti sürdürebilmek için iş modellerini düzenli gözden geçiriyor ve yeniliyor. Yüzde 81’i ise karşılaşılan güçlüklerin üstesinden gelmede ana yapıyı korumanın değil değişikliklere hızlıca adaptenin daha önemli olduğuna inanıyor.

 

 

KPMG Türkiye Denetim Bölüm Başkanı ve “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Çeşitlilik” Lideri Nesrin Tuncer, kadın yöneticilerin yarısından fazlasının iş hayatında hâlâ cinsiyetçi kalıplarla mücadele ettiğini belirtti.

Nesrin Tuncer- Türkiye Denetim Bölüm Başkanı ve “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Çeşitlilik” Lideri

“ŞİRKETLERİNDEKİ MAAŞ YAPISINI SADECE YÜZDE 40’I BİLİYOR”
“Kadın yöneticiler arasında şirket organizasyonlarının cinsiyet eşitliği yolunda sonraki adımları atmaya devam etmelerini sağlamak amacıyla büyük sorumluluk üstlenmesi gerektiğine inananların oranı yüksek.” diyen Tuncer şunları söyledi: “Kadın yöneticilerin yüzde 38’i, cinsiyet ayrımının olmadığı eğitim ve öğretim programlarını cinsiyet eşitliği mücadelesinde önemli faktörler olarak görüyor. Yüzde 20’si, kadınlar için resmi destek programlarının kadınları yönetici pozisyonlarına getirmeye yardımcı olacağına inanıyor. Eşit ücret konusunda da hâlâ engeller var. Kadın yöneticilerin yüzde 40’ı şirketlerindeki maaş yapılarını biliyor. Ancak yüzde 37’si bu bilginin şeffaf olmadığını düşünüyor.”

STRATEJİK VE EKİP ODAKLI LİDERLİK TARZI
Denetim, vergi ve danışmanlık hizmetleri sektöründe en büyük dört uluslararası şirketten biri olan KPMG’nin 2019 Küresel Kadın Liderler Araştırması’nda şu görüş, kanaat ve istekler öne çıktı:
-Kadın yöneticilerin yüzde 80’i müşteri değerlerinin “şirketlerinin çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) politikalarına” yansıtılmasında kendilerini sorumlu hissediyor. Türkiye’deki oran yüzde 88.
-Katılımcıların yüzde 56’sı, kişisel liderlik tarzlarını “stratejik ve ekip odaklı” diye niteliyor. Türkiye’deki oran yüzde 41.

KARİYER ADIMLARINI BELİRLEMEDE YÜKSEK HASSASİYET
-Kariyerinin bir sonraki adımını planlayanların oranı küreselde yüzde 72, Türkiye’de yüzde 85. Bir sonraki kariyer adımını mevcut şirketlerinde atacağına inananların oranıysa küreselde yüzde 34 Türkiye’de yüzde 44.
-Yüzde 34’ü uzun vadeli başarı için motive olduğunu söylüyor.
-Yüzde 82’si “çeviklik, başarılı bir işletmenin yeni vazgeçilmezi” kanaatinde.
-Yüzde 69’u rekabette kalabilmek için iş modellerini düzenli olarak gözden geçiriyor ve yeniliyor. Yüzde 81’i karşılaştığı güçlüklerin üstesinden gelebilen bir şirket olmak için “ana yapıyı korumaktansa değişikliklere hızlıca adapte daha önemli” inancında.
-Yüzde 96’sına göre inovasyon süreci ve uygulamaları geliştirilmeli.
-Yüzde 36’sı büyümeyi sürdürmek için “fintech, insurtech, healthtech gibi yenilikçi start-up’larla iş birliği gerektiğine” görüşünde.

YATIRIM SIRALAMASINDA İŞ GÜCÜNE ÖNCELİK
-Yüzde 64’ü yatırım sıralamasında yeni teknolojiler yerine iş gücüne öncelik veriyor. Yüzde 47’si “akıllı otomasyon gibi uygulamaları barındıran” iş gücünün modernizasyonu stratejisini güdüyor.
-Yüzde 63’ü karar verme aşamasında veri modelleri ve sistemlerine güveniyor. Gelecek üç yıl içinde yapay zeka ve robotik süreçlerin “yatırım getirisine pozitif etkisi olacağı” düşüncesinde.
-Yüzde 82’si “kapsamlı veri analizi araçları, müşterileri anlamada önemli rol oynuyor”, yüzde 69’u “bilgi güvenliği başarıdaki en kritik faktör”, yüzde 78’i ise “müşteri verilerini korumak, en önemli sorumluluklardan biri ve bu müşteri portföyünün genişlemesini sağlar” diyor.

MOTİVASYON İÇİN POZİTİF ÇALIŞMA VE EKİP ORTAMI
-Katılımcıların yarısına göre çalışan motivasyonunda en etkili faktör “pozitif çalışma ve ekip ortamı”.
-Yüzde 40’ı “bir amaca yönelik ve anlamlı çalışma ortamlarının, çalışanları motive ettiğini” söylüyor.
-Yüzde 36’sı “sunulan eğitimin ve kariyerlerinde bir sonraki adımı atmalarına yardımcı ortamların” çalışanları motive ettiğini belirtiyor.
-Yüzde 34’ü “iş-özel hayat dengesini kurabilme de çalışan motivasyonunda önemli” vurgusu yapıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir