Connect with us

Araştırma ve Raporlar

DİJİTAL PAZARLAMADA 2020 TRENDLERİ…

 

Mobilin hem bireysel hem de kurumsal manada “ilk ekran” konumuna doğru ilerlediğine işaret eden SEM Genel Müdür Yardımcısı Alper Cengiz’e göre 2020’de “tüketici analizlerine dayanan ve daha fazla esneklik sağlayan reklam öğesi tabanlı stratejiler” ağırlık kazanacak. “Kişiselleştirme”, “video içerik”, “influencer pazarlama”, “yapay zeka”, “mesajlaşma uygulamaları” ve “sesli etkileşim” trendleri öne çıkacak.

 

Dünya genelindeki dijital reklam ve medya harcamalarının önümüzdeki birkaç yıl içinde 375 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşacağı öngörülüyor. Dijital mecralarda varlık göstermenin ve verimlilik elde etmenin yolunun da bu alandaki yeni trendleri takip etmekten ve başarıyla uygulamaktan geçtiği belirtiliyor.

MOBİL, İLK EKRAN KONUMUNA DOĞRU İLERLİYOR
Türkiye’nin ilk “Arama Motoru Pazarlama Ajansı” olan ve günümüzde lider “Performans Pazarlama Ajansı” kimliğiyle çalışmalarını yürüten SEM, 2020’ye damgasını vuracak pazarlama trendlerini araştırdı. 2014’ten beri Almanya’da açık hava ve online reklamcılığın küresel oyuncularından Ströer SE & Co. KGaA çatısı altındaki SEM’in Genel Müdür Yardımcısı Alper Cengiz, mobilin hem bireysel hem de kurumsal manada “ilk ekran” konumuna doğru ilerlediğini işaret ederek “Dijital pazarlama sürekli dönüşüp gelişirken, belli dönemlerde çeşitli trendler öne çıkıyor. Bunların bazısı kalıcı olup etkisini uzun süre devam ettirirken, bazısı da giderek zayıflayıp gündemden siliniyor.” dedi.

SEM Genel Müdür Yardımcısı Alper Cengiz

TÜKETİCİ ANALİZLERİNE DAYANAN STRATEJİLER
Cengiz “tüketici analizlerine dayanan ve daha fazla esneklik sağlayan reklam öğesi tabanlı stratejilerin” ağırlık kazanacağını vurguladığı 2020’de “kişiselleştirme”, “video içerik”, “influencer pazarlama”, “yapay zeka”, “mesajlaşma uygulamaları” ve “sesli etkileşim” trendlerinin öne çıkacağını söyledi.

DİJİTAL PAZARLAMA VE YAZILIMDA ORTAK DİL
Cengiz’e göre “2020’nin ve sonrasının değişmeyen tek trendi; teknolojiyi anlayan, hatta kod yazabilen insanların dijital pazarlamayı anlaması” olacak; dijital pazarlama ekipleriyle, yazılım insanları ortak bir dil geliştirecek. “Dijital pazarlamayı ve etkileşim düzeyini ölçmek için kullanılan metrikler” pazarlamacılara yeni fırsatlar sunuyor. “Müşteri deneyimi, işlevsellik, mikro anlar, hedefli reklamcılık gibi yapay zeka ve diğer teknolojiler” gelecekte de dijital pazarlama ortamını şekillendirmeye devam edecek.

 

 

Cengiz, 2020 yılında ve sonrasında dijital pazarlamayı yönlendirecek 6 trendi şöyle anlattı:

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ WEB SİTELERİ HIZLA ARTIYOR
1-Kişiselleştirme: Araştırma ve danışmanlık şirketi Gartner’a göre 2020’de çevrimiçi reklam verenlerin en az yüzde 90’ı pazarlama kişiselleştirmesini kullanmaya başlayacak. Ve 2021 yılına kadar tamamen kişiselleştirilmiş web sitelerinde önemli bir artış ola cak. Dijital pazarlamanın geleceği olarak görülen kişiselleştirmenin, 2020’de başarılı bir dijital pazarlama kampanyasının anahtarı olacağını söyleyebiliriz.

MOBİL VİDEO TÜKETİMİ HER YIL YÜZDE 100 BÜYÜYOR
2-Video İçerik: Günümüzdeki trendler incelendiğinde 2021 yılına kadar, dijital video harcamalarının gitgide artarak iki katına çıkması bekleniyor. Çevrimiçi olarak geçirilen zamanın üçte biri video içerik izlemeye ayrılıyor. YouTube’a göre, mobil video tüketimi her yıl yüzde 100 oranında büyüyor. Ortalama bir kişinin 2021 yılında çevrimiçi videoları izleyerek her gün 100 dakika geçireceği tahmin ediliyor. Video, markaların tüketicileriyle iletişim kurması için kolay, etkileşimli ve eğlenceli bir yol. Bazen, 1.000 kelimelik bir blog makalesinin aksine 15 saniyelik bir videoyla daha fazla iletişim kurabiliyor. Bu eğilim, 2020’de de devam edecek. Facebook, Instagram, Snapchat ve Tik Tok’un sunduğu ‘Canlı Video özelliği’, markaların pazarlama ve reklamcılık çabalarından en iyi şekilde yararlanmaları için mükemmel bir temel oluşturuyor. En büyük faydalanıcıları ise ürün açıklamalarını ve demo eğitimlerini daha etkili bir şekilde tanıtabildikleri için e-ticaret markaları oluyor.

HEDEF KİTLEYE EN UYGUN INFLUENCER’LER SEÇİLMELİ
3-Influencer Pazarlama: Bu pazarlama çeşidi, şirketlerin potansiyel alıcılarına ürünlerini veya hizmetlerini ulaştırabilmek için kullanabilecekleri en yararlı ve etkili yollardan biri haline geldi. Etkileyiciler, takipçileri nedeniyle sosyal medyayı ele geçirdi. Dijital pazarlamacıların, ürünlerini ve hizmetlerini pazarlamanın yanı sıra marka oluşturmaya yardımcı olabileceğinden, etkileyicilerle çalışmayı düşünmeleri gerekecek. Influencer pazarlamasının, tek bir ürün veya hizmete odaklanmaktan ziyade sürekli bir strateji haline gelmesi bekleniyor. Yerleşik bir kitle elde ettiğiniz için burada belirgin bir avantaj var, bu da kaliteli pazarlamayı geleneksel pazarlamaya göre çok hızlı ve daha ucuz hale getirebileceğiniz anlamına geliyor. Elbette Influencer pazarlamasını veriye dayalı yapmalısınız. Kolay değil, ama sadece sonuç ölçümlemekten bahsetmiyorum. Öncelikle pazarınızda ve kategorinizde etkili kaç tane potansiyel Influencer’ın çalıştığını bilmeli ve nasıl bir katkı sağlamasını beklediğinizi belirlemelisiniz. Rakiplerinizin nasıl etkileşime girdiğini takip etmelisiniz. İyi performans gösteren bir planlama yapmak istiyorsanız kiminle çalışacağınızı doğru seçmelisiniz. İlla en popüler olanları kullanmak şart değil. Hedef kitlenize en uygun etkileşimi sağlayacak olanları titizlikle seçmelisiniz. İlgili verileri kullanarak bu soruların cevaplarını açıkça tanımlayabilmeniz, planlamanıza yardımcı olacaktır. Sonuçta ne beklediğinizi bilirseniz doğru metriklerle başarıyı ölçebilirsiniz.

CHATBOT’LAR DİJİTAL PAZARLAMANIN ÖNEMLİ BİR PARÇASI
4-Yapay Zeka: Dijital dünyanın gereksinimleri; yapay zeka gibi yeni nesil teknolojilerin kullanımını ve değişimi gerektiriyor. Şimdilik dar yapay zeka ile muhatabız. Yani dünyanın bilinen en eski oyunu olan Go’da dünya şampiyonunu yenen AlphaGo gibi. Belirli kural setleri ve senaryolar içeren konularda yapay zekayı kullanabiliyoruz. (Şimdilik) Yapay zeka gerçek zamanlı karar verme konusunda hala istenilen seviyede olmasa bile şu an bize sağladığı avantajlardan faydalanmak gerekiyor. Örneğin chatbot kullanımı, markaların dijital pazarlama stratejileri ve müşteri deneyimi için yeni avantajlar sağlıyor. Chatbot’lar, 2020’de dijital pazarlamanın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Yapılan anketler, müşterilerin chatbot ile iletişimi giderek daha fazla benimsemeye başladıklarına işaret ediyor. 2022’ye kadar, chatbot’ların işletmelerin yılda 8 milyar doların üzerinde tasarruf yapmasına yardımcı olacağı tahmin ediliyor. En azından chatbot’u aktif ederek başlayabiliriz.

E-POSTA OUT; WHATSAPP, VIBER, WEHAT, TELEGRAM VE WIRE İN…
5-Mesajlaşma Uygulamaları: İlk olarak 2016 yılında kullanılan ve sadece birkaç yıl içinde e- ticarette satışları ve müşteri sadakatini artırmak için temel bir strateji haline gelen Konuşarak Ticaret’e (Conversational Commerce) bugün artık geleceğin trendi olarak bakılıyor. WhatsApp’ın yanı sıra Viber, WeChat, Telegram ve Wire gibi mesajlaşma uygulamalarının popülerlikleri artıyor. Şirketler artık daha klasik kalan e-postaları kullanmak yerine, özel mesajlaşma gruplarını ve özel uygulamalardan yararlanmayı değerlendiriyorlar. Büyük markalar halen mesajlaşma uygulamalarından para kazanma denemelerine devam ediyor, müşteriler yakında mesajlaşma uygulamalarından doğrudan ürünler için ödeme yapabilecekler. Para göndermek ve almaksa daha kolay olacak. Örneğin, WeChat Pay gibi bazı uygulamalar, çevrimiçi ödeme yapmayı kolaylaştırmak için önemli bir ilerleme kaydetti. WeChat, Venmo ve PayPal kullanıcıları, para aktarmak için bu tür uygulamaları kullanıyorlar.

KONUŞMA EKONOMİSİNE DOĞRU YOL ALIYORUZ
6-Sesli Etkileşim: Akıllı cihazlarda Siri, Google ve Alexa’yla kurulan sesli etkileşimler giderek daha çok öne çıkıyor. 2020’de ses asistanları kullanan daha fazla insan görmeye başlayacağız. Üstelik bu teknolojiden yalnızca saati sormak veya e-posta göndermek için yararlanılmayacak. Markalar, müşterilerin etkileşim anındaki duyguları ile ihtiyaçlarını dikkate alarak daha hızlı ve zahmetsiz deneyimler sunmaya başlayacak. Evdeki sesli asistanların önemli rol oynayacağı bir konuşma ekonomisine doğru yol aldığımız bir gerçek. Bugün 2 milyar dolar düzeyinde olan sesli alışverişin 2022’de 40 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. İşte bu nedenle sesli aramaları dijital pazarlama stratejinize dahil etmek istiyorsanız, buna özel bir yaklaşım geliştirmek ve sesli aramalara özel sözcük seçimleri ve açıklamalar oluşturmak son derece önemli.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir