Connect with us

Finans & Ekonomi

“KAMU-ÖZEL SEKTÖR İŞ BİRLİĞİYLE KRUVAZİYER TURİZMİ ŞAHA KALKAR”

“2022’de ülkemize 993 kruvaziyer gemiyle 1.010.767 turist geldi. 2022 yılının aynı bölümüne kıyasla 2023 yılının ilk 5 aylık döneminde limanlarımıza yanaşan kruvaziyer gemi sayısı yüzde 43.1, yolcu sayısı yüzde 114 arttı. 2023 yılı, ülkemiz açısından başarılı geçti. Erken rezervasyon verilerine baktığımızda an itibarıyla 2023’e göre yüzde 20 artıdayız.” bilgisini aktaran Camelot Maritime Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Yılmaz Çavuşoğlu “Özel sektörün kruvaziyer turizmine yatırım yapmasının ve kamu-özel sektör iş birliğinin gerçekleşmesinin gerektiğini her platformda dile getiriyoruz. Özel sektör yatırımlarının kamu ile desteklenmesi halinde Türkiye kruvaziyer turizmi deyim yerindeyse şaha kalkar.”

 

Camelot Maritime Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Yılmaz Çavuşoğlu, son 10 yıllık dönemde Türkiye’deki kruvaziyer turizminde çok ciddi değişimler meydana geldiğini söyledi.

Camelot Maritime Yönetim Kurulu Başkanı Emrah Yılmaz Çavuşoğlu “Özel sektörün kruvaziyer turizmine yatırım yapmasının ve kamu-özel sektör iş birliğinin gerçekleşmesinin gerektiğini her platformda dile getiriyoruz. Özel sektör yatırımlarının kamu ile desteklenmesi halinde Türkiye kruvaziyer turizmi deyim yerindeyse şaha kalkar.”

“ÖZEL SEKTÖR YATIRIMLARI DESTEKLENMELİ”
2015 yılında pik yaptığına ancak birçok sebep yüzünden kayıp yıllar yaşadığına dikkat çektiği sektörün Covid-19 pandemisi sürecinde durma noktasına geldiğini ve ardından toparlanmaya başladığını ifade eden Çavuşoğlu “Özel sektörün kruvaziyer turizmine yatırım yapmasının ve kamu-özel sektör iş birliğinin gerçekleşmesinin gerektiğini her platformda dile getiriyoruz. Özel sektör yatırımlarının kamu ile desteklenmesi halinde Türkiye kruvaziyer turizmi deyim yerindeyse şaha kalkar. Çünkü kruvaziyer turizmi ülkemiz açısından çok yeni. Adeta emeklemeye başlayan bir bebek gibi… Bu bebeği en doğru şekilde büyütmek, emekleme evresinden koşmaya geçirmek biz yatırımcıların elinde.” dedi.

“ÇOK ÖZEL BİR COĞRAFYADAYIZ”
Türkiye’nin çok özel bir coğrafyada bulunduğunun altını çizen Çavuşoğlu şunları dile getirdi: “Akdeniz Çanağı ülkesi Türkiye’nin Ege, Marmarma ve Karadeniz gibi artıları var. Deniz turizmine kültür-tarih ve inanç turizmini de eklemleyebiliyoruz. Kruvaziyer limanlarımız yüksek teknoloji ile donatılmış durumda. Güneşlenme açısından mükemmel bir noktadayız. Denizlerimizin temizliğinden tutun da koylarımızın eşsiz güzelliğine kadar çok özel avantajlarımız bulunuyor. Kruvaziyer turizmi açısından çok özel bir hub’ız. Bu avantajlarımızı doğru kullanmalı ve tercih edilen bir turizm ülkesi olmalıyız.”

“2023’E GÖRE YÜZDE 20 ARTIDAYIZ”
Çavuşoğlu, Türk kruvaziyer sektörünün son yıllardaki performansı ve hedeflerine ilişkin şu bilgileri aktardı: “2022’de ülkemize 993 kruvaziyer gemiyle 1.010.767 turist geldi. 2022 yılının aynı bölümüne kıyasla 2023 yılının ilk 5 aylık döneminde limanlarımıza yanaşan kruvaziyer gemi sayısı yüzde 43.1, yolcu sayısı yüzde 114 arttı. 2023 yılı, ülkemiz açısından başarılı geçti. Erken rezervasyon verilerine baktığımızda an itibarıyla 2023’e göre yüzde 20 artıdayız. 2023 yılından aldığımız motivasyon ile gözümüzü 2024 yılına çevirdik.

“AVANTAJLARIMIZI DOĞRU ANLATMALIYIZ”
Başta kıta Avrupa’sı olmak üzere, Rusya, BDT ülkeleri, Asya ve Afrika ülkeleri kruvaziyer turizmi için bizi tercih ediyor. Daha önce ülkemize gelen misafirlerimiz yeni turistleri getiriyor. Ülkemizin turizm PR’ını en iyi şekilde yapmalı, avantajlarımızı doğru anlatmalıyız. 2024 yılından oldukça ümitliyiz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir