Connect with us

Finans & Ekonomi

“MARKETLERİN FİYAT ARTIRMA GİBİ LÜKSÜ YOK”

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Şubat 2024 toplantısı,  TPF Yönetim Kurulu Üyeleri, yerel zincir market yöneticileri ve perakende sektör temsilcilerinin katılımıyla ve Ege Perakendeciler Derneği’nin (PERDER) ev sahipliğiyle İzmir’de yapıldı. 

Gıda perakendesinin enflasyondan en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu belirten Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün “marketlere gelen ürünlerin nakliyesi, lojistiği, soğuk hava deposu, ambalajı, mağaza kirası gibi yüksek maliyetlerin yanı sıra her mağazada çalışan 20-25 kişinin artan maaşları ve diğer işletme giderlerinin” göz ardı edildiğini söyledi. “Büyük bir girdabın içerisinde kürek çektiklerini” ifade eden Düzgün “5 ve üzeri marketlerin sayısı 60 bine doğru hızla ilerliyor. Bir tarafta 50 bini aşkın discount ve ulusal marketler, diğer tarafta yerel zincir marketler bulunmakta. Böylesine mağaza enflasyonunun olduğu bir rekabet ortamında fiyat artırma gibi bir lüksümüz yok.” dedi.

 

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün, TPF Yönetim Kurulu Üyeleri, yerel zincir market yöneticileri ve perakende sektör temsilcilerinin katılımıyla ve Ege Perakendeciler Derneği’nin (PERDER) ev sahipliğiyle İzmir’de gerçekleşen Şubat 2024 toplantısında “Yerel zincir marketlerin gündemi hiçbir zaman agresif mağaza açılışı olmadı. Gündemimiz neredeyse 10 yıldır aynı. Adil rekabet ortamının sağlanması, yerel sermayedarın korunması, kepenk kapatmaması. Perakende Yasası’ndaki eksik ayakların giderilmesi, vatandaşlarımızın korunması. Kuşaklardır bu işi yapan ve sektörün sigortası olan yerel zincirlerin nefes alabilmesi. Astronomik kira artışları ve bu artışı kabullenmek zorunda bırakılan işletmelerimiz. Koltuklarımızı devredeceğimiz gençlerimize bu mesleğin kıymetini aktarmak, onları sektöre kazandırmak. Enflasyonla yoğun bir mücadele verdiğimiz bu dönemde hem kendimizi hem de gelecek nesiller için israfı önlemek. Tarladan sofraya olan tüm sürecin yeniden gözden geçirilmesi için formüller geliştirmek.” dedi.

Gıda perakendesinin enflasyondan en çok etkilenen sektörlerden biri olduğunu belirten Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Başkanı Ömer Düzgün “marketlere gelen ürünlerin nakliyesi, lojistiği, soğuk hava deposu, ambalajı, mağaza kirası gibi yüksek maliyetlerin yanı sıra her mağazada çalışan 20-25 kişinin artan maaşları ve diğer işletme giderlerinin” göz ardı edildiğini söyledi.

“VATANDAŞLARLA KARŞI KARŞIYA GELMEKTEN SON DERECE RAHATSIZIZ”
Gıda perakendesinin enflasyondan en çok etkilenen sektörlerden biri olduğuna işaret eden Düzgün şunları söyledi: “Kıymetli araştırma şirketlerimizin yayımladığı rakamlara göre, haneler her 100 TL’sinin ortalama yüzde 80’ini gıda ve içecek için harcıyor. Artan fiyatlar karşısında tepkisini ilk tepkiyi günde birkaç kez alışveriş yaptığı market mağazasına gösteriyor. İhtiyaçlarını gidermek, bir nebze olsun tasarruf etmek için market market dolaşan vatandaşlarımız, hemşerilerimiz, var olma sebebimiz. Yerel zincirler olarak maruz kaldığımız bu algı operasyonu neticesinde vatandaşlarımızla karşı karşıya gelmekten son derece rahatsızız.”

“BÜYÜK BİR GİRDABIN İÇERİSİNDE KÜREK ÇEKİYORUZ”
“Marketlere gelen ürünlerin nakliyesi, lojistiği, soğuk hava deposu, ambalajı, mağaza kirası gibi yüksek maliyetlerin yanı sıra her mağazada çalışan 20-25 kişinin artan maaşları ve diğer işletme giderlerinin” göz ardı edildiğine dikkat çeken Düzgün “Büyük bir girdabın içerisinde kürek çekiyoruz. 5 ve üzeri marketlerin sayısı 60 bine doğru hızla ilerliyor. Bir tarafta 50 bini aşkın discount ve ulusal marketler, diğer tarafta yerel zincir marketler bulunmakta. Böylesine mağaza enflasyonunun olduğu bir rekabet ortamında fiyat artırma gibi bir lüksümüz yok. Biz sebze-meyveyi direkt tarladan alıp market raflarımızda satmıyoruz. Sebze ve meyveyi hallerden alıyoruz. Bizler private label üretim yapmıyoruz. Markalı üreticilerimizin ürünlerini tedarikçilerimiz aracılığıyla temin edip raflarımızda vatandaşlarımızla buluşturuyoruz. Böylesi bir rekabet ortamında fiyat artıran yerel zincir marketler hayatta kalabilir mi? Yoksa rekabette yenik düşüp ertesi gün kepenk mi kapatır?” diye konuştu.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir