Connect with us

Finans & Ekonomi

MOBİL UYGULAMA PAZARINDA MALİYETLERİ DÜŞÜREN STRATEJİLER…

2026 yılına kadar pazar büyüklüğünün 614 milyar doları geçmesinin öngörüldüğünü ifade ettiği mobil uygulamalarda asıl gelir modelinin indirme işlemi sonrasındaki satın almalarla devreye girdiğinin altını çizen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Uygulamaların dijital pazarlama stratejileriyle kullanıcılara daha çok sunulması veya var olan uygulamayı indiren kullanıcıların uygulamaları daha çok kullanması için Google ve Meta’da karşımıza çıkan dijital pazarlama stratejileri var. Biz de bu stratejilerle maliyetleri düşürerek uygulamaları daha büyük kitlelere ulaştırıyoruz.” dedi.

 

Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, 2022 yılında 451 milyar dolar olan mobil uygulama pazarı büyüklüğünün 2026 yılına kadar 614 milyar doları aşmasının öngörüldüğünü açıkladı.

Yasin Kaplan- Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu

METAVERSE, NFC VE YAPAY ZEKÂYA UYUM…
Kullanımı her geçen gün artan mobil uygulamaların günlük hayatın en önemli parçalarından biri haline geldiğine dikkat çeken Kaplan, “Özellikle metaverse, NFC ve yapay zekâ gibi kavramların hayatımıza girmesiyle birlikte mobil uygulama pazarının da bu yeni teknolojilere evirilip uyumlu hale geleceğini görüyoruz.” dedi.

ASIL GELİR MODELİ NE ZAMAN DEVREYİ GİRİYOR?
Kaplan, mobil uygulama piyasası hakkında şu bilgileri aktardı: “Hâlihazırda sadece Google Play mağazasında 3.8 milyon aktif uygulama var. Bunların yüzde 85’i genel app, yüzde 15 dilime denk gelen 537 bini oyun uygulaması. Mağaza, e-ticaret ve haber sitesi gibi içeriklerden oluşan 3.2 milyon uygulamanın yaklaşık yüzde 97’si ücretsiz indirilebiliyor. Asıl gelir modeli, indirildikten sonra yapılan oyun ve uygulama için satın almalarla devreye giriyor. Google Play’de geçtiğimiz mart ayında 82 bin 243 yeni uygulama yayımlandı. App Store’da ise 216 bini oyun olmak üzere 1.7 milyon uygulama var. Buradaki uygulamaların da yüzde 96’sı ücretsiz. Geçen ay App Store’da yayımlanan uygulama sayısı 32 bin 986. Bu veriler, iOS’ta da uygulama yayınlamanın hem yazılım teknolojisi anlamında hem de politikalar anlamında Google Play’e göre daha zor olduğunu gösteriyor.”

2026 yılına kadar pazar büyüklüğünün 614 milyar doları geçmesinin öngörüldüğünü ifade ettiği mobil uygulamalarda asıl gelir modelinin indirme işlemi sonrasındaki satın almalarla devreye girdiğinin altını çizen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Uygulamaların dijital pazarlama stratejileriyle kullanıcılara daha çok sunulması veya var olan uygulamayı indiren kullanıcıların uygulamaları daha çok kullanması için Google ve Meta’da karşımıza çıkan dijital pazarlama stratejileri var. Biz de bu stratejilerle maliyetleri düşürerek uygulamaları daha büyük kitlelere ulaştırıyoruz.” dedi.

DİJİTAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ…
App Store’daki uygulama maliyetinin Android’e göre daha fazla olduğunu belirten Kaplan, şunları kaydetti: “Uygulamaların dijital pazarlama stratejileriyle kullanıcılara daha çok sunulması veya var olan uygulamayı indiren kullanıcıların uygulamaları daha çok kullanması için Google ve Meta’da karşımıza çıkan dijital pazarlama stratejileri var. Biz de Dijital Pazarlama Okulu olarak bu stratejileri mobil uygulama müşterilerimize uyguluyor ve maliyetlerini düşürerek daha büyük kitlelere ulaştırıyoruz. Aynı zamanda mobil uygulama pazarlamalarıyla ilgili eğitimler sunarak, mobil uygulama pazarına katkı veriyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir