Connect with us

Finans & Ekonomi

“TÜRKİYE, 500 MİLYAR DOLARLIK ÜRETİMİ COĞRAFYASINA ÇEKEBİLİR”

Kuzey Lojistik Koridoru’ndaki yük taşımacılığı trafiği, Rusya-Ukrayna savaşı sebebiyle, Türkiye’den geçen Orta Lojistik Koridoru’na kaymaya başladı. Bu süreçte Rusya’ya giden araçlar Türkiye üzerinden Gürcistan’ı kullanıyor. Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Türkiye’nin gelecek 10 yıl içinde 500 milyar dolarlık bir üretimi kendi coğrafyasına çekebileceğine” işaret etti.

 

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, Covid-19 salgını şartlarının zorlamasıyla 7 kattan fazla artış meydana gelen Kuzey Lojistik Koridoru’ndaki yük taşımacılığı trafiğine Ukrayna-Rusya savaşının darbe vurduğunu kaydetti.

Kuzey Lojistik Koridoru’ndaki yük taşımacılığı trafiği, Rusya-Ukrayna savaşı sebebiyle, Türkiye’den geçen Orta Lojistik Koridoru’na kaymaya başladı.

“ORTA LOJİSTİK KORİDORU TERCİH EDİLMEYE BAŞLANDI”
Bu durumun Türkiye için büyük bir fırsata dönüşebileceğini belirten Arslan, “Savaş nedeniyle, Türkiye’den geçen Orta Lojistik Koridoru stratejik bir hale dönüştü ve tercih edilmeye başladı. Türkiye gelecek 10 yıl içinde 500 milyar dolarlık bir üretimi kendi coğrafyasına çekebilir. Ayrıca, önümüzdeki 10 yıl içinde Orta ve Kuzey Lojistik Koridorlarındaki lojistik hacminin 1,5 trilyon doları geçmesi bekleniyor.” dedi.

Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, “Türkiye’nin gelecek 10 yıl içinde 500 milyar dolarlık bir üretimi kendi coğrafyasına çekebileceğine” işaret etti.

“TIR’LARIN BEKLEME SÜRESİ 45-60 GÜNE UZAYABİLİYOR”
“Bilindiği gibi, Orta Lojistik Koridoru, Bulgaristan-Yunanistan’dan başlayan Türkiye üzerinden İran-Gürcistan- Azerbaycan üzerinden Çin’e uzanan meşhur İpek Yolu’dur. Kuzey Lojistik Koridoru ise, Avrupa’nın kuzeydoğusundaki hattan Rusya-Kazakistan üzerinden ilerleyen Çin’e uzanan akstır.” bilgisini aktaran Arslan, “Ukrayna-Rusya savaşının pandemiyle yıldızı parlayan Kuzey Lojistik Koridoru’na verdiği zarara” ve Orta Lojistik Koridoru’ndaki hareketliliğe ilişkin şunları söyledi: “Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) verilerine göre, Türkiye’den çıkabilmek için 1500 TIR, ülkeye geri dönmek için 6-7 bin TIR, en az 35 gün sınır kapılarında kuyruk oluşturuyor. Bazen TIR’ların bekleme süreleri 45-50 güne kadar dahi uzayabiliyor. Nitekim savaş nedeniyle, Karasu ve Odessa üzerinden Rusya’ya olan transit yük taşımacılığı güzergâhı kullanılamaz hale gelince, Türkiye ile Gürcistan arasındaki sınır kapısı olan Sarp Sınır Kapısı’na yoğunluk arttı. Gürcistan’dan Rusya’ya varış süresi, 15 günden 30 güne çıkmış oldu. Ayrıca, bekleyen her TIR’ın yaklaşık 200 doların üzerinde günlük maliyeti bulunuyor.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir