Connect with us

Finans & Ekonomi

“HIZLA ADAPTE OLANIN AYAKTA KALDIĞI DÖNEME GİRİLDİ”

Vizyon 100 Platformu’nun kurucu üyelerinden Dijital Stratejist Bülent Kutlu, önümüzdeki dönemde şirketlerin girdikleri darboğazlardan “başarılı dijital dönüşüm uygulamalarıyla” çıkabileceklerine dikkat çekti. Covid-19 salgını sürecinin “en güçlü ya da en zekilerin değil, hızla adapte olanların ayakta kaldığını” biz kez daha gözler önüne serdiğini ifade eden Kutlu, “Büyük olanın, küçük olanı yendiği değil, hızla adapte olanın, diğerlerini yendiği bir döneme girildi.” dedi.

 

Vizyon 100, özel sektörde Gayri Safi Yurt İçi Hasıla’nın (GSYH) yüzde 65’ini oluşturan şirketlerin CEO ve genel müdür düzeyinde yöneticilerinin dahil olduğu bir platform. Dünyada hızı giderek artan dijitalleşme trendine ve bu süreçte neler yapılması gerektiğine dair toplantılar düzenliyor.

Vizyon 100 Platformu’nun son toplantısında “Pandemi Sonrası Şirketler İçin Yeni Tehditler” konusu ele alındı.

KÜREYERELLEŞME VE ADAPTASYON…
Son toplantıda “Vizyon 100’ün kurucu üyelerinden Dijital Stratejist Bülent Kutlu, yaklaşık 100 şirketin üst düzey yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen “Pandemi Sonrası Şirketler İçin Yeni Tehditler” başlıklı son toplantıda özellikle “Küreyerelleşme (Glocalization)” ve “Adaptasyon ve Kültür Dönüşümü” konularının öne çıktığını kaydetti.

BAŞARILI DİJİTAL DÖNÜŞÜM UYGULAMALARI…
İnsanlığın muhtemelen Covid-19 salgınının ardından benzer başka krizlerle karşılayacağına işaret eden Kutlu, şunları söyledi: “Yaşanılan krizler başka büyük krizleri de tetikleyecek gibi görünüyor. Global ve yerel olarak hammaddenin zor bulunacağı dönemler bizi bekliyor. Global kurumlar artık sadece global politikalarla başarıya ulaşamayacaklar. Global olsalar bile lokal düşünmeleri gerekiyor. Biz buna “küreyerelleşme” diyoruz. Önümüzdeki dönemde şirketler girdikleri darboğazlardan büyük oranda “Başarılı Dijital Dönüşüm Uygulamaları” ile çıkabilecekler. Bu da önemli bir kültür değişimini gerektiriyor. Kültür dönüşümü kolayca yapılacak bir dönüşüm değil. İnsanı değiştirmekten, dönüştürmekten söz ediyoruz. Şirketlerin buna kafa yormaları ve çalışanlarını içine girdiğimiz yeni döneme metodolojik yöntemlerle mental olarak hazırlamaları gerekiyor.”

Vizyon 100 Platformu’nun kurucu üyelerinden Dijital Stratejist Bülent Kutlu, önümüzdeki dönemde şirketlerin girdikleri darboğazlardan “başarılı dijital dönüşüm uygulamalarıyla” çıkabileceklerine dikkat çekti.

PANDEMİDE YAŞANAN SORUNLAR…
Pandemide ülke sınırlarının kapandığını, dış ticaretini minimum seviyeye indiğini, “sağlıkta, gıda güvenliğinde ve üretimde” ciddi problemler meydana geldiğini ve “sanayide ham madde ile kritik elektronik parça ve malzemelerin tedarikinde” büyük zorluklar çekildiğini hatırlatan Kutlu ‘’Yaşanan bu zorluklar, şirketlerin kendi ya da yakın sınırları içerisinde uçtan uca çözümler bulmaları, tedarik zincirini faaliyette bulundukları her bölge için çeşitlendirmeleri gerektiği sonucunu ortaya çıkardı. Ayrıca şirketler ülke sınırları içerisinde ya da dışarısında ürün ve hizmetlerini satmak isteyeceği bölgelere kolayca ulaşmak için o bölgelere yakın coğrafyalarda tedarik zincirleri oluşturarak yerel çözümler geliştirecek.” dedi.

“ŞİRKET VE BİREYLER İÇİN DEĞİŞİM KAÇINILMAZ”
Kutlu, devam eden krizler silsilesinde değişimin her şirket ve birey için artık kaçınılmaz olduğunu” vurguladı: “Pandemi en güçlü ya da en zekilerin ayakta kalmadığını, hızla adapte olanların ayakta kaldığını biz kez daha gözler önüne serdi. Büyük olanın, küçük olanı yendiği değil, hızla adapte olanın, diğerlerini yendiği bir döneme girildi. Hızla adapte olabilenin ayakta kaldığı ve öne geçtiği olamayanın geride kaldığı bir dönem bizleri bekliyor. Şirketler için hızla adaptasyonu sağlamak kolay değildir. Bunun için önce çalışanın değişmesi gerekir ki bu da kapsamlı bir kültür dönüşümü demektir.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir