Connect with us

Türkiye Gündemi

DÜNYANIN EN UZUN TÜNELİNDE TÜRK İMZASI…

Makine ve sanayi şirketlerinden Mono Steel, kazıları 21 yıl önce başlayan ve 2020 yılında tamamlanan Gotthard Base Tüneli’nin çelik konstrüksiyon faaliyetlerinde yer aldı. Mono Steel’in de aralarında bulunduğu konsorsiyumun 20 milyar Euro’ya yakın harcama yaptığı tünelin inşasında 2500’den fazla Türk ve yabancı işçi çalıştı. 

57 kilometre uzunluğu ve 2300 metre derinliğiyle “dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli” unvanına sahip Gotthard Base Tüneli; çapraz geçişler, erişim tünelleri ve şaftlarla birlikte toplamda 152 kilometre. Tünel, İsviçre’nin Zürih kentinden İtalya’nın Milano kentine gidişi 2 saat 40 dakikaya düşürüyor.

Mustafa Toprakçeken-Mono Steel Kurucu Ortağı

Mustafa Toprakçeken-Mono Steel Ortağı

“TÜRKİYE’NİN ADINI DÜNYAYA YAZDIRIYORUZ”
Dünya genelinde birçok inşaat projesinde görev üstlendiklerini belirten Mono Steel’in ortaklarından Mustafa Toprakçeken, yurt dışı işleri hakkında şu bilgileri verdi: “Ford Fabrikası, Rixos Otelleri, Paris Metrosu, Münih Metrosu, Stockholm Metrosu, Lozan Tünel Projesi, Snowy 2.0 Hydro Santral Projesi gibi bir çok önemli projede yer alarak Türkiye’nin adını dünyaya yazdırıyoruz. Gotthard gibi bir projede yer almak da bizim için önemli bir başarı oldu. Planlama, üretim, tedarik ve lojistikteki hızımıza; işçiliğimiz, profesyonel bakış açımız ve doğru analizlerimiz eklenince büyük bir yükün altından kolayca kalktık. Dünyanın en uzun ve en derin tüneline imzamızı attık, şimdi de daha büyük projeler için yolumuza devam ediyoruz.”

57 kilometre uzunluğu ve 2300 metre derinliğiyle “dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli” unvanına sahip Gotthard Base Tüneli; İsviçre’nin Zürih kentinden İtalya’nın Milano kentine gidişi 2 saat 40 dakikaya düşürüyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir