Connect with us

Finans & Ekonomi

AZERBAYCAN’A E-TİCARET SATIŞLARI BİR AYDA YÜZDE 60 ARTTI

Online alışveriş sitesi Brendfoni, Anneler Günü alışverişlerini de kapsayan son bir aylık dönemde Türkiye’den Azerbaycan’a yapılan e-ticaretin yüzde 60 oranında arttığını açıkladı. Brendfoni İş Geliştirme Direktörü Nicat Ahmadov, e-ticarette yaşanan hareketlenmenin özellikle alışveriş kampanyalarından kaynaklandığını söyledi.

Brendfoni’den gelen açıklamaya göre; Azerbaycan müşterisi Türk markalarda en çok ayakkabı, çanta, tekstil, takı ve aksesuarları tercih ediyor. Bu kategorilerde bazı markaların satışlarının bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 110’u geçtiği belirtildi.

Nicat Ahmadov-Brendfoni İş Geliştirme Direktörü

Nicat Ahmadov-Brendfoni İş Geliştirme Direktörü

“YAZA HAZIRLIK VE ANNELER GÜNÜ KAMPAMYANLARI SATIŞLARI ARTIRDI”
Brendfoni İş Geliştirme Direktörü Nicat Ahmadov, yaza hazırlık ve anneler günü kampanyalarının online alışverişi artırdığını belirtti: “Salgın nedeniyle birçok ülkede olduğu gibi Azerbaycan’da da tüketiciler online alışverişe yöneldi. Türkiye’den Azerbaycan’a uzanan bir e-ihracat köprüsü görevi gören Brendfoni raporlarında son 4 haftalık periyota baktığımızda satışlarda bir önceki 4 haftalık döneme göre yüzde 60’ın üzerinde bir artışın yaşandığını gözlemledik. Bu rekor artış, hem yaza hazırlık kapsamında yapılan alışverişlerden hem de Anneler Günü özelinde markalardan gelen indirim kampanyalarına yönelen Azeri tüketicilerin yoğun ilgisinden kaynaklanıyor.”

“BİRÇOK MARKA DİJİTALE YÖNELDİ”
Fiziki satış yapan pek çok marka dijitale yöneldiğini ifade eden Ahmadov, devamında şunları dile getirdi: “Türkiye’deki e-ticareti sınır ötesine taşıyarak önemli bir misyon üstlenmiş durumdayız. Brendfoni üzerinden e-ihracat yapan markalar kazanmayı sürdürüyor. Son yaptığımız rapora göre satışlarda %60 artışı kapsayan yeni bir rekor geldi. Yaza hazırlık ve Anneler Günü özelinde Azerbaycan müşterisi Türk markalarının en çok ayakkabı, çanta, tekstil, takı ve aksesuar kategorilerini tercih etti. Bu kategorilerde bazı markaların bir önceki yılın aynı dönemine göre satışlarında %110’u aşan oranlarda bir artış yaşandığı da gözlemledik.”

“HEDEFİMİZ: TÜRK SATICIYI BDT PAZARINA ULAŞTIRMAK”
Ahmadov, 2023 sonuna kadar Türk satıcıları Bağımsız Devletler Topluluğu’na (BDT) ulaştırmak istediklerinin altını çizdi: “Anneler günü özelinde Türkiye’den Azerbaycan’a yapılan e-ihracat satışlarındaki rekor artışa bakıldığında e-ihracatın Türk markaları için büyük bir potansiyel taşıdığını görüyoruz. Bu kapsamda Brendfoni olarak 2021 yılı itibarıyla Türkiye’deki perakende markalarını e-ihracat odağında yıllık 2 milyar liralık potansiyele sahip Azerbaycan pazarıyla buluşturmayı sürdüreceğiz. Ayrıca, 2022 yılında Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan, Gürcistan, Rusya, Beyaz Rusya ve Ukrayna’yı kapsayan Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) bölgesine hızlıca açılarak ilgili ülkelerde kuracağımız ofislerle ve e-ticaret lojistiği altyapımızla gelişmeye açık bu pazarlarda da lider konuma gelmeyi hedefliyoruz. 2023 sonuna kadar Türkiye e-ticaret satıcılarını 300 milyon nüfusa sahip BDT bölgesiyle buluşturmak istiyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir