Connect with us

Finans & Ekonomi

TÜRKİYE’NİN EN İTİBARLI MARKALARI…

Türkiye İtibar Akademisi’nin, 2 Ocak ve 30 Ocak 2021 tarihleri arasında Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi öğretim üyelerinin denetiminde gerçekleştirdiği “Türkiye İtibar Endeksi Araştırması’nın” sonuçları açıklandı.

Türkiye İstatistik Kurumu’nun “Türkiye Örneklemi” kabul ettiği 26 bölge ve 72 ilden yaklaşık 12 bin kişiyi kapsayan  araştırmada; 50 farklı sektörde hizmet veren markaların itibar derecelendirmesi yapıldı.

Ertan Acar-TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı

Ertan Acar-TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı

“ARAŞTIRMA SAYESİNDE ŞİRKETLER YOL HARİTASI BELİRLEYEBİLECEK”
Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan modeli Türkiye’nin yapısal özelliklerine göre yeniden düzenlendiğini belirten TİE İcra Kurulu ve İtibar Group Başkanı Ertan Acar: “Dünyanın birçok ülkesinde uygulanan bu modeli biz Türkiye’nin yapısal özelliklerine uyumlu olarak yeniden düzenledik. Araştırma sayesinde şirketlerimiz kurum değerlerini artırmak adına nasıl bir yol haritası izlemeleri gerektiğini belirleyebilecekler. İtibar endeksi, ekonomik ve finansal içerikli olarak belirlenmiş sektörlerde uygulanıyor. İtibarın oluşumu ve gelişimini etkileyen değişkenlerin, faktörlerin izlenmesi ve değerlendirilmesinde Yıldız Teknik Üniversitesi ve Bursa Teknik Üniversitesi de bilimsel altyapıyı sağlıyor.”

Rıdvan Tozlu-İtibar Akademisi Direktörü

Rıdvan Tozlu-İtibar Akademisi Direktörü

“KURUMLARA YÖNELİK TAVSİYELER YER ALACAK”
Raporu her şirket için bir “navigasyon aracı” olarak nitelendiren İtibar Akademisi Direktörü Rıdvan Tozlu, devamında şunları dile getirdi: “Açıklanan raporda yaklaşık 50 farklı sektörün öne çıkan büyük kuruluşlarının itibar değerleri, sektör içi rakiplerinden farklılıkları, benchmark kurumdan farklılıkları, neden o noktada oldukları, itibarlarını artırabilmeleri için kamuoyunun ve hedef kitlelerinin onlardan beklentilerinin neler olduğu, hangi beklentiyi ne ölçüde yerine getirirlerse kurum itibarının ne ölçüde artabileceği, buna yönelik öncelikler ve tavsiyeler yer alacak.”

SEKTÖR BAZINDA TÜRKİYE’NİN EN İTİBARLI MARKALARI:

Türkiye Genelinde: Koç Holding
Ağır Vasıta: Ford
Akaryakıt: Opet
Alkollü İçecek: Efes
Bankacılık: Ziraat Bankası
Balık Ürünleri: Superfresh
Beyaz Eşya: Arçelik
Çay: Çaykur
Çocuk Giyim: LC Waikiki
Dijital Yayın Platformu: Digitürk
Elektrikli Ev Aletleri: Arçelik
Elektronik Perakende: Arçelik
Enerji: Enerjisa
Erkek Ayakkabı: Adidas
Erkek Giyim: D’S Damat
Ev Tekstili: Taç Home
Fast Food: Burger Kıng
GSM Operatörü: Turkcell
Hafif Ticari Araç: Ford
Holdingler: Koç Holding
İnşaat ve Gayrimenkul: Ağaoğlu
İnşaat Malzemeleri (Boya Sektörü): Filli Boya
İnşaat Malzemeleri (Perakende Sektörü): Koçtaş
İnşaat Malzemeleri (Seramik Sektörü): NG Kütahya Seramik
İşlenmiş Gıda: Ülker
Kadın Ayakkabı: Flo
Kadın Giyim: Zara
Kargo Lojistik: Yurtiçi Kargo
Kozmetik: Avon
Klima ve İklimlendirme: Vestel
Mobilya: İstikbal
Online Market: Getir
Otomobil: Volkswagen
Otomobil Lastiği: Lassa
Pizza (Uluslararası): Dominos Pizza
Pizza (Yerli): Pasaport Pizza
Porselen ve Züccaciye: Kütahya Porselen
Sigorta: Aksigorta
Spor Giyim: Nike
Süpermarket: Migros
Süt Ürünleri: Sütaş
Şarküteri Ürünleri: Pınar
Takı ve Ziynet: Zen
Tavuk Ürünleri: Banvit
Turizm Operatörü: ETS tur
Ulaşım (Karayolu): Metro
Ulaşım (Hava): Türk Hava Yolları

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir