Connect with us

Finans & Ekonomi

MİKRO E-İHRACATA MAKRO VERGİ İNDİRİMİ…

17 Kasım 2020’de Resmi Gazete’de yayınlanan “Bazı alacakların yeniden yapılandırılması ile bazı kanunlarda değişiklik yapılması hakkında kanun”, hızlı kargo taşımacılığı şirketlerince düzenlenen Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi’yle (ETGB) gerçekleşen mikro ihracat işlemlerinde elde edilen kazancın yüzde 50’sini gelir vergisinden muaf tutuyor. “KDV hariç fatura tutarı 15 bin Euro’dan az ve satılan malın ağırlığı 300 kilogramdan hafif ise” bu mikro ihracat kapsamına giriyor.

 

Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, 4458 sayılı Gümrük Kanunu’nun 225’nci maddesi çerçevesinde 1 Ocak 2021 tarihinde yürürlüğe girecek mikro e-ihracata vergi indirimi uygulamasının “özellikle KOBİ’ler, evde imal ettiklerini yurt dışına satmak isteyenler ve yöresel ürünlerini dünyaya pazarlamayı arzulayanlar için” çok önemli bir teşvik niteliği taşıdığını kaydetti.

Cenk Çiğdemli-Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu

 “KOBİ’LER, MUTLAKA MİKRO İHRACATA YÖNELMELİ”
Covid-19 salgını sebebiyle ekonomilerde dünya genelinde daralma meydana geldiğine ve belirsizlik döneminden geçildiğine dikkat çeken Çiğdemli, “Küresel ticaret savaşlarının online cephesinde güçlü olabilmek ve savaştan kazançlı çıkabilmek için özellikle KOBİ’lerin mutlaka mikro ihracata yönelmesi gerekiyor.” dedi.

VERGİ İNDİRİMİNDEN KİMLER YARARLANABİLECEK?
Hızlı kargo taşımacılığı şirketlerince düzenlenen Elektronik Ticaret Gümrük Beyannamesi’yle (ETGB) gerçekleşen mikro ihracat işlemlerinde elde edilen kazancın yüzde 50’sinin gelir vergisinden muaf tutulabilmesi için “ihracattan kaynaklanan hasılat toplamı yıllık 400 bin Türk Lirası’na kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması”, “ihracattan kaynaklanan hasılat toplamı yıllık 800 bin Türk Lirası’na kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az ortalama bir tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması”, “ihracattan kaynaklanan hasılat toplamı yıllık 1 milyon 600 bin Türk Lirası’na kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az ortalama iki tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması”, “ihracattan kaynaklanan hasılat toplamı yıllık 2 milyon 400 bin Türk Lirası’na kadar olanların, ilgili yılda kendilerinin sigortalı olması ve en az ortalama üç tam zamanlı ya da eş değer kısmi zamanlı işçi çalıştırması” şartları aranıyor.

ETGB SİSTEMİNİN AVANTAJLARI NEDİR?
Çiğdemli, mikro ihracatın avantajları ve ETGB sistemi hakkında şu bilgileri aktardı: “E-ihracat yapanlar için prosedürlerden arındırılmış bir sistem var. Türkiye’den yurt dışına yapacağınız bir satışta KDV hariç fatura tutarı 15 bin Euro’dan az ve satışa konu olan malların ağırlığı 300 kilogramdan hafif ise, bu ihracat mikro ihracat olarak yapılabiliyor. ETGB sistemi üzerinde tüm prosedürler yetkili kargo firmaları aracılığıyla gerçekleştiriliyor. Üstelik Alibaba, Amazon, Etsy ve Rakuten gibi küresel pazar yerlerinde satış yapmak isteyenlerin üyelik bedelleri de devlet tarafından karşılanıyor. Mikro ihracatta düzenlenen bir gümrük beyannamesi olmaması da ayrı bir avantaj. Gümrük beyannamesi yerine online ortamda Elektronik Ticaret Gümrük Beyanı (ETGB) düzenleniyor ve klasik ihracatta olduğu gibi gümrük müşavirine ihtiyaç da olmuyor. Gümrükleme masrafları ve gümrükleme hızı düşünüldüğünde bu sistemin Kobi’ler açısından sunduğu avantaj çok önemli. Bireysel müşterinize direkt satış yaptığınız için, müşterinizin ülkesindeki B2C (firmadan direkt tüketiciye) gümrükleme vergi muafiyetlerinden de faydalanabiliyorsunuz. Klasik ihracattaki gibi banka teminatlarına gerek yok. Ödeme almak için e-ticaret altyapı firmanızın yönlendireceği ödeme kuruluşlarıyla anlaşmak yeterli. Çok sayıda ve yüksek adetli ürün gönderilmediği için risk oranı da yok denecek kadar düşük.”

E-İHRACATTA NELERE DİKKAT EDİLMELİ?
Peki e-ihracatta nelere dikkat edilmeli ve özen gösterilmeli? Online ticaretin hem B2B (firmadan firmaya) hem B2C (firmadan son tüketiciye) satışlarda “kur farklarını fırsata çevirmenin en hızlı yolu” olduğunu vurgulayan Çiğdemli’ye göre öncelikle profesyonel bir web sitesine sahip olunmalı: “Ticari web sitenizde firmanız ve ürünleriniz hakkında detaylı tanıtım, görsel ve iletişim bilgileriniz yer almalıdır. Web siteniz mutlaka mobil uyumlu olmalı. Çünkü Google aramalarının yarıdan fazlası artık akıllı telefonlar üzerinden yapılıyor. Web siteniz hızlı yüklenebilen bir altyapı ile oluşturulmalı. Yüklediğiniz fotoğraflar hemen açılabilmesi için küçük boyutlu olmalı.”

“100 ÜLKEDE POP NOKTALARIMIZ VAR”
“Ne kadar iyi bir siteniz olursanız olun, bulunduğunuz ülkenin dışında bir ülkede görünür olmak zordur. Çünkü Google sizi kendi ülkeniz dışındaki aramalarda üst sıralara çıkarmaz.” diyen Çiğdemli, bu sorunu farklı sunucular kullanarak aştıklarını söyledi: “Yaptığımız iş birlikleri ile birlikte 100 ayrı ülkede pop noktalarımız var. Bu şekilde tüm ülkelerdeki Google aramalarında site üst sıralara kolaylıkla yükselebiliyor. Google ve Facebook gibi reklam mecralarına ülke bazlı küçük reklamlar vermek de satışlarınızı hızlandıracaktır. İngilizce uluslararası bir dil olabilir ama potansiyel müşteri kitlenizin hepsinin İngilizce bildiğini varsaymak doğru bir yaklaşım değil. Rusya, Balkanlar, Ortadoğu ve Türki coğrafyada yerel dillere uygun reklam içerikleri hazırlatmalısınız. Web sitesinde dil seçeneklerinin kullanıcı tarafından değiştirilebilmesini tercihe bırakmalısınız.”

“DOĞRU ÜLKEYE DOĞRU MALI DOĞRU FİYAT SEÇENEKLERİYLE SATMAK”
Çiğdemli, web sitesinin çoklu dil ve lokasyon seçeneği ile her ülkenin kendi para birimiyle ticarete imkan tanıyan altyapıya sahip olması gerektiğini belirtti: “Özellikle hedeflediğiniz bir ülke var ise o ülkenin kültürel kodlarına uygun bir web sitesi tasarlanması da önemlidir. Bunun için site arayüzü ülkelere göre ayarlanabilecek bir altyapı gerekir. Her ülkeye yönelik satış ve pazarlama stratejisi de geliştirmeniz gerekebilir. Doğru ülkeye doğru malı doğru fiyat seçenekleriyle satmak, e-ihracat için öncelikli konulardan biri. Bizim e-ihracat modüllerimiz ile firma, aynı site üzerinden aynı ürünü 100 ayrı ülkeye farklı fiyatlarla satabiliyor. Bunu ülkelerin ekonomik seviyelerine göre ayarlayabildiğimiz gibi, söz konusu ürünün o ülkedeki pazar değerini inceleyerek de belirleyebiliyoruz.”

“ÜRÜNLERİNİZİ GLOBAL B2C PAZAR YERLERİNE KOYABİLİRSİNİZ”
Çiğdemli konuya dair açıklamasında şu detayları da paylaştı:
Ürünlerinizi Alibaba.com, Amazon, E-bay gibi B2C global pazar yerlerine de koyabilirsiniz. Veya sitenize müşterileri direkt olarak çekebilmek için ilgili ülkeyi hedefleyen Google, Facebook, Instagram reklamları da verebilirsiniz. B2B ihracat yapmak isteyenler için ise Tradekey, Indiamart, ecplaza, thomasnet, kompass, ec21, diytrade, europages, made-in-china, ecvv, globalsources, busytrade, tradeindia gibi e-ihracat platformları var. Buraya firma bilgileri ve numunelerini koyarak ithalatçı firmalara yönelik reklam yapılabilir.

GTİP (GÜMRÜK TARİFE İSTATİSTİK POZİSYONU) NUMARASI
Online ihracata başlamanız için ihraç edeceğiniz ürünün Gtip (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) numarasını öğrenmeniz gerekiyor. Bu, dış ticaret işlemlerinde ürünlere verilen bir numaradır. Gümrük müşavirinize sorarak öğrenebileceğiniz gibi, tuik.gov.tr sitesinden de öğrenebilirsiniz.

HEDEF PAZAR BİLGİLERİ TRADEMAP.ORG SİTESİNDE
Gtip numarasını öğrendikten sonra sıra hedef pazarların belirlenmesine geldi. Önceliği elinizdeki ürünü en çok ithal eden ülkelere vermelisiniz. Bunu yaparken yakın bir ülke olmasına da özen göstermelisiniz. Böylece lojistik giderlerinizi düşürerek müşteriye daha rekabetçi fiyatlar sunabilirsiniz. İhracat hedef pazarının belirlenmesinde kullanabileceğiniz en önemli site Birleşmiş Milletler çatısı altındaki trademap.org sitesidir. Buradan söz konusu ürünün ülkelere göre pazarıyla alakalı detaylı istatistiklere ulaşabilirsiniz.

HEDEF PAZARDAKİ FİRMALARIN LİSTESİ
Eğer ithalatçı firmalarla bağlantıya geçmek istiyorsanız, Musaviredanisin.ekonomi.gov.tr sitesi üzerinden seçmiş olduğunuz hedef pazardaki firmaların listesine kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken, site üzerinden hangi ülke hakkında bilgi almak istiyorsanız o ülkeyi seçmek ve ihraç etmek istediğiniz ürün grubunu tanıtan kısa bir açıklama yazmak. Açıklama bölümüne Gtip numarasını yazmak işinizi daha da kolaylaştıracaktır. Hedef pazar araştırması için kullandığınız trademap.org sitesinden de güncel ithalatçı firmaları bulabilirsiniz.

İHRACATÇI FİRMALARI BİLGİLENDİREN SİTELER
Bazı ülkeler özellikle deniz yolu ile yapılan ithalatlara ait konşimento bilgilerini paylaşırlar. Bu bilgileri alıp işledikten sonra ihracatçı firmaların faydasına sunan siteler de mevcuttur. Bu tür sitelere üye olarak hangi firmaların hangi firmalara mal sattığını görebilirsiniz. Bu tür sitelere örnek vermek gerekirse en başta Tradeinfo365.com’u sayabiliriz. ABD, Kanada, İngiltere, Güney Kore, Kolombiya, Arjantin, Şili, Rusya, Ukrayna, Peru ve Pakistan gibi ülkeler bazında ürün, ithalatçı ve ihracatçıları aramanıza olanak sağlar. Piers.com ve importgenius.com gibi sitelerden de faydalanabilirsiniz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir