Connect with us

Finans & Ekonomi

“SOSYAL MEDYAYA REKLAM YASAĞI EKONOMİYE ZARAR”

Dijital reklamcılık alanında faaliyet gösteren CRM Group’un Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, Türkiye’de temsilci atamayan sosyal ağlara reklam yasağı uygulanmasının e-ticaret yapan KOBİ’leri olumsuz yönde etkileyeceğinin altını çizdi: “Yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir.”

 

2020 Temmuz’da Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) kabul edilen yasayla, sosyal medya şirketlerine Türkiye’de resmi temsilci atama zorunluluğu getirildi ve bu kurala uyulmaması dururumda kademeler halinde hayata geçecek yaptırımlar belirlendi.

TÜRKİYE’DEKİ VERGİ MÜKELLEFLERİ REKLAM VEREMEYECEK
Yasadaki yükümlülüklere riayet etmeyen Facebook, Twitter, Youtube, Tiktok ve Instagram’a kasım ayında 30’ar milyon lira ceza kesildi. Sosyal ağlar bu tutumlarında ısrarcı olurlarsa bu defa para cezasının yanı sıra reklam yasağı devreye girecek. Türkiye’deki vergi mükellefleri bu ağlara reklam veremeyecek.

Ramazan Becer-CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı

“DAHA UZLAŞMACI BİR YAKLAŞIMLA ÇÖZÜMLENMESİ GEREKİYOR”
Covid-19 salgını sürecinde e-ticaretin artığına ve KOBİ’lerin de bu trende uyum sağlayabilmek için dijital satışa yöneldiğine işaret eden CRM Group Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Becer, konunun ekonomik açıdan hassasiyetine dikkat çekti: “Bu çok ciddi bir karar. Bu reklam yasağı gelirse, yurt içi ve yurt dışı pazarda kendilerini tanıtma, ürünlerini satma imkanı bulan satıcılar, zaten pandemi sürecinde çok zor günler geçirirken, bir de bu kararla zarar görebilir. Bu konunun yasaklamadan ziyade daha uzlaşmacı bir yaklaşımla çözümlenmesi gerekiyor. Hükümetin aldığı kararı destekliyoruz, tabi ki vergi versinler ancak reklam yasakları gelir diye endişe ediyoruz.

 

 

“54 MİLYON KİŞİ GÜNDE 2 SAAT 52 DAKİKA İNTERNETTE”
Türkiye’de 7 milyon gencin sosyal medya kullandığını belirten Becer “Toplam 54 milyon kişi de yine mobil cihazlarından bu ağlarda ortalama günlük 2 saat 52 dakika zaman geçiriyor. Toplam sosyal medya kullanıcılarının neredeyse yarısı 20-30 yaş arasında.” dedi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir