Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, 5’inci Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Konferansı’nda “Covid-19’un perakende sektörüne etkilerini, çok kanallı alışverişin yükselişini, Amazon’un KOBİ’lere sunduğu fırsatları ve Türk ihracatını arttırmaya yönelik çalışmalarını” anlattı. Zafeiratou, “BiTıklaAvrupa” gibi ihracata yönelik eğitim ve destek programlarıyla Türk girişimcilerin ürünlerini Amazon’un 14 farklı pazaryeri üzerinden 180 ülkeye gönderebildiklerini ve milyonlarca Amazon müşterisine ulaşabildiklerini söyledi.
Boğaziçi Üniversitesi ve Kurumsal İlişkiler Enstitüsü iş birliğiyle düzenlenen ve dijital ortamda gerçekleşen 5’inci Kurumsal İlişkiler Enstitüsü Konferansı, iş dünyasından önemli isimleri bir araya getirdi. Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü Eirini Zafeiratou, “Ortak Değerler, Ortak Gelecek” temalı konferansta “Covid-19 sonrasında iş dünyası ve sürdürülebilirlik” üzerine konuştu.
“MÜŞTERİLER ALIŞVERİŞLERİNİ AZALTTI”
Konferansın baş konuşmacısı Zafeiratou, Covid-19 salgınında Amazon üzerinden yapılan alışverişlerin azaldığını belirtti: “Covid-19, müşterilerin temel ihtiyaçlar dışındaki alışverişlerini azaltmalarına sebep oldu. Bu sebeple hem talep hem de arz tarafında büyük ekonomik dalgalanmalar yaşadık. Yavaşlayan ticaret ve üretim ile birlikte malların ve kişilerin küresel dolaşımı da yavaşladı.”
“COVID-19 PERAKENDE SEKTÖRÜNDEKİ DEĞİŞİMİ HIZLANDIRDI”
“Online alışveriş mecralarının değiştiği salgın dönemi perakende sektöründe yaşanan değişim sürecini hızlandırdı” diyen Zafeiratou, Amazon’un krizin ilk birkaç haftasında sağlık ihtiyaçlarını karşılayacak acil durum yardımlarına öncelik verdiğini söyledi. Zafeiratou, kriz sürecinde, “müşterilerin temel ihtiyaçlarını karşılamaya ve çalışanların sağlıklarını korumaya” yönelik operasyonların sürdüğünü ifade etti.
Eirini Zafeiratou-Amazon Avrupa ve Türkiye Kamu Politikaları Direktörü
“ONLINE SATIŞ YAPANLAR KRİZDE DAHA ÇABUK TOPARLADI”
Zafeiratou, bu süreçte online satış hizmeti sunan perakendecilerin ekonomik sıkıntıları daha çabuk atlattığını vurguladı: “Perakendeciler mağazalarının kapanmasının yarattığı hasarı ilk elden yaşadılar. Aynı süreçte, online ve çok kanallı iş modeline önceden entegre perakendecilerin daha çok satış yaptığını ve daha çabuk toparlandığını gördük. Bu, krizin ardından perakende sektörünün büyük bir bölümünün çok kanallı iş modellerine yatırım yapmasının en önemli nedenlerinden biri. Birçok perakendeci fiziksel mağazaları aracılığıyla online satış taleplerini artırmayı planlıyor. Kriz süreci fiziksel mağazaların perakende sektörünün geleceğinde büyük bir rol oynayacağını da ortaya çıkardı.”
“AMAZON TÜRK GİRİŞİMCİLERİ DESTEKLİYOR”
Zafeiratou, Amazon’un Covid-19 salgını boyunca KOBİ’lere destek verdiğinin altını çizdi: “Türkiye operasyonlarımızın başladığı Eylül 2018’den beri, Türk KOBİ’lerinin girişimci ruhunun gücüne inandığımız ilk günden beri ana hedefimiz, Türk markalarını uluslararası pazarlara sunarak Türkiye’nin ihracatına katkı yapmaktı. Değerli proje ortaklarımız TOBB ve Boğaziçi Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirdiğimiz BiTıklaAvrupa gibi ihracata yönelik eğitim ve destek programları ile Türk girişimciler bugün ürünlerini Amazon’un 14 farklı pazaryeri aracılığıyla dünyanın 180 ülkesine gönderebiliyor ve milyonlarca Amazon müşterisine ulaşabiliyorlar.”
EĞİTİMLER SANAL ORTAMDA
Amazon.com.tr salgın sürecinde desteğe ihtiyaç duyan girişimciler için “BiTıklaAvrupa eğitimlerini” sanal ortama taşıdı. Online eğitimlere 2 ayda 1000’i aşkın girişimcinin katıldığı belirlendi.