Connect with us

Finans & Ekonomi

GİRİŞİMCİLİKTE YENİ TREND: SOSYAL FAYDA…

Kasım aylarının üçüncü haftası Türkiye dahil 170 ülkede “Global Girişimcilik Haftası (GGH)” olarak kutlanıyor. GGH Türkiye’de “üniversitelerden özel sektöre, medyadan kamu kurumlarına dek” 300’ü aşkın kurumun buluştuğu platform haline dönüştü. Bu arada sosyal girişimciliğin önemi de giderek artmakta.

 

2020 yılındaki Global Girişimcilik Haftası (GGH) 16-22 Kasım tarihleri arasını kapsıyor. Türkiye’de 2008 yılından bu yana kutlanan GGH; Global Entrepreneurship Network (GEN) şemsiyesi altında. Kauffman Vakfı’nca desteklenen ABD-Washington DC merkezli GEN; dünya genelinde girişimcilik ekosistemini geliştirmeye çalışıyor.

“MADDİ VE MANEVİ ANLAMDA GÜÇ KAZANDIRIYOR”
GGH’de aktif rol üstlenen sivil toplum kuruluşlarından Uluslararası Sosyal Fayda Derneği (Social Business Global Association) Başkanı İsmail Hilmi Adıgüzel, girişimciliğin “hem bireye hem de firmaya maddi manevi anlamda güç kazandırdığını” belirtiyor: “Bu çerçevede uluslararası sosyal girişimcilik ağı olan Sosyal Fayda Derneği olarak düzenlemiş olduğumuz etkinliklerde gençlerin girişimciliği bir kariyer seçeneği olarak değerlendirmelerini sağlıyoruz.’’

İsmail Hilmi Adıgüzel-Uluslararası Sosyal Fayda Derneği (Social Business Global Association) Başkanı 

SOSYAL GİRİŞİMCİLİK DE ARTIYOR
Önemi giderek artan sosyal girişim faaliyetleri; girişimciliğin ayrılmaz parçası niteliğinde. Son yıllarda Türkiye’de de büyük ilgi görüyor. Firmalar sadece kazanç odaklı değil topluma fayda sağlayacak girişimlere de imza atıyorlar.

“İYİLİK YAPARAK PARA KAZANMAK”
Adıgüzül; sosyal girişimciliğin sektör ayırt etmeksizin her alanda başarılı örneklerinin sergilendiğini söylüyor: “Firma ya da bireysel olarak önceliğiniz sosyal fayda olacak şekilde, herhangi bir sorunu çözüme kavuşturmak olmalı. Aslında biz buna iyilik yaparak para kazanmak diyoruz. Örnek vermem gerekirse, cebinden 1 kuruş çıkmadan bir sosyal projeye öncü olarak birçok çocuğun gülümsemesine sebep olan firmalar tanıyorum. Burada amaç topluma fayda sağlamaktır. Böylelikle hem şirketiniz kazanç sağlarken hem de sosyal fayda sağlamış olacaksınız.’’

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir