Connect with us

Finans & Ekonomi

TÜRKİYE’NİN EN DEĞERLİ VE GÜÇLÜ AKARYAKIT MARKASI OPET

Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın 2020 raporunda 570 milyon dolarla Türkiye akaryakıt dağıtım sektörünün en değerli ve en güçlü markası olduğu belirtilen OPET Petrolcülük A.Ş.’nin Genel Müdürü Cüneyt Ağca; sektörün büyük oyuncuları arasındaki tek yerli şirket niteliğiyle standartları belirlediklerini, hep daha fazlasını sunduklarını ve fark oluşturduklarını söyledi.

 

570 milyon dolarla Brand Finance’ın Türkiye araştırmasında akaryakıt sektörünün en değerli ve güçlü markası olduğu belirlenen OPET Petrolcülük A.Ş., 100 firmanın yer aldığı “Türkiye’nin en değerli markası” listesindeyse 14’üncü. Marka değerini geçen yıla nazaran yüzde 57 arttıran şirket, bir basamak yükseldiği en güçlü şirketler sıralamasında da 4’üncü.

“SEKTÖRÜN EN HIZLI VE İSTİKRARLI BÜYÜYEN ŞİRKETİYİZ”
Rapordaki başarılarını değerlendiren OPET Petrolcülük A.Ş. Genel Müdürü Cüneyt Ağca, “Covid-19 salgınına rağmen, müşteri memnuniyeti odaklı hizmet kalitemiz, esnek karar alma kabiliyetimiz ve yapılmayanı yaparak fark meydana getiren yaklaşımlarımızla, sektörün en hızlı ve istikrarlı büyüyen şirketiyiz.” dedi.

“TEMİZ TUVALET KAMPANYASI’NIN ÖNEMİ SALGINDA DAHA İYİ ANLAŞILDI”
20 yıldır sürdürdükleri Temiz Tuvalet Kampanyası’yla temizlik ve hijyen konusunda istasyonlarda üst düzey standart sağladıklarını ve bu projenin öneminin salgın günlerinde daha da belirginleştiğini vurgulayan Ağca, diğer projeleri hakkında şu bilgileri verdi: “Kadın Gücü projemiz her geçen gün daha hızla büyüyor ve mesleğin cinsiyeti olmadığı algısının toplumsal düzeyde benimsenmesini sağlıyor. Öte yandan Yeşil Yol, Örnek Köy, Tarihe Saygı ve Trafik Dedektifleri projelerimiz ve Troya bölgesindeki çalışmalarımız ile ülkemize değer katmaya devam ediyoruz. 2019 yılında sektörümüz bir önceki yıla göre neredeyse hiç büyümezken toplam beyaz ürünler olarak değerlendirdiğimizde, şirketimiz yüzde 7 oranında büyüyerek yüzde 19 pazar payına ulaştı.”

Cüneyt Ağca-OPET Petrolcülük A.Ş. Genel Müdürü

“ULTRAMARKET” MÜŞTERİLERİN BÜTÜN İHTİYAÇLARINI KARŞILIYOR”
İstasyonlarını keyifli mola ve dinlenme alanı haline getirmek amacıyla geçen yıl “ultramarket” uygulamasını hayata geçirdiklerini ifade eden Ağca, “OPET istasyonları, yoğun trafikte ya da yolculuk sırasında; tazelenme, yenilenme ve her türlü ihtiyacın karşılanacağı uğrak noktalarına dönüşüyor. ‘In bakery by Divan’, ‘Koçtaş’, ‘Starbucks on the go’, ‘Lipton’, ‘Dardanel Mister No’, ‘Rossmann’, ‘Automix’, ‘TTec’ ve ‘Toyzz Shop’ gibi alanlarının en iyi markalarıyla iş birliği yaptık.” diye konuştu.

“ÇITAYI DAHA DA YUKARILARA ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ”
Ağca açıklamasında şunları da dile getirdi: “İstasyonlarımızın, temizlik ve hijyen standartları her zaman olduğu gibi hassas bir şekilde takip edilmeye devam ediliyor. Market içinde sarı bant uygulaması ile sosyal mesafeye uygun bekleme alanları ve yönlendirmelerle hareket ediliyor. Bütün tedbirlerimizi bayilerimiz ile sürekli iletişim halinde uyguluyoruz. Tüm bu kararlılığımızın ve faaliyetlerimizin sonucu olarak Brand Finance 2020 Turkey Araştırması’nda ülkemizin en değerli 20 markası arasında yer aldık. Araştırma sonuçlarına göre sektörümüzün en değerli ve en güçlü markasıyız. Bu güzel gelişmeler işlerimizi tüketici odaklı ve bütünsel yapma yolunda itici bir güç olarak bizleri daha çok motive ediyor. Bundan sonrası için de aynı inanç ve azimle tüketicimizle bağ kurmaya ve güven içeren marka vaadimizle çalışmalarımıza devam edeceğiz. Biz ülkemize olan sevgimiz, müşterilerimizle kurduğumuz bağ ve Türkiye’nin en sevilen akaryakıt dağıtım markası olarak Brand Finance tarafından Türkiye’nin en güçlü markaları arasında olmaktan da ayrı bir mutluluk duyduk. Bu çıtayı daha da yukarı çıkarmak da hedeflerimiz arasında.”u

BRAND FINANCE ARAŞTIRMASININ ESASLARI
Dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme danışmanlık şirketlerinden Brand Finance, bu yıl 10 farklı sektör için 29 ülkede 18 yaş üzeri internetten erişilebilen 50 bin kişiyi kapsayan özgün bir pazar araştırması gerçekleştirdi. Sıralama tablolarındaki markaların değerini ISO 10668 standardı doğrultusunda, “Hak Bedeli” yöntemiyle hesapladı. Markaların gücünü belirlerken “itibar, inovasyon, güven, duygusal bağ, tavsiye, kalite ve farkındalık” kavramlarını ölçümledi. Bu ölçümlemede kullanılan ‘marka dönüşüm hunisi, bir markanın gücünün nasıl satışa dönüştüğünü ortaya çıkarıyor.

1996 yılında kurulan Brand Finance, ‘pazarlama ile finansman arasında köprü’ oluşturmayı amaçlıyor. 5 bini aşkın markayı ülke ve sektör bazında sıralayarak yılda yaklaşık 100 rapor yayınlıyor.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir