26 ülkeye yatak sattıklarını açıklayan İşbir Holding CEO’su Metin Gültepe; ihracatlarında Almanya, Belçika, Macaristan, Danimarka ve İsviçre gibi Avrupa ülkelerinin başı çektiğini, Orta Doğu coğrafyasına da etkin ihracat yapan markalar arasında yer aldıklarını belirtti. 2020’de yüzde 20’lik bir büyüme öngördüklerini ifade eden Gültepe, “2021 yılında ise toplam kapasitemizi yüzde 50 artıracak sürpriz atılımlarımız da olacak.” dedi.
Türkiye, dünya yatak sektörünün üretimde 14, ihracattaysa 11’inci büyüğü. Son 10 yılda ihracat tutarını iki katına çıkardı. Artan talep ihracatını daha da artıracağına işaret ediyor. Dünyadaki yatak imalatının yüzde 40’ı yaylı, yüzde 45’si ise sünger.
“NORMALLEŞME SÜRECİNDEKİ TALEPLER YÜZ GÜLDÜRÜYOR”
İşbir Holding CEO’su Metin Gültepe, ihracat açısından 2020 yılına çok iyi başladıklarını, Covid-19 salgını hızı kesintiye uğratsa da taleplerin normalleşme sürecinde yeniden yüz güldüren seviyelere yükseldiğini açıkladı.
Metin Gültepe-İşbir Holding CEO’su
“2020’DE YÜZDE 20 BÜYÜME ÖNGÖRÜYORUZ”
2020’nin ilk aylarındaki yatırım planlarını salgına rağmen ertelemediklerini ifade eden Gültepe, “Yeni yatak üretim hattımızın devreye girmesiyle yıl sonunda diğer grupların yanı sıra ViscoStar kıllı yatakların satış cirosunda yüzde 20’lik bir büyüme öngörüyoruz. 2021 yılında ise toplam kapasitemizi yüzde 50 artıracak sürpriz atılımlarımız da olacak.” dedi.
“ÇOĞUNLUĞU AVRUPA’DA 26 ÜLKEYE İHRACAT YAPIYORUZ”
Gültepe çoğunluğu Avrupa’da 26 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi: “Ürün ihraç ettiğimiz ülkeler arasında Almanya, Belçika, Macaristan, Danimarka, İsviçre gibi ülkeler başı çekiyor. Aynı zamanda Orta Doğu coğrafyasına da etkin ihracat yapan markalar arasındayız.”
“TÜRKİYE’DE YAYLI, AVRUPA’DA SÜNGER YATAKLAR TERCİH EDİLİYOR”
Hayat felsefeleri ile kültürlerin yatak türü tercihlerini doğrudan etkilediği belirten Gültepe, konuya ilişkin şu detayları anlattı: “Türkiye, yaylı yatak kategorisinde daha çok yoğunlaşmış durumda. Ancak son yıllarda yatak ve uyku kültürünün gelişmesiyle birlikte visco yatakların pazardaki payının arttığını da görüyoruz. Avrupa’ya bakıldığında ise genellikle sünger yatakların kullanıldığını söyleyebiliriz. Bu da Avrupa’ya sünger yatak ihracatında büyük fırsatların bizi beklediğini gösteriyor.
“ÜLKELERE GÖRE İHRACAT STRATEJİLERİ GELİŞTİRİYORUZ”
Bununla birlikte aynı kıta içerisinde bile yatak tercihleri ülkeler bazında değişiyor. Örneğin, Almanya ve Avusturya’da yoğunluklu olarak sünger yatak tercih edilirken, onlara hemen komşu olan Polonya’da yaylı yataklar ön planda. Aynı şekilde Kıta Avrupası’nın batısına baktığımızda İngiltere’de yaylı yatak tercih edildiğini görüyoruz. Biz de bu kapsamda ülkelere göre ihracat stratejileri geliştirme yolunda önemli adımlar atıyoruz.”