Connect with us

Finans & Ekonomi

KOBİ’LERE YENİ DÖNEM İÇİN DİJİTAL STRATEJİLER…

Covid-19 salgını yalnızca sosyal hayatı değil; işletmelerin iletişim ve çalışma sistemlerini de yeniden şekillendiriyor. Müşteri ilişkilerinden pazarlamaya kadar pek çok iş dijitalleşiyor. Peki KOBİ’ler yeni sürece hangi adımları atarak uyum sağlayabilir?

 

Şirketlere yazılım, tasarım, sosyal medya, dijital pazarlama ve sadakat uygulamaları konularında hizmet veren Markakod’un CEO’su Ahmet Göker; KOBİ’lerin bundan sonraki performanslarını yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını döneminde ve sonrasında “dijital mecralarda gösterecekleri” varlık seviyesinin belirleyeceğini vurguluyor.

Ahmet Göker-Markakod CEO’su

ÇEVRİMİÇİ FIRSATI…
Göker, KOBİ’lere şunları tavsiye ediyor: “Virüs sebebiyle evde kalınan günlerde insanlar hiç olmadığı kadar çevrimiçi durumda. Bunu fırsata dönüştürmek için KOBİ’ler online varlıklarını geliştirmeli, mümkünse yenilemeli ve düzenlemeli. Web sitelerinin yanı sıra mobil aplikasyon, blog, Youtube kanalı gibi mevcut online varlıklara yönelik küçük yatırımlar bile bilinirlik, satış ve gelirleri artıracaktır.

İŞLETMENİN İTİBARI…
Küçük ve orta boy işletmeler de müşterilerinin onlar hakkında ne düşündüklerini ve söylediklerini bilmeli; tüm yorumları mutlaka takip etmeli. İşletmesinin itibarını doğru yönetmeli. Bu amaçla dijital halkla ilişkilere yönelmeli.

GOOGLE BENİM İŞLETMEM HİZMETİ…
Google Benim İşletmem (Google My Business) hizmeti, KOBİ’lere ait bilgileri Google üzerinden kullanıcılarına ücretsiz olarak sunuyor. Bu hizmeti kullanmak için bir gmail e-posta hesabına sahip olmanız yeterli.

SOSYAL MEDYA REKLAMLARI
Öncelikle Facebook olmak üzere Linkedin ve Instagram’ın sunduğu reklam alternatifleri; KOBİ’lerin ürün ve hizmetlerine dair bilinirliği, satış ve dolayısıyla geliri artırıcı etkiye sahip.

WEB’İN MOBİLLE UYUMU
Web siteleri bir anlamda KOBİ’lerin dijital ofisleri. Artık günümüzde gereklilikten öte bir zorunluluk. Sitenin hizmet ve ürünlerini iyi anlatması kadar içeriği ve tasarımının mobil uyumlu olması da önemli. Çünkü insanlar daha ziyade mobil cihazlar üzerinden erişim sağlamakta.

VİDEOLU MESAJLAR
Küçük bütçelerle de videolar oluşturmak ve müşterilere ulaşacak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Videolar ürün ve hizmetle uyumlu; akılda kalıcı ve özgün olmalı. Mesajlar ilk 10 saniyede verilmeli. Ağır olmayan ve mümkünse eğlenceli bir dil kullanılmalı.

KISA VE ANLAŞILIR İÇERİK
Sıradan, kalıplaşmış cümleler ve ağır dil içeren, uzun, okuması ve anlaşılması zor içerikler KOBİ’lerin en önemli sorunlarından biri. Hem sosyal medya hesapları hem de dijital dünyanın diğer alanlarında kullanılan içerikler kısa, “sıradan ve kalıplaşmış cümlelerden uzak”, okunması ve anlaşılması kolay olmalı.

WEBINAR İMKANI…
KOBİ’ler bayileri, acenteleri, çalışanları veya müşterileriyle internet üzerinden webinar (online buluşma) bağlantısı kurarak seminerler, toplantılar ve görüşmeler gerçekleştirebilir.

KİŞİYE ÖZEL E-POSTA
Kişiye özel e-posta gönderimi, özellikle böylesine kritik dönemlerde KOBİ’lerin daha fazla geri dönüş almalarını sağlayacaktır. Aylık bir e-posta bülteni oluşturmak veya özel teklifleri ve indirimleri içeren, müşteriye fayda sunan pazarlama e-postaları iletmek bilinirliği ve gelir artışını beraberinde getirecektir.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir