Connect with us

Finans & Ekonomi

HEM E-TİCARET HEM DE FİYATLAR HAREKETLENDİ…

Yeni tip Koronavirüs (Covid-19) salgını, e-ticaret sektöründe bir yandan hareketliliğe diğer yandan da tercih eğilimlerinde dalgalanmalara sebep oldu. Evden çalışmanın ağırlık kazandığı süreçte dijital alışveriş mecralarının ihtiyaçların giderilmesindeki payı arttı. Temassız teknolojik ürünlere ve elektrikli hijyen cihazlarına talep yoğunlaştı.

 

“E-TİCARETE EN FAZLA İHTİYAÇ DUYULAN BİR DÖNEMDEYİZ”
E-ticaret firmalarına ürün tedarik eden Nasa İletişim’in CEO’su Mehmet Hayrettin Yılmaz, “E-ticarete en fazla ve yoğun ihtiyaç duyduğumuz bir dönemi yaşıyoruz. Daha evvel e-ticaretle hiç tanışmamış tüketicilerimiz dahi evde kalmanın gerekli olduğu Covid-19 salgını sürecinde online alışverişe rağbet gösteriyorlar.” dedi.

Mevcut hizmet anlayışımızdan ödün vermeden ve hızlı aksiyonlarla artan talep artışının hepsini karşılama gayreti içinde olduklarını ifade eden Yılmaz, ekonomik konjonktürün etkisiyle satın alma tercihlerinin farklılaştığını belirtti.

Nasa İletişim CEO’su Mehmet Hayrettin Yılmaz

“ARZDAKİ AZALIŞ VE KURDAKİ ARTIŞ FİYATLARA YANSIDI”
Çin’deki büyük çaplı üretim azalışın, dolar kurundaki artışın ve yerli arzdaki yüzde 50 daralmanın etiketlere yansıdığını kaydeden Yılmaz, özellikle cep telefonu ve giyilebilir aksesuar teknolojileri türü ürünlerde fiyatların her geçen gün yukarıya doğru çıkacağını öngördüklerini vurguladı.

“ARTAN TALEP KARŞISINDA STOKLAR SINIRLI”
Yılmaz, sektördeki son duruma ilişkin şunları dile getirdi: “Evde kaldığımız süre boyunca satın alma tercihlerinin değiştiğini çok net gözlemleyebiliyoruz. Özellikle elektronik alandaki ihtiyaçlar ve tercihlerde büyük oranda bir farklılık var. Diz üstü bilgisayar, bluetooth kulaklık, kahve makinası, katı meyve sıkacağı, elektrik süpürgesi, oyun konsolu gibi ürünlerin satışları ciddi oranda arttı. Söz konusu ürünler salgın öncesi standart bir grafik izlemekteydi ancak son 1 ayda satışlarımız yüzde 33 oranında arttı ve kısıtlı stoklarımız nedeniyle neredeyse talepleri karşılayamaz duruma geldik.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir