Connect with us

Yaşam

EL YAZINIZ SİZİ ELE VERİYOR

Grafoloji uzmanı Nedim Yanni, “Uzman bir grafolog; kişi hangi ulustan gelirse gelsin, hangi lisanda yazarsa yazsın, düşüncelerinin el yazısıyla kâğıt üzerine yansıyan izdüşümlerini okuyabiliyor.” diyor.

 

 

El yazısının; sahibinin kişilik ve karakterine ilişkin ana özellikleri bütün yönleriyle ortaya koyduğunu biliyor muydunuz? Cevabınız ‘hayır’ ise şu bilgiyle başlayalım: El yazısı yani grafoloji bir bilim dalı. Üç bin yıl önce Çinliler tarafından geliştirildi ve pek çok kültür ile uygarlıkta kabul gördü. Günümüzde de etkin olarak kullanılıyor.

KARAKTER VE KİŞİLİK ANALİZİ
Grafolojiyi, konunun Türkiye’deki önemli uzmanlarından Nedim Yanni’yle konuştuk. Yanni’nin anlattıklarından anlaşılıyor ki, el yazısı bilimi, “kişinin karakterinin, davranışlarının ve eğilimlerinin tahmin edilmesi ile kişiliğinin analizinde en etkili ve güvenilir” yöntemlerden biri. Yöntemden özellikle personel seçimi ve işe yerleştirme süreçlerinde, mülakatlarda, ekip kurma çalışmalarında ve kariyer planlamalarında yararlanılıyor.

Nedim Yanni

“BİR NEVİ ZİHİN YAZISI”
Dünyanın en tanınmış grafologlarından biri olduğunun altını çizdiği İngiliz Grafoloji Enstitüsü Başkanı Elaine Quigley’in el yazısı için “bir nevi zihin yazısı” tanımlaması yaptığını ve bu bilimin evrensel bir metodolojisi bulunduğunu belirten Nedim Yanni, “Yani el yazısıyla kişinin karakterini okurken kullanılan göstergeler, ulustan ulusa, kişiden kişiye değişmiyor. Uzman bir grafolog, kişi hangi ulustan gelirse gelsin, hangi lisanda yazarsa yazsın, o kişinin düşüncelerinin el yazısıyla kağıt üzerine yansıyan izdüşümlerini okuyabiliyor.” diyor.

TEMEL GÖSTERGELER DEĞİŞMİYOR
“Sosyo-ekonomik kökeni, yaşama biçimini, hayattaki duruşu ve eğitimi” de yansıtan el yazısından kişilik tahlilinin Sodexho gibi çokuluslu bazı şirketlerin istihdam politikasına girdiğini ve Fransa’daki şirketlerin iş görüşmelerinde yüzde 80 oranında fonksiyonel hale geldiğini dile getiren Yanni’den öğreniyoruz ki, grafolojik incelemelerde en az 300 farklı el yazısı örneğinden yola çıkılıyor. Fakat belirli göstergeler değişmiyor ve temel olarak nitelendiriliyor.

YAZIDA EĞİM VE DİKLİK DURUMU
Değişmeyen göstergelerden biri ‘eğim’. Merak katsayısının arttığı şu satırlarda aradan çekilip sizleri Yanni’yle baş başa bırakalım: “El yazısının sağa doğru eğimi, kişinin iletişim yeteneğinin göstergesi olarak yorumlanıyor. Örneğin kişi daha arkadaş canlısı, yönlendirici, sorumluluk sahibi, girişken olma eğilimi taşıyordur. Aynı zamanda satış yapmaya, kontrolü elinde tutmaya, sevilmeye, destekçi olmaya kadar uzayan birçok olasılığı barındırır. Yazı sağa doğru eğildikçe kişinin kararlarında duygularının etkisinde kalma özelliği artar. El yazısının genellikle dik oluşu kişilik bağımsızlığına işarettir. Sola doğru eğilen el yazısı, duygusal olarak ihtiyatlılığı temsil eder. Bu el yazısının sahibi, öncelikle her detayı doğrulama ihtiyacı duyar. Başkalarının onu herhangi bir söz vermeye zorlamasından hoşlanmaz.

BÜYÜK YA DA KÜÇÜK YAZI TERCİHİ
Büyük el yazısıyla yazan kişiler daha çok dışa dönük, dost tavırlı kimselerdir. El yazısının sahibi kişi yabancılara karşı daha mesafeli olmayı tercih etse de kendine güvenle hareket eder. Küçük el yazısı mantığı temsil etmenin yanı sıra zıt düşülen kişilere karşı acımasız olmayı da ifade eder. Akademik ve zihinsel uğraşılardan hoşlanan kişilerde bu tip el yazısı görülür. Eğer yazı hem küçük hem de zarif ise kişinin kendi dalga boyuna uygun olmayan kişilerle de iyi bir iletişim kurması olası değildir. Bu kişiler, sosyal olarak kabul görmüş kuralları yıkmak konusunda zorlanırlar.

KOYU, ÇOK KOYU VE SİLİK YAZILAR
Koyu harflerle yazan kişiler verdikleri sözü yerine getirmek konusunda çok titizdirler. Ve etraflarındaki birçok olan biteni ciddiye alırlar. Çok koyu harfler ise kişinin gerginliğinin, eleştiriye karşı sinirlerine fazla hâkim olamayışın ve küçük imalardan bile alınganlık
göstermenin ifadesi olarak yorumlanıyor. Bu kişiler önce tepki gösterir sonra soru sorarlar. Ve duygusal davranışlarını devam ettirirler. Çok silik ve ince yazılar ise ortama ve insanlara olan hassasiyeti temsil ediyor. Ama yazı aynı zamanda kaba saba ve şekilsiz ise kişi duygusal derinliği bile devam ettiremiyordur ve sönük bir yaşam tarzı sürdürüyordur.

L, T VE H’DEKİ SIRLAR
L, t ve h harflerinin üst kısımlarının uzun olması hedef ve hırsın mevcudiyetini gösterir. Ancak üst tarafı fazla uzun l, t ve h’ler, kişinin başarması gerektiğini düşündüğü meselede gerçekdışı beklentiler içinde olabileceği anlamına gelir. Bu harflerin üst tarafının oranlı bir şekilde kuyruklu olması kişinin her şey üzerine etraflı bir şekilde düşündüğünü ve hayal
gücünü makul bir şekilde kullandığını gösterir. Kıvrımın enli olması, yeni fikirler üretme ve bunların üzerine uzun uzadıya düşünme eğilimini ortaya koyar. Üst kıvrımın tekrar harfe geri dönmesi, yazı sahibinin hayal gücünü kullanmaktan kaçındığını ve elindeki işi bitirebilmek minimum gerekliliklerle kendini sınırladığını gösterir.

G,Y VE P’DEKİ İPUÇLARI
G, y, p harflerinde kuyruğun dik olması, sabırsızlık alametidir. Kuyruğun basık bir şekilde yuvarlanması, saldırganlık ve yüzleşmekten uzak durma isteğini ortaya koyar. Kuyruğun bastırılarak yazılmış tam bir kanca halini alması, enerji, para kazanma isteği ve tenselliğin göstergesidir. Kuyruğun bastırmadan tam bir kanca şeklini alması güvenlik ihtiyacını gösterir.

KELİMELER ARASINDAKİ MESAFE
Kelimeler arasındaki mesafenin fazla olması, “ bana nefes alacak alan bırak” mesajını içerir. Kelimeler arasındaki mesafenin daha az olması ise başkalarıylabirlikte olma isteğini ortaya koyar, ama böyle yazan insanlar zaman zaman gereksiz bir kalabalığa neden olabilirler ve dayatmacı bir kişilik sergileyebilirler.

SATIR AÇIKLIĞI VE DARLIĞI
Satırların arasının açık olması, olaylara sakin ve geniş perspektiften bakma eğilimini ortaya koyar. Satır aralarının dar olması, yazarın hareketi sevdiğini ve eylemin içinde olmaktan hoşlandığını gösterir. Satır araları dar olup, harfler arasındaki bağlantı çok sıkı değilse, söz konusu el yazısının sahibi baskı altında sükûnetini koruma disiplinine sahiptir.

SAYFA KENAR BOŞLUKLARI
Sayfanın sol tarafındaki boşluk, kişinin köklerini ve ailesini gösterir. Sağ taraftaki boşluk, diğer insanları ve geleceği temsil eder. Tepedeki boşluk hedef ve hırslardır. Sayfanın dibindeki boşluk, enerji, içgüdü ve pratiklik anlamına gelir. Sayfanın sol tarafındaki geniş bir boşluk bırakılması, hareketliliği sürdürme isteğini ortaya koyar. Soldaki mesafenin az olması ise temkinlilik ve hazır olmadığı takdirde bir şeyleri yapmaya zorlanmaktan kaçınma isteğini belirtir. Sağ taraftaki boşluğun az olması, sabırsızlık göstergesidir ve bir an önce işe başlayıp işi bitirme eğilimini yansıtır. Sağda geniş bir boşluk bırakılması ise bilinmeze karşı korkunun mevcudiyetini ortaya koyar.”

NEDİM YANNİ KİMDİR?
1969 yılında dünyaya gelen Nedim Yanni, Işık Lisesi’ni bitirdikten sonra Boğaziçi
Üniversitesi’nde (BÜ) genetik ve psikoloji okudu. Lisansüstü eğitimini Columbia Üniversitesi’nde; doktorasını ise finans üzerine BÜ’nde yaptı.

BÜ’nde Genetik, Columbia Üniversitesi’nde Endüstri Mühendisliği bölümlerinde asistanlık; BASF, Sümerbank, Mamasan ve Işın Ltd’de sanayi danışmanlığı görevlerini yerine getirdi. ISE firmasında Amerikan Prometrics sınavları ile 500’ü aşkı testi uyguladı ve eğitimlerini verdi.

Şu sıralar Türkiye’de ilk kez pratiğe geçen AP ve SAT Subject sınavlarında okullara
danışmanlık hizmeti sunmakta. Yurt dışı eğitim koçluğuna ve üniversite hazırlık eğitimlerine devam etmekte.

Columbia Üniversitesi’ndeki kurslara katılarak eğitimini aldığı grafolojik tabanlı
psikometrik yetenek ve kariyer testlerini uygulayarak dileyenlere “en uygun kariyer planı ve
meslek tespiti konusunda” yardımcı olmakta.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir