Connect with us

Finans & Ekonomi

MOBİL E-TİCARET UYGULAMALARIYLA ÖNÜMÜZDEKİ İKİ YILDA 44 MİLYAR DOLAR GELİR BEKLENİYOR…

Mobil e-ticaret mobil uygulamaları aracılığıyla önümüzdeki 2 yıllık sürede Türkiye’de 44 milyar dolar gelir elde edilmesinin beklendiğini açıklayan Mobil Analitik Platformu Adjust’ın Kıdemli İş Ortakları Yöneticisi Yiğit Atakan, “Orta Doğu, Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde e-ticaret gelirlerinin 2025 yılına kadar toplam 148 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan bu bölgede öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor.” dedi.

 

Şirketler günümüzde e-ticarette ciddi boyutta işlevsel hale gelen mobil uygulamalara odaklanıyor ve mobil pazarlama hacmi hızla büyüyor. Pazarlamacılar, yeni kullanıcılar kazanmak ve mevcutları ellerinde tutabilmek için doğru ve yenilikçi modellere kafa yoruyor.

“DÜNYA REKLAM HARCAMALARI 336 MİLYAR DOLAR BÜYÜDÜ”
“Mobil ekosistemdeki değişim sürecinde çevik kalabilmenin kritik öneme sahip olduğunu” belirten Mobil Analitik Platformu Adjust’ın Kıdemli İş Ortakları Yöneticisi Yiğit Atakan, şu bilgileri aktardı: “Reklam harcamalarında dünya genelinde 336 milyar dolarlık bir büyüme var. Bir önceki yılla kıyaslandığında yüzde 14’lük artış görüyoruz. Global anlamda e-ticarete baktığımızda, yüklemeler yüzde 0,6 düşse de oturumların yüzde 12 arttığını görüyoruz. Geçen yılın kasım ayında yüklemeler yüzde 4 ve oturumlar yüzde 12 artışla dünya genelinde rekor kırdı. Oturum uzunlukları ise 2021’de 10.57 iken 2022’de 11.2’ye yükseldi.”

Mobil Analitik Platformu Adjust’ın Kıdemli İş Ortakları Yöneticisi Yiğit Atakan, “Orta Doğu, Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde e-ticaret gelirlerinin 2025 yılına kadar toplam 148 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan bu bölgede öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor.” dedi.

“TÜRKİYE, ÇOK ÖNEMLİ BİR PAZAR”
Türkiye’de e-ticaret mobil uygulamalarında önümüzdeki 2 yıllık sürede 44 milyar dolar gelir beklendiğini açıklayan Atakan şunları dile getirdi: “Türkiye, oldukça önemli bir pazar. Genç nüfus çoğunlukta. Teknolojik altyapısı güçlü. Reklam veren tarafında ise pazarlamacılar kullanıcılarına daha net çözümlerle yaklaşıyor. Orta Doğu, Kuzey Afrika (MENA) bölgesinde e-ticaret gelirlerinin 2025 yılına kadar toplam 148 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Türkiye, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan bu bölgede öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor.”

Yiğit Atakan- Mobil Analitik Platformu Adjust’ın Kıdemli İş Ortakları Yöneticisi 

DOĞRU STRATEJİLER VE DOĞRU ARAÇLAR…
Mobil pazarlama endüstrisindeki büyümenin ticarette etkin olmaya başlamasından bu yana ilk defa 2022 yılında yavaşladığına dikkat çeken Atakan, bunun sebeplerini şöyle sıraladı: “Reklam verenleri ve geliştiricileri kampanyalarını yürütme, verileri analiz etme ve büyüme sağlama konusunda farklı ve zor kararlar almaya iten birçok faktör var. Hangi kampanyaların ROI’da artış sağladığını, hangi kanalların yüksek LTV’ye sahip kullanıcıları getirdiğini ve hangi segmentlerin en iyi performans gösterdiğini belirlemek artık her zamankinden daha önemli. Bunun için doğru stratejiler ile birlikte doğru araçları da kullanmanız gerekiyor.”

2022 yılında dünya genelindeki fintech kurulumlarının yüzde 50’sini ödeme uygulamaları oluşturdu. Bankacılık uygulamaları yüzde 40’la ikinci sırada.

FINTECH KURULUMLARININ YÜZDE 50’Sİ ÖDEME UYGULAMALARI…
“Globalde 2022’de fintech uygulamaları kurulumlarının yüzde 50’sini ödeme uygulamaları oluştururken, bankacılık uygulamaları yüzde 40 ile ikinci sırada yer aldı. Hisse yatırımı ve kripto uygulamalarının kurulumları düştü. Türkiye özelinde Fintech alanına baktığımızda ise oturumlardaki büyüme en ilgi çekici metrik oldu ve 2023’te şimdiye kadar iyimser bir tablo çizdi. 2022’de yıllık bazda yüzde 19’luk büyümenin ardından, Ocak 2023’teki oturumlar 2022 ortalamasına göre yüzde 7 ve Ocak 2022’ye göre yüzde 15 artış gösterdi.” istatistiklerini paylaşan Atakan, “Fintech uygulamalarının oturum uzunlukları, 2022’de ortalama 7.5 dakikadan 6 dakikaya düştü. Bu, bankacılık ve ödeme uygulamalarından çok daha uzun oturum uzunluklarına sahip olan hisse yatırımı ve kripto uygulamaları oturumlarındaki büyük düşüşe bağlanabilir.” değerlendirmesinde bulundu.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir