Connect with us

Finans & Ekonomi

“RUSYA’NIN UKRAYNA’DAKİ İŞGAL HAREKATI E-TİCARETİ DE VURDU”

TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, Rusya’nın Ukrayna’daki işgal harekatının Türkiye’nin ihracatının yanı sıra e-ihracatını da vurduğuna dikkat çekti: “Rusya pazarı e-ihracatta Türkiye’nin üç ana pazarından biriydi. Şimdi bu pazarı kaybettik. Ukrayna ve Rusya’ya trafik tamamen bitti. Stoklar Avrupa’ya kaydı. Çıkış yolu, yeni pazarlara açılmak.”

 

Rusya’nın Ukrayna’ya 24 Şubat 2022 tarihinde başlattığı işgal harekatından ekonomik anlamda en fazla etkilenen ülkelerden biri de Türkiye. Savaş, hazır giyim ve deri ürünleri sektörlerinin ihracatına büyük darbe indirdi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Hazır Giyim ve Konfeksiyon Sektör Meclisi verileriyle Rusya’yla hazır giyim alışverişi durma noktasına geldi. “Ukrayna’nın iptal ve ertelemeleri” 200 milyon doları aştı. 2021 yılında Ukrayna’ya 173 milyon dolar, Rusya’ya ise 287 milyon dolar ihracat gerçekleştirilmişti. Bavul ticareti de eklendiğinde tutarlar Ukrayna’da 750 milyon dolar, Rusya’da ise 1 milyar doları geçmişti.

“RUSYA, E-İHRACATTA ÜÇ ANA PAZARDAN BİRİYDİ”
Savaş sadece ihracatı değil e-ihracatı da vurdu. “Rusya pazarı e-ihracatta Türkiye’nin üç ana pazarından biriydi. Şimdi bu pazarı kaybettik. Ukrayna ve Rusya’ya trafik tamamen bitti” diyen TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli, e-ihracat yapan bazı firmaların stoklarını Avrupa’ya kaydırdığını ifade eti: “Savaş başladıktan sonra e-ihracatta Avrupa ciroları artmaya başladı. Sektör yeni pazar arayışında. Körfez ülkelerine yapılan e-ihracat rakamlarında da artış başladı.”

Cenk Çiğdemli- TOBB E-ticaret Meclis Üyesi ve Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu

TÜRKİ CUMHURİYETLER, AVRUPA VE KÖRFEZ ALTERNATİFİ…
Çiğdemli, Rusya ve Ukrayna ile çalışan e-ihracat sitelerinin içinde bulunulan savaş krizi döneminde Orta Asya Türk Cumhuriyetleri, Avrupa ülkeleri ve Körfez ülkelerine yönelebileceğini dile getirdi: “Yeni pazarlara açılmak isteyenler Türk Lirası’nın rekabetçi tarafını da kullanarak, bu süreçten kayıp yaşamadan çıkabilir. Hedeflenen yeni pazarlara yönelik, uygun dilde internet reklamlarına ağırlık vererek dünya üzerinde yeni müşteriler edinmek mümkün.”

TEK SİTE ÜZERİNDEN BİRDEN ÇOK DİLDE SATIŞ İMKANI…
Ticimax’ın 100’den fazla ülkede sunucusu olduğunu kaydeden Çiğdemli, faaliyetlerine ilişkin şu bilgileri aktardı: “ Bu sayede hedef ülkelerde internet reklamlarında öne çıkmak çok daha kolay oluyor. E-ihracat modüllerimizle de ülkeleri, hatta şehirleri hedefleyerek, tek site üzerinden birden çok dilde ve aynı ürünü farklı fiyatlarla satmayı mümkün hale getiriyoruz. Üreticilerimiz ve e-ihracat yapan firmalarımızın bu zor süreçten kolaylıkla çıkabilmesi için yeni teknoloji ve modüller geliştirmeye de devam ediyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir