Connect with us

Türkiye Gündemi

“PERAKENDE MARKALAR, ONLINE E-TİCARET PAZARYERLERİYLE REKABET EDEMİYOR”

Bilgi teknolojileri şirketi Similarweb’in hazırladığı “Türkiye Black Friday 2021 Raporu’nda”,  en büyük 5 e-ticaret pazaryerinin kullanıcı trafikleri mercek altına alındı. Elektronik Ticaret Derneği (Elider) Başkanı Fehmi Darbay, online pazaryerlerinin global e-ticaret ekosisteminde kurdukları hakimiyetin oligopol piyasası oluşturduğuna dikkat çekti: “Yani 3-4 oyunculu bir piyasa yapısı ortaya çıkıyor. Bu sebeple perakende markaları online pazaryerleriyle rekabet edemiyor.”

Similarweb’in hazırladığı “Türkiye Black Friday 2021 Raporu”nda “ziyaret değişimi” ve “kullanıcı sadakati incelemesi” gibi başlıkların yer aldığını ifade eden Elektronik Ticaret Derneği (Elider) Başkanı Fehmi Darbay, raporun “e-ticaret piyasasının mevcut durumu ve gelecekteki yapısı hakkında fikir verdiğini” belirtti.

Fehmi Darbay-Elektronik Ticaret Derneği (Elider) Başkanı

Fehmi Darbay-Elektronik Ticaret Derneği (Elider) Başkanı

“REKLAM HARCAMALARI YÜZDE 30 ARTTI”
Rapora göre online pazaryerlerinin Kasım 2021 döneminde reklam harcamalarını yüzde 30 artırdığı bilgisini aktaran Darbay, konuyu şöyle detaylandırdı: “Bahse konu dönemde Trendyol, 241,8 milyon trafik alarak, global sıralamada 16. sıraya yerleşti. Amazon.com.tr de büyük bir atılım yaptı. Bir önceki yıla göre trafiğini yüzde 167 arttırdı. Böylece Türkiye online trafik sıralamasında 9. sıradan 5. sıraya yükseldi.”

“E-TİCARETTE ONLINE PAZARYERLERİNİN HAKİMİYETİ VAR”
Global e-ticaret ekosisteminde online pazaryerlerinin hakimiyetine işaret eden Darbay, “perakende firmaların online pazaryerleriyle rekabet edemediğinin” altını çizdi: “Bu durum, oligopol piyasası oluşturuyor. Yani 3-4 oyunculu bir piyasa yapısı ortaya çıkıyor. Bu sebeple perakende markaları online pazaryerleriyle rekabet edemiyor. Reklam harcamalarından online tüketicilere sunulan avantajlı kampanyalara kadar her anlamda neredeyse tekel oluşmuş durumda. Bu konuda e-ticaret markalarının desteklenmesi gerekiyor.”

“GLOBAL MARKALARI ÖRNEK ALIN”
Darbay, pazaryerleriyle rekabet etmek isteyen markalara “global perakende markaları örnek almalarını” önerdi: “Pazaryerleri tüm dünyada popüler bir e-ticaret gerçeği. İnsanlar tek bir platformda farklı markaların farklı ürünlerini listelemek istiyor. E-ticaret müşteri deneyiminin en üst seviyede sunulduğu pazaryerleriyle rekabet etmek isteyen markalar, dünyada bu anlamda başarılı olan global perakende markaları örnek alabilir. Bu sebeple pazarlama ve satış stratejilerini tekrar gözden geçirmeleri gerekir.”

“E-TİCARETE ODAKLANIN”
“Türk ürünlerin global pazarlarda büyük rağbet gördüğünü” hatırlatan Darbay, pazaryerlerinde rekabette zorlanan markaların e-ihracata odaklanmalarını tavsiye etti.

Rapordan öne çıkan diğer veriler şöyle:

AMAZON’UN ZİYARETÇİ SAYISI YÜZDE 91 ARTTI
Amazon.com.tr, 2019-2020 döneminde ziyaretçi sayısında yüzde 91 oranında artış kaydederken, 2020-2021 döneminde trafiği yüzde 167 büyüdü. Trendyol ise, ziyaret sayısını 2020-2021 döneminde yüzde 11 artırdı. 2019-2020 dönemindeki artış yüzde 64’tü.

N11.COM VE GİTTİGİDİYOR’UN SİTE TRAFİKLERİ DÜŞTÜ
Hepsiburada, 2020’de yüzde 15, 2021’de yüzde 2’lik bir artış yaşadı. n11.com ve gittigidiyor trafiklerinde düşüş görüldü. Bu rakamlara göre; pazaryerlerinde 2021 ziyaretçi trafiklerinde, 2020’ye göre temkinli bir artış dikkat çekti. Raporda kayda geçirilen tekil ziyaretçi sayıları da sırasıyla şöyle; Trendyol 39,65 milyon, Hepsiburada 15,29 milyon, n11.com 17,90 milyon, gittigidiyor 13,79 milyon, amazon.com.tr 7,894 milyon.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir