Connect with us

Türkiye Gündemi

“ÖĞRETMEN TEKNOLOJİDEN DAHA ÖNEMLİ”

Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimlerini desteklemek amacıyla 2008’de kurulan Öğretmen Akademisi Vakfı’nın (ÖRAV) bu yıl 7.’sini düzenlediği “Eğitim Şenliği” online gerçekleşti. Etkinlik konuşmacılarından Prof. Dr. Feza Orhan, Covid-19 sürecinde uygulanan uzaktan eğitimle etkili öğrenme sağlamadığını belirterek, “birebir eğitim ve eğitimcinin teknolojiden daha önemli olduğunu” vurguladı.

Eğitim sistemindeki değişimleri yakından takip eden Öğretmen Akademisi Vakfı’nın (ÖRAV) bu yılki şenliği; “eleştirel düşünme becerileri”, “teknolojinin eğitime entegrasyonu” ve “oyun / oyunlaştırma” konuları çerçevesinde tasarlandı. Eğitimcilerin ve velilerin bir araya geldiği şenlikte Prof. Dr. Feza Orhan, uzaktan eğitimin verimliliğine ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

Prof. Dr. Feza Orhan

Prof. Dr. Feza Orhan

“HER DÖNEM BİR ÖĞRENME SÜRECİ”
Orhan, Covid-19’u “öğrendiklerimizi yeniden gözden geçirme” süreci diye nitelendirdi: “Geçen yıl bir anda evlere kapandık. Bu yıl ise hiçbir şey olmamış gibi Covid-19 nedeniyle aksamalar yaşanan yüz yüze eğitimdeyiz. Ancak her dönem bir öğrenme sürecidir. Hala yeni davranışlar kazanıyoruz. Bu kriz sürecinde öğrendiklerimizi yeniden gözden geçirdik, bildiklerimizle öğrendiklerimizi harmanlama çabası içindeyiz. Sınavlar, PISA’lar büyük bir koşturma içindeyken evlere kapandık ve önemli olduğunu bildiğimiz bazı şeyleri ihmal ettiğimizi fark ettik.”

“EĞİTİMDE ANAHTAR UNSUR ÖĞRETMEN”
Salgının etkisiyle geçilen uzaktan eğitimin, “öğrenmenin sadece bilişsel bir süreç olmadığını” ortaya koyduğunu belirten Orhan, “eğitimde anahtar unsurun öğretmen olduğunu” ifade etti: “Öğrenme bilişsel, duyuşsal ve sosyal süreçlerle gerçekleşen bir eylemdir. Ekran karşısında sadece bilişsel süreçler üzerinden bir öğrenmenin işe yaramadığını gördük. Entegre edilen araç ne olursa olsun eğitimde anahtar unsur etkili öğretim tasarımındadır. Bir öğretmenin en güçlü olması gereken alan budur. İlkeler, modeller, yöntemler, değerlendirmeler önemlidir.

"Uzaktan eğitimde öğrencilerin duyuşsal ve sosyal ihtiyaçları karşılanmadığı için etkili öğrenme sağlanmadı."

“Uzaktan eğitimde öğrencilerin duyuşsal ve sosyal ihtiyaçları karşılanmadığı için etkili öğrenme sağlanmadı.”

“ÖĞRENCİLERİN SOSYAL İHTİYAÇLARI KARŞILANAMADIĞI İÇİN BAŞARI SAĞLANMADI”
Uzaktan eğitimde “öğrencilerin duyuşsal ve sosyal ihtiyaçları karşılanmadığı” için etkili öğrenme sağlanmadığını hatırlatan Orhan, devamında şunları dile getirdi: “Uzaktan öğretim kuramsal temelleri ve farklı dinamikleri olan bir disiplin alanıdır. Öğretmeni ekranın karşısına koymadan önce öğretmenler başarı için akademik anlamda gerekli becerilerle ve kuramsal bilgilerle donatılmalıdır. Öğretmenler bu dönemde çok çaba gösterdiler. Öğrenci ihtiyacına göre içerik, öğrenciler arası etkileşime imkan veren bir uzaktan öğretim sistemi olmadan başarıya ulaşılamayacağını bu süreç öğretti. Uzaktan eğitimde öğrenmenin gerçekleşmeme sebebinin öğrencilerin duyuşsal ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmadığını tespit ettik.”

“TEKNOLOJİ BİREYSEL ÖĞRENMEYİ DESTEKLER”
Bilgi iletişim teknolojisi “öğrenme sürecinin her safhasında uygulansa dahi tüm sorunları çözemeyeceğinin” altını çizen Orhan, “öğrenme probleminin nedenlerinin iyi analiz edilmesini” tavsiye etti. Okul üniversite işbirliğinin önemine dikkat çeken Orhan, “Öğretmenlere daha önceden işlerine yarayan araç ve uygulamaları da göz ardı etmemeleri, teknolojinin entegrasyonu konusunda dikkatli olmaları gerekiyor. Bilgi iletişim teknolojilerinin en büyük faydası bireysel öğrenme yollarına da katkı sunmasıdır.” dedi.

Yayını izlemek için: www.youtube.com/user/ogretmenakademisi

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir