Connect with us

Finans & Ekonomi

PAZARDA KALICI OLMANIN YOLU “DOĞRU İNOVASYON

NielsenIQ BASES “Top Breakthrough Innovation – Çığır Açan İnovasyonlar 2021” listesi açıklandı. Türkiye’den Eti, Nestlé, Unilever, Ülker ve Yayla, gıda; Dimes, içecek; Unilever, kişisel bakım; Duru da ev bakımı kategorilerinde ödüle layık görüldü. NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras, organizasyonun sadece bir ödül programı olmadığını, “tüketim ve inovasyon trendlerine ilişkin bir pazar analizi de” sunduğunu kaydetti. Aras, “doğru inovasyonla rafa çıkmayan ürünlerin yüzde 95’ten fazlası pazarda kalmayı başaramadığını” belirtti.

 

“Top Breakthrough Innovation – Çığır Açan İnovasyonlar 2021” listesinin 2021 yılında 10’ncusu yayımlandı. NielsenIQ iştiraki BASES’in açıkladığı listeyle “markaların inovasyonlarının” ve “bunların hangi pazar dinamiklerine ve tüketim tercihlerine yanıt vererek başarıya ulaştığının” görünür kılınması amaçlanıyor. Alanında lider ve küresel ölçekte tüm sektörler için güvenilir bir iş ortağı pozisyonundaki NielsenIQ BASES, şirketlere “inovasyon yoluyla marka inşa etme, renovasyon, strateji ve en uygun koşullarda pazara çıkma” konularında hizmet veriyor.

“ÜRÜN BEKLENTİLERİ TAM ANLAMIYLA KARŞILAYABİLMELİ”
“Top Breakthrough Innovation – Çığır Açan İnovasyonlar 2021” listesi hakkında bilgiler aktarırken “ürünün tüketiciyle rafta buluştuğu ilk anda, beklentileri tam anlamıyla karşılayabilmesinin günümüz dünyasında artık çok daha önemli olduğunu” ifade eden NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah Aras, “Doğru inovasyonla rafa çıkmayan ürünlerin yüzde 95’ten fazlası pazarda kalmayı başaramıyor.” dedi.

NielsenIQ BASES, şirketlere “inovasyon yoluyla marka inşa etme, renovasyon, strateji ve en uygun koşullarda pazara çıkma” konularında hizmet veriyor.

“GIDADA ŞEFFAFLIK 5 YIL ÖNCESİNE GÖRE DAHA ÖNEMLİ”
“Türkiye hızlı tüketim pazarındaki büyümenin yüzde 25’inin lansman ya da relansman ürünlerle gerçekleştiğini” belirten Aras, örneğin gıda kategorisindeki inovasyonlarda şeffaflığın en önemli itici güç olduğunun altını çizdi: “Tüketicilerin yüzde 79’u gıdada şeffaflığı 5 yıl öncekinden daha fazla önemsiyor.”

Abdullah Aras- NielsenIQ BASES Türkiye Lideri 

TÜRKİYE’DEN LİSTEYE GİREN MARKALAR…
2021” listesinde Türkiye’den Eti, Nestlé, Unilever, Ülker ve Yayla gıda; Dimes, içecek; Unilever, kişisel bakım; Duru da ev bakımı kategorilerinde ödüle layık görüldüğünü açıklayan Aras, şunları söyledi: “Globale baktığımızda sosyal medya kullanıcılarının yüzde 54’ü satın alma kararı vermeden önce ürünleri araştırıyor, müşterilerin yüzde 32’si ise online tüketici yorumlarına baktığını söylüyor. Bu nedenle ürünün tüketiciyle rafta buluştuğu ilk anda, beklentileri tam anlamıyla karşılar nitelikte olması, günümüz dünyasında artık çok daha önemli. Bu yıl ki en çarpıcı bulgularımızdan birinin bu olduğunu düşünüyorum.”

“AMACIMIZ, BAŞARILI İNOVASYONLARIN YOLUNU AÇMAK”
Aras, “inovasyonun yönünü belirlemede” tüketicinin tercih ve alışkanlıklarının rol oynadığını kaydetti: “Çığır Açan İnovasyonlar sadece bir ödül programı değil, tüketim ve inovasyon trendlerine ilişkin her yıl çok büyük yankı uyandıran da bir pazar analizi. Bu pazar analizini her yıl tüm dünyada gıda, içecek, kişisel bakım ve ev bakımı kategorilerinde yapıyoruz. Amacımız, hem global inovasyon trendlerini belirleyip hem de yerel özgünlükleri ortaya koyarak başarılı inovasyonların yolunu açmak. Türkiye’de hızlı tüketim pazarındaki büyümenin yüzde 25’i yeni ürünlerden geliyor.”

ÖDÜL ALAN MARKALAR
KATEGORİ MARKA
Gıda Eti
Gıda Nestlé
Gıda Unilever
Gıda Ülker
Gıda Yayla
İçecek Dimes
Kişisel Bakım Unilever
Ev Bakımı Duru

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir