Connect with us

Türkiye Gündemi

E-DÖVİZ ALIM VE SATIM BELGELERİ UYGULAMASI YENİ YILDA BAŞLIYOR…

Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) 30 Eylül 2021 tarihinde döviz alım ve satım işlemlerinin yeni yılda elektronik ortama geçeceğine ilişkin ebelge.gib.gov.tr adresinden bir duyuru yayınlandı. Bugüne kadar kağıt ortamda düzenlenen Döviz Alım ve Satım belgeleri için, 1 Ocak 2022’den itibaren “e-Döviz Alım ve e-Döviz Satım” belgesi düzenleme zorunluluğu getirildi.

Türkiye genelinde döviz alım ve satımı yapan yetkili kurumların, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun (VUK) ilgili maddeleri ve 509.sıra nolu VUK Genel Tebliği’nin Gelir İdaresi Başkanlığı’na verdiği yetkiye istinaden, 1 Ocak 2022 tarihinden itibaren düzenleyecekleri döviz alım-satım belgelerini “e-Döviz Alım Belgesi” ve “e-Döviz Satım Belgesi” şeklinde düzenlemeleri zorunluluğu getirildi. Yeni yıldan itibaren, e-döviz alım- satım belgesi düzenlemeyen veya almayan mükelleflere ise, kanunda öngörülen cezai hükümler uygulanacak.

KAĞIT BELGEYLE AYNI HUKUKİ NİTELİĞE SAHİP
e-Belge uygulamalarıyla belgelerin kağıt ortamda düzenlenmesi yerine; elektronik ortamda düzenlenmesi, saklanması ve ibraz edilmesi sürecine geçiliyor. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın hayata geçirdiği e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, e-İrsaliye örneklerinde olduğu gibi, 1 Ocak 2022 tarihinde hayatımıza girecek “e-Döviz Alım – Satım” belgesi de, yeni bir belge türü olmayıp, bugüne kadar kullanılan kağıt belgeyle aynı hukuki niteliklere sahip olacak. e-Döviz Alım ve e-Döviz Satım” uygulamasına geçecek mükellef kurumların, önümüzdeki üç ay içinde, bu sürece hazırlanması gerekecek.

E-POSTA YOLUYLA VATANDAŞA VERİLECEK
Yeni yılda, “e-Döviz alım ve satım” işi yapacak yetkili mükellef kurumlar, döviz alımı veya satımı yapan vatandaşlara, elektronik ortamda düzenleyecekleri bu belgeleri e-posta yoluyla veya isteğe göre bir kağıt çıktısı alarak da verebilecek. Kağıt ortamda verilecek e-Döviz Alım-Satım Belgesinin yetkili kurum tarafından, kaşe ve ıslak imzayla imzalanıp, teslim edilmesi gerekecek. Yetkili kurum nüshası da elektronik sertifikayla imzalı bir şekilde, elektronik ortamda muhafaza edilecek. Ayrıca belgelerin elektronik ortamda sorgulanması ve doğrulanması için, belgelerin üzerinde “karekod” veya “barkod” zorunlu olacak.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir