Connect with us

Finans & Ekonomi

RO-RO TAŞIMACILIĞINDA DİKKAT ÇEKİCİ ARTIŞ…


Ro-Ro taşımacılığında 2021 yılının ilk yarısında meydana gelen yüzde 47,3’lük artışa dikkat çeken Sarp Intermodal CEO’su Onur Talay, Covid-19 salgını sürecinde iyice ön plana çıkan kombine yük taşımacılığının (intermodal) Ro-Ro hatları sayesinde daha da artacağını öngördüklerini kaydetti.

 

Sarp Intermodal CEO’su Onur Talay, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı istatistikleriyle düzenli Ro-Ro hatlarında taşınan TIR, TIR tankeri, treyler, çekici ve yük vagonu sayısının Ocak-Haziran 2021’de 2020 yılının aynı dönemine kıyasla yüzde 47,3 artarak 314 bin 343’e yükseldiğini belirtti.

Onur Talay- Sarp Intermodal CEO’su

TESLİMAT SÜRELERİ DE KARA YOLUYLA REKABET NOKTASINDA
Türkiye’deki kombine yük (intermodal) taşımacılık odaklı kurulan ilk şirket olduklarını ifade eden Onur Talay, üç tarafı denizlerle çevrili ülkede uluslararası yük taşımacılığında Ro-Ro ve intermodal çözümlerin daha da önem kazanacağını söyledi. Kara yoluyla Avrupa’ya geçilen gümrük kapılarında zaman zaman uzun kuyruklar oluştuğunun altını çizen Talay, Ro-Ro teslimat sürelerinde de kara yoluyla rekabet eder hale gelindiğini dile getirdi.

TRANSİT GEÇİŞ BELGESİ SORUNUNA KARŞI DA CİDDİ AVANTAJ
Talay, intermodal ve Ro-Ro taşımacılığının “sadece pandemi kaynaklı engellere değil, bazı ülkelerdeki ‘transit geçiş belgesi’ gibi sorunlara karşı da ciddi avantajları olduğunu” vurguladı: “Kara yoluyla birden çok sınır kapısının geçildiği hatlarda Ro-Ro seferleri ithalat ve ihracatçılarımıza büyük kolaylık sağladı. Biz de taşımalarımızın yaklaşık yüzde 90’ını kara ve demir yoluna entegre Ro-Ro taşımacılığı odaklı gerçekleştiriyoruz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir