Connect with us

Finans & Ekonomi

KARSAN’LA BARSELONA-MADRİD ARASINDA İLK ELEKTRİKLİ OTOBÜS SEYAHATİ…

Karsan’ın 8 metre uzunluğunda ve 300 kilometre menzilli yüzde 100 elektrikli otobüsü Atak Electric, Barselona–Madrid arasındaki 600 kilometrelik özel rotada test sürüşü ve roadshow etkinliğinde kullanıldı. Şehir içi otobüs sınıfındaki araç, Barselona–Madrid güzergahında seyreden ilk elektrikli otobüs oldu.

 

İspanya’da gerçekleşen roadshow ve pilot sürüşü etkinliğine katılan Karsan’ın Atak Electric otobüsü, Barselona-Madrid şehirleri arasındaki 600 km’lik güzergahta test edildi. Tümüyle elektrikli otobüslerin uzak mesafelerde “operasyonel, lojistik ve teknik düzeyde uygulanabilirliğinin” ölçümlendiği testte Karsan Atak Electric, şehirlerarası otobüs sınıfında da başarılı performans sergiledi.

300 kilometre menzilli ve 52 kişi kapasiteli Karsan Atak Electric, Barselona-Madrid arasındaki yolculuğu 220 kWh gücündeki elektrikli motoruyla 3 mola hariç başka duraksama ihtiyacı olmaksızın tamamladı.

3 MOLALI YOLCULUK 14 SAAT SÜRDÜ…
Yolculuk sabah saatlerinde Sabadell’de başladı. Atak Electric, 14 saatte Madrid’e ulaştı. Yol boyunca Lleida, Zaragoza ve Guadalajara’da 3 kez şarj molası verildi. Şarjda, Circontrol’ün ürettiği ve lansmanından bu yana dünya çapında 3 bin 500 adedi geçen “Raption 50” model hızlı şarj cihazları kullanıldı. 300 kilometre menzilli ve 52 kişi kapasiteli Karsan Atak Electric, bu yolculuğu 220 kWh gücündeki elektrikli motoruyla 3 mola hariç başka duraksama ihtiyacı olmaksızın tamamladı.

ŞEHİR İÇİ OTOBÜSÜN UZUN HEDEFLERE VARABİLECEĞİ GÖRÜLDÜ…
Elektrikli mobilite şarj çözümleri sağlayıcısı Circontrol ve Karsan İspanya bayisi e-BusKar’ın birlikte düzenlediği bu test etkinlikte, Barselona – Madrid arası ilk kez elektrikli bir otobüsle kat edildi. Test, elektrikli bir şehir otobüsünün aynı zamanda iyi bir planlamayla uzun seyahatlerde hedefe varabileceğini gösterdi.

SIFIR EMİSYON HEDEFİ İÇİN ÖNEM TAŞIYOR…
Testle; günde ortalama 200-250 km arası yol yapan ve yılda yaklaşık 56 ton CO2 emisyon salan dizel motorlu şehir içi otobüsler yerine elektrikli otobüslerin kullanılmasının, sıfır emisyon hedefinde taşıdığı önem ve Avrupa yolcu taşımacılığı için gerekliliği gözler önüne serildi.

Atak Electric, ön ve arka yüzüyle dinamik bir tasarım çizgisine sahip. LED gündüz farlarıyla ilk bakışta dikkatleri çekiyor.

2 BİN 500 NM TORK…
Atak Electric, ön ve arka yüzüyle dinamik bir tasarım çizgisine sahip. LED gündüz farlarıyla ilk bakışta dikkatleri çekiyor. 2 bin 500 Nm tork üreten motoruyla yüksek performanslı sürüş imkanı sunuyor.

HIZLI ÜNİTEYLE 3 SAATTE ŞARJ OLABİLİYOR…
BMW’nin geliştirdiği beş adet 44 kWh bataryalı Atak Electric, alternatif akımlı üniteleriyle 5, hızlı üniteleriyle 3 saatte şarj olabiliyor. Rejeneratif fren sistemi sayesinde bataryalar yüzde 25’e kadar kendi kendini de şarj edebiliyor. 52 kişilik yolcu kapasiteli modelde, 18+4 ve 21+4 katlanır olmak üzere iki farklı koltuk yerleşim seçeneği var.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir