Connect with us

Türkiye Gündemi

İŞ YAZILIMLARINDA HER GÜN 1 MİLYAR DOLAR ÇÖPE…

İş dünyası hızla dijitalleşiyor. Firmalara yazılım çözümleri sunan Workcube Türkiye Yöneticisi Olgar Ataseven, dünya pazarında iş yazılımına her yıl 400 milyar dolar ödendiğini ve her gün 1 milyar doların çöpe gittiğini söyledi.

İşletmelerin ihtiyaçlarını doğru belirlemesi gerektiğini vurgulayan Workcube Türkiye Yöneticisi Olgar Ataseven, dijitalleşmenin “teknoloji satın almakla” eş değer olmadığının altını çizdi.

Olgar Ataseven-Workcube Türkiye Yöneticisi

Olgar Ataseven-Workcube Türkiye Yöneticisi

“10 PROJEDEN 5’İ BAŞARISIZ”
Dünya pazarında iş yazılımına her sene yaklaşık 400 milyar dolar ödendiğini hatırlatan Ataseven, devamında şunları dile getirdi: “Bu pazar sadece yazılım değil, bu yazılımı aldığında müşteri iki katı kadar da bir uygulama, uyarlama, geliştirme ve genel danışmanlığı da almak zorunda kalıyor. Bu da yaklaşık 650 milyar dolar demek. 1 trilyonu aşkın bir pazardan bahsediyoruz. Dünyada her 10 projenin 5 adedine yakını da başarısız oluyor. Yani her sabah dünyada 1 milyar dolar çöpe atılıyor ve kimse farkında değil.”

“HER ŞİRKETİN DİJİTALLEŞME MODELİ FARKLI”
Her şirketin “kendine has” bir dijitalleşme modeli uygulamasını tavsiye eden Ataseven, konuyu şöyle detaylandırdı: “Bir şirket yaptığı yaptığı bu model size uymayabilir. Bir de şirketlerin bütünlük içinde parça parça aldığı her şey bir süre sonra şirketlerdeki çalışanlara dijitalleşmenin getirdiği kolaylığın tam tersine inanılmaz bir bezginlik getiriyor. Bazı şirketler 17-18 tane değişik yazılım kullanıyor. İşletmenin her yeni aldığı yazılım ve donanım da çalışanlar da yeni bir şey mi geldi şimdi öğrenmemiz gerekli düşüncesi oluşuyor ve direnç başlıyor. Dijitalleşme kültürel olarak benimsenip rahatlıkla akması gereken bir işken direnç gösterilen bir noktaya geliyor.”

“İŞLETMELERİN BÜTÜNSEL ÇÖZÜME İHTİYACI VAR”
İşletmelerin bütünsel bir çözüme ihtiyaç duyduğuna işaret eden Ataseven, “İşletmeler bizim gibi bütüncül bir sistemi ele aldıklarında her şey elinin altında. Covid-19 bize çok şey anlattı; her an mobil çalışabilmeliyiz. Bir yöneticinin her an her olduğu yerde onay verebilmesi gerekir. En temel nokta strateji. O stratejiyi kurduktan sonra zaten artık 2- 3 tane şeyden kaçamazsınız. Webde olmak ve webin üzerinde şirketinizi yönetmek zorundasınız. Dijital bir yön katmak zorundasınız.” dedi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir