Connect with us

Türkiye Gündemi

2021’İN İLK ÇEYREĞİNDE ÖZEL MARKALI ÜRÜNLERİN CİROSU YÜZDE 21 ARTTI

Araştırma şirketi Nielsen’in PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği’ne sunduğu verilere göre Private Label  (Özel Markalı) ürünlerin sigara ve alkol hariç Hızlı Tüketim Ürünleri (HTÜ) pazarındaki 2021 yılı ilk çeyrek cirosunun, 2020 yılının ilk üç ayına kıyasla yüzde 21 arttığı belirlendi. Aynı dönemde Private Label ürünlerin HTÜ pazarındaki payı ise yüzde 22,9’a ulaştı.

Covid-19 nedeniyle evlerde geçirilen süre ve tüketicilerin önceliklerinin değişmesi nedeniyle alışverişlerde gıda ürünleri ilk sırada yer almaya devam ediyor. Private Label ürünler, başta gıda olmak üzere ana kategoriler bazında da artışı sürdürüyor.

M. İmer Özer-PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

M. İmer Özer-PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı

“TÜKETİCİ ÖNCELİKLERİNİN DEĞİŞMESİ CİRO ARTIŞINI SAĞLADI”
PLAT Özel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı M. İmer Özer, Covid-19 nedeniyle evde geçirilen sürenin artması ve tüketici önceliklerinin değişmesi nedeniyle ciro artışı yaşandığını anlattı: Private Label ürünlerinin yılın ilk çeyreğinde geçen yıla kıyasla ciro artışı ve büyümesi devam etti. İlk çeyrekte toplam PL cirosu yüzde 21 artarken gıdadaki artış yüzde 24 oldu. Bunda elbette Covid-19 nedeniyle evde geçirilen sürenin artması ve tüketici önceliklerinin değişmesi önemli bir etken. Tüketiciye birçok kategoride kaliteli ve güvenilir ürünleri ulaşılabilir fiyatlarla sunan Private Label ürünler, enflasyona da fren olmaya devam ediyor.”

“BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI”
Ürün fiyatlarında artış yapılamadığını ifade eden Özer, sektör açısından ilk çeyrek gelişmelerinin beklentilerin altında kaldığı görüşünde: “2021 yılının ilk çeyreğinde dünya genelinde emtia fiyatlarındaki (metal, kağıt, plastik hammaddeleri vb.) artışın yanı sıra Türkiye’deki ÜFE artışını ve yüzde 21,56’lık asgari ücret artışı dikkate alındığında Private Label ürünlerdeki yüzde 21’lik ciro değişimi bize PL üreticilerinin sadece maliyet artışı kadar bile ürün fiyatlarında artış yapamadıklarını ya da satış miktarının adet veya tonaj bazında 2020’nin ilk çeyreği ile aynı seviyede kaldığını gösteriyor.”

EN ÇOK CİRO ARTIŞI GIDA VE ALKOLSÜZ İÇECEKLERDEN
2021 yılı Ocak, Şubat ve Mart aylarıyla, 2020 yılının aynı dönemi baz alındığında; gıda ve alkolsüz içecekler kategorisinde PL cirosu yüzde 24, ev temizlik ve diğer kategorisinde yüzde 20, kişisel bakım kategorisinde ise yüzde 7’yi buldu. Covid-19 döneminde evde kalmanın etkisiyle kişisel bakım ürünlerindeki yükseliş ise sınırlı seviyede kaldı.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir