Connect with us

Finans & Ekonomi

EHKİB BAŞKANI SERTBAŞ: 2021 İHRACAT HEDEFİMİZ 1,5 MİLYAR DOLAR”

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (EHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, 2020 yılında 167 ülkeye 1,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini, 2021 yılı için “geçen yılki mart-haziran kapanmalarının tekrarlanmayacağı öngörüsüyle” 1,5 milyar dolarlık hedef belirlediklerini kaydetti.

 

2020 yılının ilk 2 ayında hazır giyim ihracatında gayet başarılı bir performans ortaya koyduklarını ancak mart ayında Covid-19 salgınının dünya genelinde etkisini göstermesi ve ana pazarlardaki kısıtlamalar sebebiyle “mart-nisan-mayıs döneminde” dış satımlarının yüzde 45 daraldığını belirten Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri (EHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, “Haziran ayından itibaren dünyada ve ana ihraç pazarımız Avrupa’da önlemlerin gevşetilmesiyle birlikte ihracatımızdan olumlu sinyaller gelmeye başladı. Haziran-Ekim arasındaki dönemde yüzde 22’lik artışla 662 milyon dolar ihracat yaptık. Ayrıca, bu beş aylık periyotta Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde ay bazında ihracat lideri olduk.” dedi.

EHKİB Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş,  2021’de “geçen yılki mart-haziran kapanmalarının tekrarlanmayacağı öngörüsüyle” 1,5 milyar dolarlık ihracat hedefi belirlediklerini kaydetti.

“2020’DE TÜM ARALIK AYLARININ REKORUNU KIRDIK”
Sertbaş, düzenlediği basın toplantısında Aralık 2020 performanslarını ‘oldukça iyi’ diye niteledi: “Bu ayda ihracatımız Türkiye genelinde yüzde 25,3; Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği olarak ise yüzde 13,9 arttı, Türkiye geneli ve EİB özelinde tüm aralık aylarının ihracat rekorunu kırdık. 2020 yılında 1305 üye firmamız 167 ülkeye ihracat gerçekleştirdi. 2019’daki seviyemiz olan 1,3 milyar doları yakaladık.”

 

“2021’DE MART-HAZİRAN KAPANMASI OLMAZSA…”
2021’nin ocak ve şubat aylarında hazır giyim ve konfeksiyon sektöründeki ihracatın Türkiye genelinde 2020’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 1 artarak 3 milyar dolara ulaştığı bilgisini aktaran Sertbaş, devamında şunları dile getirdi: “EHKİB olarak ise aynı dönemde hazır giyim ihracatımız yine yüzde 1 artışla 236 milyon dolar oldu. 2021 yılında EHKİB olarak ihracat hedefimiz geçen yıl mart-haziran dönemindeki kapanmaların tekrar olmayacağı beklentisiyle 1,5 milyar dolar olarak belirledik.”

“AÇIK ARA EN FAZLA DIŞ TİCARET FAZLASI VEREN SEKTÖRÜZ”
Türkiye’nin açık ara en fazla dış ticaret fazlası veren sektörü olduklarına dikkat çeken Sertbaş, şu istatistikleri paylaştı: “2020 yılında 17,1 milyar dolar ihracat gerçekleştirerek ülkemize ciddi oranda döviz kazandırdık. Sektörümüzün KG başı ihracat birim fiyatı Türkiye ortalamasının oldukça üstündedir. 2020 yılı Türkiye’nin kilogram başına ortalama ihracat birim fiyatı 1,09 dolar . 2020 yılı Türkiye konfeksiyon ihracat birim fiyatı 13,1 dolar. EHKİB olarak ihracat birim fiyatımız ise 16,47 dolar.”

Sertbaş, toplantıda şu konulara da değindi:
“KISA ÇALIŞMA ÖDENEĞİ GÜNCELLENMELİ”
“Tabi ki kısa çalışma ödeneği, bez/kumaş maske ihracatının önünün açılması, Eximbank tarafından ihracatçılarımızın kullandıkları kredilerin vadelerinin 3 ila 6 aya kadar uzatılması gibi devletimizin aldığı tedbirler, firmalarımızın bu süreci en az hasarla atlatmasına katkı sağladı. Kısa çalışma ödeneğinde son gün 31 Mart 2021 olarak açıklandı. Pandeminin etkilerini iş hayatında maalesef hissetmeye devam ediyoruz, üretimin ve istihdamın devamı için kısa çalışma ödeneğinin süresiyle ilgili devletimizden bir güncelleme bekliyoruz.”

Burak Sertbaş: “2020 yılı Türkiye’nin kilogram başına ortalama ihracat birim fiyatı 1,09 dolar. 2020 yılı Türkiye konfeksiyon ihracat birim fiyatı 13,1 dolar. EHKİB olarak ihracat birim fiyatımız ise 16,47 dolar.”

“MASKE VE TULUM İHRACATINDA HİBE ŞARTI KALDIRILMALI”
“medikal ürün grubunda rekabetimizi zayıflatan mevcut hibe şartlarından birkaç örnek vermek isterim. 5 adet cerrahi maske ihracatı için 1 adet cerrahi maske hibe, 10 adet koruyucu tulum ihracatı için 1 adet koruyucu tulum ya da 3 adet koruyucu tulum ihracatı için 20 adet cerrahi maske hibe şartı bulunuyor. Sektör olarak koruyucu maske ve tulum ihracatında hibe şartlarının kaldırılmasını talep ediyoruz. Medikal ürünlerde hibe şartını kaldırdığımız takdirde küresel talebin yoğun olduğu bu ürün grubunda yıllık ihracatımıza yaklaşık 5 milyar dolar katkı sağlayacağını tahmin ediyorum.”

“SEKTÖRÜMÜZDE 2 MİLYON KİŞİ İSTİHDAM EDİLİYOR”
“Hazır giyim ve tekstil sektöründe imalat ve perakendede yaklaşık 2 milyon kişi istihdam edilmektedir. Ayrıca sektörümüz kadın istihdamında da açık ara birinci sektör konumundadır. Sektörde kadın istihdamı yüzde 50-55 seviyelerindedir. Bu noktada sektörümüzün nitelikli istihdama katkı sağladığını belirtmek isterim. Bildiğiniz üzere tekstil mühendisliği mesleğine yönelik azalan ilgiyi tekrar canlandırmak adına bir proje başlattık ve sonuçların çok iyi olduğunu ifade etmek isterim.”

“TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİNİ TERCİH EDENLERE BURS”
“Tekstil Mühendisliğini tercih edecek ve ilk 80 binde yer alacak başarılı öğrencilere eğitim hayatları boyunca burs imkanı sağlıyoruz. Projemizle sektörün önemli bir ihtiyacı olan nitelikli iş gücü ihtiyacının karşılanmasına önemli katkı sağlıyoruz. Projemizin ikinci yılındayız. Birinci yılda 92 öğrenci, ikinci yıldaysa 74 öğrencimiz burs almaya hak kazandı.”

STRATEJİLERİMİZİ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE DİJİTALLEŞME DOĞRULTUSUNDA PLANLIYORUZ”
“Sektörde yükselen trendleri yakından takip ediyoruz. Bu kapsamda Birlik olarak sektörümüzün gündemini belirleyen ‘sürdürülebilirlik ve dijitalleşme’ kavramları doğrultusunda yeni dönem stratejilerimizi planlıyoruz. Pandemi öncesinde sektörümüzün çevreyle ilgili kamuoyunda sahip olduğu olumsuz algıyı değiştirmek için Ege İhracatçı Birlikleri olarak çalışmalarımıza başlamış, bu anlamda 2020 yılını Sürdürülebilirlik Yılı ilan etmiştik.

Sürdürülebilirlikle ilgili UR-GE projesi, dünyanın en büyük sivil sürdürülebilirlik inisiyatiflerinden biri olan Birleşmiş Milletler Global Compact Üyeliği, Moda Devrimi Sergisi gibi birçok organizasyon ve proje düzenledik. Hatta bu sene EİB 15. Moda Tasarım Yarışmamızın temasını sürdürülebilirlik ve dijitalleşme çerçevesinde Tech-Tility olarak belirledik ve yarışmayı Aralık ayında dijital ortamda gerçekleştirdik. Ayrıca, Sürdürülebilirlik alanında üyelerimizin farkındalığını artırmak amacıyla webinar etkinlikleri ve eğitimler düzenliyoruz. Tüm üyelerimiz sosyal medya hesaplarımızdan ve duyurularımızdan takip edebilir.

Birlik olarak dijitalleşmenin yeni normalde önemini kavradık, bu doğrultuda üyelerimizin dijital altyapılarını geliştirmeyi arzuluyoruz. 15 Temmuz- 14 Ağustos tarihleri arasında Uluslararası Hazır giyim Federasyonu ve Sourcing Journal İşbirliğinde, Foursource E-Ticaret Platformunun altyapı desteğiyle gerçekleşen Global Apparel Sourcing Expo dijital fuarına 30 üye firmamızın katılımına destek olduk.”

“DİJİTAL FUARLARA KATILIMLARI DESTEKLEDİK”
“Firmalarımızın dijital fuarlara katılımlarına yönelik desteğimizi Premier Vision ile devam ettirdik. 2020 yılının Eylül ayında ve bu yıl 15-19 Şubat tarihlerinde gerçekleştirilen Premiere Vision dijital fuarlara 19 firmamız ile katıldık ve firmalarımızın uluslararası platformlarda tanıtımlarını gerçekleştirebilmek amacıyla Premiere Vision’un çevrimiçi Pazar yerinde Haziran sonuna kadar yer almaları için anlaşma yaptık. 25 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz Hollanda Sanal Ticaret Heyeti ve dijital fuarlar üyelerimiz için önemli bir deneyim oldu. Yine önümüzdeki dönemde Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliğiyle birlikte düzenlemeyi planladığımız İspanya Sanal Ticaret Heyeti çalışmalarına devam etmekteyiz.”

“AHA PROJESİYLE FARKLARIMIZI TÜM DÜNYANIN BİLMESİNİ AMAÇLADIK”
“AHA (Aegean Has Apparel) projemizle Ege Bölgesi’nde yer alan hazır giyim üreticilerimizin farklarını tüm dünyanın bilmesini amaçladık. Oluşturduğumuz web sitesinde üye firmalarımızın bilgilerinin yer almasını sağladık, firma kayıtları hızla devam ediyor, ayrıca AHA aracılığı ile tanıtımlarını gerçekleştiriyoruz. Dijitalleşme konusunda değinmek istediğim bir diğer konu, Genel Sekreterliğimiz binasında yer alan ve 360 derece ürün çekim imkânı veren ve üyelerimizin hizmetine sunulan fotoğraf makinamız. Dijital platformlarda ürünlerimizi daha detaylı ve profesyonel şekilde sunmamıza olanak tanıyor.”

“PANDEMİDEN EN FAZLA GELİNLİK, ABİYE VE DAMATLIK ÜRÜNLERİ ETKİLENDİ”
“Bu yılın başında 15’incisini düzenlemeyi düşündüğümüz IF Wedding Fuarı’nı pandemi sebebiyle kasım ayına ertelemek durumunda kaldık. Gelinlik, abiye ve damatlık sektörü pandemiden en fazla etkilenen sektörlerimiz arasında. İzmir’in bu sektörde merkez konumda olması, bölgemizde önemli üreticilerimizin yer alması sebebiyle mümkün olan en kısa sürede normalleşmeyi arzuluyoruz. Gelinlik ve damatlık sektörünün pandemi öncesi potansiyelini daha da ileri taşıyacağından eminim.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir