Connect with us

Gündem

“1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ’NDE” SİLUET ORTAYA ÇIKTI…

“Asmalar arasında dünyanın en uzun orta açıklısı” unvanıyla hizmet verecek 1915Çanakkale Köprüsü’nde önemli aşamalarından kedi yolunun montajı tamamlandı ve siluet ortaya çıktı. İki kıtayı birleştiren köprünün toplamda 4 bin 330 metre  uzunluğundaki kedi yolu, ana halatların çekilmesinde çalışma platformu olacak.

İstanbul Boğazı geçişine  alternatif oluşturacak projenin inşaat süreci; T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) işi Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale ettiği Daelim, Limak, SK&EC ve Yapı Merkezi ortaklığıyla yürütülüyor.

SIRA ANA HATLARIN ÇEKİLMESİNDE…
Kedi yolunun bitirildiği köprü inşaatında sırada, ana halatların çekilmesi ve askı halatlarının montaj işlemi var. “Karayollarının iyileştirilmesi” hedefinde önemli bir rol üstlenecek projenin toplamda 14.5 milyar Euro civarında ekonomik değer üretmesi bekleniyor.

Young Jin Woo-Projenin Güney Koreli ortaklarından Daelim firmasının inşaat işlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı ve ÇOK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı

Young Jin Woo-Projenin Güney Koreli ortaklarından Daelim firmasının inşaat işlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı ve ÇOK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı

“KÖPRÜNÜN ÖNEMLİ AŞAMASI BİTTİ”
Projenin Güney Koreli ortaklarından Daelim firmasının inşaat işlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı ve ÇOK A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Young Jin Woo, köprü inşasındaki önemli aşamanın tamamlandığını söyledi: “1915Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu Projesi’nde çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. Bugün projemizin önemli bir aşaması olan kedi yolunu tamamladık. Yakın zamanda da ana halatların çekimine başlayacağız. Köprü açılışını da 18 Mart 2022’ye planladık.”

“TÜRKİYE EKONOMİSİNE ÖNEMLİ KATKI SAĞLAYACAK”
Projenin Türkiye’nin ekonomisine katkı sağlayacak bir ulaşım ve altyapı yatırımı olduğunu kaydeden YWoo, “Tarihi İpek Yolu’nu canlandıracak Bir Kuşak Bir Yol Projesi’nin önemli parçası olan projemizle Pekin’den Londra’ya kesintisiz bir ticaret yolu oluşturacağız. Böylece Avrupa ile Türkiye’nin batı ve güney bölgeleri arasında doğrudan bağlantı olacak ve bu bölgelerde gelişmenin daha da hızlanmasına doğrudan katkı sunacağız.” dedi.

 

KÖPRÜ HAKKINDA DİKKAT ÇEKEN DETAYLAR:
-1915Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü kez, toplamda ise altıncı kez birleştirilecek.
-Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik tepe noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına kavuşacak.
-Köprünün ayakları arasındaki 2023 metrelik orta açıklık, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Kuruluş Yılı’nı sembolize edecek.
-Deniz seviyesinden itibaren 318 metre kule yüksekliği ise Türk milletinin bağımsızlığını kazanmasındaki en önemli tarihlerden 18 Mart Çanakkale Zaferi’ni sembolize edecek.
-1915Çanakkale Köprüsü’nün toplam uzunluğu 2023 metre orta açıklık, 770’er metre yan açıklıklar ile 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber 4608 metre olacak.

Proje hakkında detaylı bilgi: www.1915canakkale.com adresinde.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir