Connect with us

Finans & Ekonomi

TAM DA AB’DE ELEKTRİKLİ ARAÇ TALEBİ ARTARKEN!

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, elektrikli araçlardaki ÖTV (Özel Tüketim Vergisi) oranlarının artırılmasını “Sektörümüz için vergi sadece araç satışına yönelik değil bütünsel bir bakış açısıyla, teknolojik gelişmeleri gözeterek ele alınmalıdır. Dolayısıyla, son olarak küresel eğilimlerin tersine elektrikli araçlarda aniden uygulamaya alınan vergi artışı ülkemiz otomotiv ekosistemine olumsuz etki eder.” ifadesiyle değerlendirdi. Yenigün, vergi artışının aksine “iç pazarda elektrikli ve hibrit araçlar teşvik edilmeli” görüşünde.

 

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı’yla elektrik motorlu araçlardan alınan Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarında artışa gidildi. Motor gücü maksimum 85 kW olanlarda yüzde 3’ten yüzde 10’a, 85 kW ile 120 kW arasındakilerde yüzde 7’den yüzde 25’e ve 120 kW’yi aşanlarda yüzde 15’ten 60’a yükseltildi.

“OTOMOTİVDE UZUN VADELİ PLANLAMA VE STRATEJİK BAKIŞ AÇISI GEREKİYOR”
Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Yenigün, konuya ilişkin açıklamasında “otomotiv sanayinin yapısı gereği uzun vadeli planlama ve stratejik bir bakış açısıyla yönetilmesi gereken” iş kolu olduğunun altını çizdi.

“VERGİ SİSTEMİ OLDUKÇA DERİN VE ÖNEMLİ BİR KONU”
“Otomotivin uzun vadeli geleceğini ve gelişimini olumluya götürmek üzere plan yapmamız ve uygulamamız gerekiyor.” diyen Yenigün, ardından şunları kaydetti: “Vergi sistemi de bu noktada oldukça derin ve önemli bir konu. Daha önce de çok kez belirttiğimiz üzere, vergilendirmede yapılan tekil uygulamalar sisteme fayda sağlamıyor. Bu noktada, sektörümüz için vergi sadece araç satışına yönelik değil bütünsel bir bakış açısıyla ele alınarak, pazar potansiyelini ortaya çıkaracak bir yapıda kurgulanmalıdır. Dolayısıyla, son olarak küresel eğilimlerin tersine elektrikli araçlarda aniden uygulanan vergi artışının ülkemiz otomotiv ekosistemine olumsuz etkisi olur.”

Haydar Yenigün-Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı

“ANİDEN ALINAN ÖTV KARARLARI PLANLARI OLUMSUZ ETKİLİYOR”
Stratejik bakış açısıyla “uzun vadeli planlamayı”, “yatırım çekiciliğinin arttırılmasını”, “mevcut yatırımların korunması için büyüyen ve öngörülebilir iç pazar ve yeni ihraç pazarlarının geliştirilmesini” ve “değişen otomotiv eko-sisteminde rekabetçiliğin korunmasını” otomotiv sanayinin gündemindeki en önemli konular olarak gördüklerini vurgulayan Yenigün, “bugünden yarına verilen dönemsel teşvikler ile aniden alınan ÖTV kararlarının” planlarını olumsuz etkilediğini belirtti: “Türkiye’de şu anda otomotiv alanında sektörün gelişimi üzerine kurgulanmış, rekabetçi bir vergi sistemi maalesef yok. Vergi sisteminin sadece satış üzerinden değil bütünsel olarak ele alınması gerekiyor. Böylece, kuvvetli ve öngörülebilir bir iç pazarla yeni yatırımları çekmemiz ve ihracatımızı artırmamız mümkün”

“VERGİ ARTIŞININ AKSİNE İÇ PAZARDA ELEKTRİKLİ VE HİBRİT ARAÇLAR TEŞVİK EDİLMELİ”
Türkiye’deki elektrikli ve hibrit araç yatırımlarının her geçen gün artırdığına işaret eden Yenigün, şu görüşleri de paylaştı: “Yatırım çekiciliği ve mevcut yatırımların korunması için büyüyen iç pazar dediğimizde elektrikli ve hibrit araçların gelişimine dikkat çekmemiz gerekiyor. Türkiye olarak ihracatımızı büyük oranda Avrupa’ya gerçekleştiriyoruz. Ülkemizde her geçen gün hibrit ve elektrikli araçlara yönelik yeni yatırımlar yapılıyor. Avrupa’ya ihraç ettiğimiz bu araçlar oldukça değerli ve yüksek girdi getiren araçlar olarak dikkatleri çekiyor. Önümüzdeki dönemde, AB’nin ‘Green Deal’ yani ‘Yeşil Mutabakatı’ destekleyecek şekilde daha çok elektrikli araç talebi olacak. Bu talebi karşılamaya aday, önde gelen ülkelerden birisi olarak, vergi artışının aksine iç pazarda elektrikli ve hibrit araçları teşvik etmeliyiz.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir