Connect with us

Finans & Ekonomi

DEMİR YOLU İHRACATI YÜZDE 33 ARTTI

Demir yolu ihracatı, Covid-19 salgın sürecinde yükselişe geçti. Ares Logistics CEO’su Engin Kırcı, Covid-19 salgınına karşı alınan önlemler ve taşımacılıkta yaşanan yoğunluklar nedeniyle ihracatçıların alternatif çözümlere yöneldiğini kaydetti.

Ares Logistics CEO’su Engin Kırcı, özellikle kara yolları ve sınır kapılarındaki sıkı denetimler ve diğer salgın tedbirleri nedeniyle demir yolu ve Ro-Ro ile Çevreci ve düşük maliyetli, farklı taşımacılık yöntemlerinin bir arada kullanıldığı “intermodal” taşımaların öne çıktığını belirtti.

Engin Kırcı-Ares Logistics CEO’su

Engin Kırcı-Ares Logistics CEO’su

“MART VE NİSAN’DA DEMİR YOLU İHRACATI ARTTI”
Mart ve Nisan aylarında sınır geçişlerinde sorun yaşandığını hatırlatan Kırcı, demir yolu ile ihracat değerinin geçtiğimiz yıl aynı döneme kıyasla “yüzde 43” artarak ikiye katlandığını söyledi. Kırcı, ihracatçının demir yolu tercihinin, mayıs ve sonrasında da devam ettiğini söyledi.

“COVID-19 SALGININDA DEMİR YOLUNUN YÜK TAŞIMACILIĞINDAKİ ÖNEMİNİ GÖRDÜK”
Kırcı, salgın döneminde demir yolu ile ihracatında yaşanan artışa dikkat çekti: “Demir yolu ile ihracat ise yüzde 33’lük yükselişle 1 milyar 288 milyon dolara ulaştı. Böylece ihracatta demir yolu taşımacılığında rekor kırıldı. Covid-19 salgını nedeniyle de olsa demir yolunun yük taşımacılığındaki önemi bir kez daha görüldü.”

“DEMİR YOLU YATIRIMLARINA AĞIRLIK VERİLDİ”
Kırcı, Türkiye’de son yıllarda uluslararası bağlantılı demir yolu yatırımlarına ağırlık verdiğini aktardı: “Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi ile bu güzergâhta yük taşıma süresinin 4 saat 10 dakika kısalacak. Ayrıca Çin’e ihracat treni de hizmet vermeye başladı. İstanbul-Tahran-İslamabad yük treni de yeniden işletmeye açılacak.”

“ULUSLARARASI YÜK TAŞIMACILIĞINDA DEMİR YOLLARI DAHA ÇOK KULLANILACAK”
2020 yılı Ocak-Eylül aylarında demir yolu ile Avrupa, Asya ve İran’a toplam 2 milyon 600 bin ton uluslararası yük taşımacılığı yapıldığını ifade eden Kırcı, “Bu rakam, 2019’un aynı dönemine göre 655 bin ton ve yüzde 35 artış anlamına geliyor. Önümüzdeki dönemde Türkiye’nin uluslararası yük taşımacılığında demir yolları daha çok kullanılacak.” dedi.

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir