Connect with us

Finans & Ekonomi

ARÇELİK İLE HITACHI ARASINDA GÜNEYDOĞU ASYA İŞ BİRLİĞİ

“Güneydoğu Asya pazarının önemli oyuncusu” Hitachi GLS ile “dünya genelinde 12 marka ve 22 üretim tesisine sahip” Arçelik arasında “Japonya dışındaki Hitachi markalı beyaz eşya sektörü faaliyetlerini -yüzde 60’ı Arçelik’e ait- bir şirket altında toplayan” ortaklık anlaşması imzalandı. 300 milyon dolarlık anlaşma doğrultusunda kurulacak yeni şirket; Hitachi GLS’nin Çin ve Tayland’daki iki üretim ve 10 satış şirketi ile 3 bin 800 çalışanını devralacak. Koç Holding, Arçelik, Hitachi Ltd. ve Hitachi GLS’nin tepe yöneticileri, ortaklık anlaşmasıyla ilgili sanal imza töreninde bir araya geldi. Arçelik ve Hitachi GLS ortaklığındaki yeni şirket 2021’in ikinci çeyreğinde faaliyete başlayacak. Üretim ve pazarlama Hitachi markasıyla gerçekleşecek.

 

Levent Çakıroğlu-Koç Holding CEO’su

Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Arçelik’in Japon firması Hitachi GLS’yle hayata geçirdiği ortaklığı “Koç Topluluğu’nun küresel büyüme yolculuğundaki stratejik bir hamlesi” diye niteledi.

“ARÇELİK’İN GLOBAL BÜYÜME YOLCULUĞUNU HIZLANDIRACAK”
Bünyesinde 64 üretim tesisi ile pazarlama şirketi bulunan Koç Topluluğu iş yerlerinde 48 dil konuşulduğunu belirten Çakıroğlu, “Hızlı büyüyen Asya Pasifik bölgesi son yıllarda yeni yatırımlar için önemli bir merkeze dönüştü. Topluluğumuzun stratejik büyüme alanlarından biri olarak belirlediğimiz ve daha öncesinde yatırımlara başladığımız bu bölgede; Hitachi gibi güçlü bir oyuncu ile kurduğumuz iş birliği Arçelik’in global büyüme yolculuğunu hızlandıracak.” dedi.

 

 

“ARÇELİK İLE HITACHI’NİN GÜCÜNÜ BİRLEŞTİRMEYİ HEDEFLİYORUZ”
Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Fatih Kemal Ebiçlioğlu, sanal imza töreninde yeni kurulacak şirkette “Arçelik’in global iş yapma birikimi ve deneyimi” ile Hitachi markasının gücünü” birleştirmeyi hedeflediklerini söyledi: “Koç Topluluğu’nun küreselleşme yolculuğunda, dünya genelindeki 12 markası (Arçelik, Beko, Grundig, Blomberg, ElektraBregenz, Arctic, Leisure, Flavel, Defy, Altus, Dawlance, Voltas Beko) ve 22 üretim tesisiyle önemli bir yere sahip olan Arçelik, küresel büyüme stratejisine ivme kazandıran adımlarına bir yenisini daha ekledi. Bu önemli iş birliği ile Arçelik Asya Pasifik bölgesinde büyüme stratejisini güçlendiren ve rekabetçiliğini artıran bir adım attı. Küresel büyüme yolculuğunu sürdüren Arçelik, bugün 150’ye yakın ülkede faaliyetlerini sürdürüyor. Ortaklık anlaşmasıyla bu yolculuk daha da etkileyici bir boyut kazanıyor.”

“YENİ ŞİRKET, ASYA-PASİFİK BÖLGESİNİN LİDERİ OLACAK”
Arçelik CEO’su Hakan Bulgurlu, ortaklığın “her iki şirketin global büyümesinde önemli bir adım olacağını” kaydetti: “Asya-Pasifik’teki dayanıklı tüketim pazarı, artan orta sınıf nüfusu ve hane halkı gelirleri, gelişen perakende kanalları ve yaşam tarzları nedeniyle güçlü bir büyüme potansiyeline sahip ve sektörümüzde gelecek 10 yılda gerçekleşecek büyümenin de itici gücü olacak. Gerçekleştirdiğimiz bu tarihi girişim, İpek Yolu stratejimizin ve dünyanın en iyi ev teknolojileri şirketlerinden biri olma yolculuğumuzun kilometre taşı olacak. Bu ortaklıkla aynı zamanda küresel ölçekteki teknoloji ve Ar-Ge kapasitemizi, Hitachi GLS’nin köklü marka gücü ile birleştiriyoruz. Yeni şirketimizin Asya-Pasifik bölgesinin lideri olacağına ve önümüzdeki dönemde ürün teknolojilerinde güçlü bir sinerji yaratacağımıza inanıyorum.”

“ARÇELİK’LE ANLAŞMA YAPMAKTAN HEYECAN DUYUYORUZ”
Hitachi Ltd. Kıdemli Başkan Yardımcısı Keiji Kojima, “dayanıklı tüketim sektörünün önemli global oyuncularından biri” olduğunu dile getirdiği Arçelik ile “Japonya dışında faaliyet gösterecek bir şirket kurma konusunda” anlaşmaya varmaktan heyecan duyduklarını ifade etti: “Hitachi GLS, faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde stratejik iş birlikleri kurarak rekabet gücünü artırmayı ve insanların yaşam kalitesinin gelişimine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Arçelik ortaklığında kurulacak yeni şirketle global satış ağımızı genişleterek Hitachi markalı dayanıklı ev aletlerini daha geniş bir coğrafyada pazara sunacağız.”

“GÜÇLÜ BİR SİNERJİ OLUŞTURACAĞIMIZA İNANIYORUZ”
Hitachi GLS Başkanı Jun Taniguchi ise şöyle konuştu: “Dünya genelinde sürdürülebilir iş modeli ve doğanın korunmasına yönelik girişimleriyle ön plana çıkan Arçelik, hem sosyal hem de çevresel değer vurgusu yapan Hitachi GLS’le aynı ortak hedeflere odaklanan bir şirkettir. Bu açıdan, güçlü bir sinerji oluşturacağımıza inanıyoruz. Bu ittifak, Hitachi marka ürünlerinin ve yaşam çözümlerinin küresel satışlarını artırma yolunda önemli bir adımdır.”

Bizi Paylaşın
Continue Reading
Yorum yapmak için tıklayın

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir